پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 210989 تاریخ : 1395/03/31-16:02:35
,5,
قیمت نفت ایران افزایش یافت

در پی افزایش قیمت صادرات نفت از سوی عربستان

قیمت نفت ایران افزایش یافت

مؤسسه فوربس اعلام کرد ایران در واکنش به افزایش قیمت نفت صادراتی عربستان سعودی، قیمتهای نفت خام را افزایش می دهد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از فوربز، افزایش قیمتهای نفت خام عربستان سعودی و ایران که کیفیتی مشابه دارند، در حالی صورت می گیرد که رخدادهای پیش بینی نشده مانند آتشسوزی گسترده در کانادا و اختلال در تولید نفت نیجریه موجب کاهش مازاد جهانی نفت شده است.

ایران در حالی قیمت نفت خود را افزایش داده که این کشور تولید خود را برای دستیابی به سهم بازار پیش از تحریمها و عربستان نیز قیمتهای نفت خام خود را بالا برده است.

درآمدهای ایران از فروش نفت در حالی در هفته های افزایش یافته است که تنها چند ماه پیش عربستان سعودی و ایران برای بستن قرارداد با مشتریان آسیایی از یکدیگر سبقت می گرفتند که موجب رسیدن قیمتهای نفت به حدود 20 دلار برای هر بشکه شد.

عربستان سعودی در نخستین هفته ژوئن قیمتهای نفت سبک عربی را در آسیا برای دومین ماه پیاپی افزایش داد که نخستین افزایش پیاپی از مه 2015 و بالاترین قیمت از سپتامبر 2014 به شمار می رود.

عربستان سعودی و ایران، عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت «اوپک» هستند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 302
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران