پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 8368 تاریخ : 1392/03/08-09:15:02
,17,19,
قیمت ارز را در کشور تثبیت می‌کنم

قیمت ارز را در کشور تثبیت می‌کنم

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با انتقاد از نوسانات قیمت ارز در کشور گفت:قیمت ارز را تثبیت می کنم و همچنین اقتصاد را از تصمیمات خلق الساعه نجات خواهم داد.

 

دکتر محمد باقر قالیباف نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری که از شبکه دوم سیما پخش می‌شود در پاسخ به این سؤال که چه عاملی باعث ثبت‌نام شما در این انتخابات شد، گفت: نکته‌ای که در اینجا باید بیان کنم این است که ثبت نام من برای ادای دین بود.

 

وی با بیان اینکه اینجانب یک شهروند از جامعه بودم که عقبه قدرت و ثروت نداشتم، تصریح کرد: من به لطف ملت و انقلاب و برکت امام  راحل و شهدا و برای ادای دین آمدم و امشب و در اینجا و در حضور ملت که مدیون آنها هستم، آمده‌ام تا ادای دین کنم.

 

این نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، انقلاب را یک نعمت بزرگ توصیف کرد و در همین زمینه گفت:‌ این یک نعمت بزرگ بود که خداوند به ما ارزانی داشت که در سایه این نظام و انقلاب زندگی کنیم. انقلابی که ما را از سیاهی‌ها به سمت نور هدایت کرد.

 

قالیباف اضافه کرد: طبیعی است که امروز همین مردم، همین انقلاب و همین اسلامی که قدرت در اختیارش است مشکلاتی را دارد که طبیعتاً بنده با روحیاتی که دارم حتماً وظیفه خود می‌دانم که کمک کنم.

 

این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری اضافه کرد: این کشور منابع انسانی زیادی دارد، آن هم نیروهای جوان تحصیل‌کرده؛ امروز ما در حوزه‌های مختلف دارای منابع فراوانی هستیم و می‌توان گفت ایران بهشت معادن است که یکی از آنها معادن نفت و گاز است.

 

قالیباف همچنین گفت: حال با تمامی این مسائل این سؤال در ذهن مردم است که با وجود این منابع انسانی و امکانات و سرمایه‌های مادی زیاد، پس چه چیزی باعث شده است که امروز چنین مشکلاتی گریبان گیر مردم ما شود و چرا ما کارنامه قابل قبول و قابل دفاعی در عرصه اقتصادی و فرهنگی نداریم.

 

این نامزد انتخابات با اشاره به دوران سازندگی گفت: در آن دوران احداث و ساخت پروژه‌های بزرگ و زیرساخت‌های اساسی پس از رکود دوران جنگ شروع شد که آقای هاشمی رفسنجانی مسئولیت دولت را در آن دوره برعهده داشتند؛ البته انتقاداتی به رویکرد فرهنگی آن دوره نیز وارد است.

 

قالیباف با بیان اینکه در دوران اصلاحات هم زحماتی در کشور کشیده شد،گفت: ما در آن دوران تقریبا رشد 2 رقمی در زمینه رشد صنعت را شاهد بودیم. هرچند که ممکن است انتقادات جدی هم به توسعه سیاسی و رویکردهای سیاسی در آن دوره داشته باشیم.

 

وی با اشاره به دوران حاکمیت دولت نهم و دهم افزود: انصافاً در این دوره هم زحماتی کشیده شد؛‌ بحث مربوط به یارانه‌ها و هدفمندی از مشکلات جدی بود که این دولت با شجاعت تصمیم گرفت تا آنرا اجرایی کند. همچنین موضوع مسکن مهر و بحث سفرهای استانی و تحرک دولت از کارهای خوبی بوده که در این دولت انجام شد.

 

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: همچنین در این دوره شعارهای انقلاب اسلامی احیا شد ولی در کنار همه این زحمت‌ها، مشکلات کنونی را شاهدیم؛ امروز رضایت‌مندی از همه این تلاش‌ها وجود ندارد.

 

قالیباف گفت: امیدوارم که همت و بضاعت بیشتری انجام شود تا مشکلات حل شود؛ من احساسم این است که روند مدیریتی در کشور نیازمند یک تحول اساسی و جدی است. یعنی یک تغییر اساسی باید در حوزه مدیریتی کشور اتفاق بیفتد تا ما بتوانیم از منابع به درستی استفاده کنیم.

 

شهردار تهران در پاسخ به سؤال مجری برنامه که از وی پرسید شاه‌ بیت‌ برنامه‌های شما این است که می‌گویید طی 2 سال آرامش را به اقتصاد برمی‌گردانید؛ چگونه می‌خواهید این کار را انجام دهید، اظهار داشت: اینجانب برنامه مشخص و مدونی دارم؛ ما برنامه مشخصی را با کمک نخبگان آماده کردیم و این برنامه در سطح ملی و استانی تهیه شده و به‌روز است که در آن از همه دیدگاه‌ها و نظرات استفاده کرده‌ایم.

 

وی افزود: به دلیل سبک مدیریتی و باوری که خودم دارم یک زمان‌بندی مشخص کردم و گفتم که ظرف مدت 2 سال ما یک ساماندهی و آرامش در اقتصاد وارد می‌کنیم.

 

قالیباف گفت: یکی از موضوعاتی که امروز مردم با آن روبه‌رو هستند گرانی است؛ به هر حال گرانی و تورم از موضوعات جدی است که امروز مردم ما را دچار اشکالات جدی کرده و زحمت آنها زیاد شده است.

 

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: البته به اعتقاد من مشکل تنها خود گرانی نیست؛ به طور مثال در یک مقطع می‌گویند که مرغ کیلویی 100 تومان گران شده است که این یک نوع رنج است که مردم تحمل می‌کنند و بخش دیگر این است که این گرانی ثبات ندارد. مثلاً در یک هفته مقداری اجناس گران می‌شود و در هفته بعد مقداری دیگر و قیمت‌ها به صورت غیرمتعارف بالا و پایین می‌شود.

 

قالیباف با بیان اینکه البته قیمت‌ها پایین نمی‌آید؛ تصریح کرد: مثلاً‌ یک جنس هزار تومان افزایش می‌یابد و بعد 200 تومان کاهش پیدا می‌کند و بعد دوباره 2 هزار تومان گران می‌شود و بعد باز هم 300 تومان ارزان می‌شود.

 

وی با بیان اینکه در کنار همه این مباحث کیفیت هم دچار اشکال است، اضافه کرد: در کنار همه مسائل یاد شده حتی می‌‌بینیم که مثلاً وزن پنیر هم تغییر می‌کند.

 

شهردار تهران ادامه داد: مثلاً‌ یک پدر و مادر به فرزندشان پولی می‌دهند تا مقداری پنیر خریداری کند و وقتی فرزندان‌شان به فروشنده مراجعه می‌کنند، فروشنده به آن جوان یا نوجوان می‌گوید پنیر گران شده؛ واقعاً این موضوع چقدر عذاب‌آور است.

 

وی با اشاره به مشکل بیکاری گفت: امروز تقریباً خانواده‌ای را پیدا نمی‌کنید که مشکلی به نام بیکاری نداشته باشد؛ یعنی همه دنبال اشتغال هستند چه آنهایی که تحصیل ‌کرده هستند و چه آنهایی که تحصیلات عالیه نداشته باشند و این مشکل برای آنها هم وجود دارد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 292
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران