پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 617767 تاریخ : 1401/04/22-14:53:48
,3,
قرض الحسنه مشکلات معیشتی و اقتصادی کشور را حل می کند

قرض الحسنه مشکلات معیشتی و اقتصادی کشور را حل می کند

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس معتقد است که ترویج فرهنگ قرض الحسنه می تواند موجب شکوفایی اقتصاد کشور و حل مسائل اقتصادی و مشکلات معیشتی جامعه شود.

به گزارش بانک و صنعت

به نقل ازروابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، «ابراهیم عزیزی» عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در برنامه «گفت وگوی اقتصادی» رادیو گفت وگو درباره ضریب نفوذ بانکداری قرض الحسنه در مسئولیت های اجتماعی کشور سخن گفت.

عزیزی یکی از وظایف و مأموریت های مهم سیستم بانکداری در حوزه مسئولیت های اجتماعی را توجه به امر وام قرض الحسنه دانست و گفت: ترویج فرهنگ قرض الحسنه می تواند موجب شکوفایی اقتصاد کشور و حل مسائل اقتصادی و مشکلات معیشتی جامعه شود.

وی با اذعان به کم توجهی و غفلت های صورت گرفته نسبت به این موضوع مهم تصریح کرد: برداشت و بررسی و ارزیابی ما از نظام بانکی این است که بانکها کمتر به وظایف و مسئولیت های اجتماعی خود توجه و عمل کردند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ما باید تلاش کنیم که حوزه وام های قرض الحسنه با قوانین ما منطبق و اقدامات بانکی نیز با مبانی دین اسلام سازگارتر شود.

عزیزی اظهار کرد: متاسفانه نگاه و مقررات و سیاست هایی که امروز در کشور حاکم است سیستم بانکی را مجبور به مسائلی کرده و این طور نیست که مسئولان و مدیران کاری نکرده نباشند یا نخواسته باشند که اقدامی کنند.

این نماینده مجلس گفت: عدم وصول مطالبات و تأخیر در پرداخت مطالبات بانک بی توجهی به پرداخت حق و حقوق بانکی به نوعی نگران هایی ایجاد کرده که نمی توان نادیده گرفت.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 239
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران