پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 314265 تاریخ : 1396/10/30-20:00:57
,5,
قابلیت های صنعت پتروشیمی ایران فرصتی برای جذب سرمایه گذاری های جدید

قابلیت های صنعت پتروشیمی ایران فرصتی برای جذب سرمایه گذاری های جدید

صنعت پتروشیمی ایران می تواند با توجه به وجود زیرساخت های مطلوب فرصتی استثنایی برای جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی باشد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ عضو کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی تهران با تاکید براهمیت صتعت پتروشیمی درتوسعه اقتصادی کشور اظهارکرد: اگردرصنعت پتروشیمی شرایط تثبیت شده وجودداشته باشد، نرخ بازدهی پتروشیمی حدود 30 درصد خواهد بودکه نقطه امید و ظرفیتی مناسب برای سرمایه گذاری است و لزوم تسهیل فرایند سرمایه گذاری در این صنعت پیشرو با همکاری تمام متولیان امرضروری است.

رضا پدیدار افزود: مهمترین محل برای تامین مالی طرح های توسعه ای در صنعت پتروشیمی منابع مالی داخلی و خارجی است و باید راهکارهای اجرایی و مناسبی برای تضمین بانک ها درطرح‌ها وجود داشته باشد به این معنا که لزوم به رسمیت شناختن بخش خصوصی و پرهیزاز مصوبه های غیرقابل پیش‌بینی برای صنعت پتروشیمی است .
وی با اشاره به جایگاه صنعت پتروشیمی در اقتصاد ملی تصریح کرد: کمتر 7 درصد ذخایر هیدروکربوری درصنعت پتروشیمی در حال استفاده است که حداقل باید به 15 درصد افزایش یابد و این در حالی است که در برنامه ریزی های اقتصادی مقرر بود در سال 95 این رقم به 22 درصد افزایش یابد اما با محاسبات صورت گرفته کمتر از 7 درصد است .
عضو کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی تهران عنوان کرد:‌ پتروشیمی ها اهداف خود برای تحقق اهداف سند چشم انداز را ارایه داده اند که مردم را ترغیب به سرمایه گذاری کرده است و با وجود تمام چالش های موجود باید گفت که خوشبختانه چشم انداز این صنعت مثبت است.
وی افزود:‌ ظرفیت تولید مطلوبی درمسیر تولید انواع محصولات پتروشیمی درکشور ایجاد شده است و ظرفیت تولید در برنامه ششم توسعه باید به 100 میلیون تن افزایش یابد و متناسب با این ظرفیت ها بخش پایین دست پتروشیمی نیز توسعه یابد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 238
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران