پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 585140 تاریخ : 1400/04/28-12:16:19
,16,
فعالیت 85 شتاب دهنده در ایران

سهم اندک غرب کشور از پراکندگی شتاب دهنده ها فعالیت 85 شتاب دهنده در ایران

فعالیت 85 شتاب دهنده در ایران

حوزه های فین تک و سلامت، پس از شتاب دهنده های عمومی، محبوب ترین حوزه فعالیت شتاب دهنده های ایرانی است.

به گزارش بانک و صنعت، شتاب دهنده ها از آغاز کار استارتاپ ها تا مراحل پیشرفته تر در کنار آن ها قرار می گیرند. تامین سرمایه اولیه، تامین فضای کار اشتراکی و اصلاح کسب وکار از خدمات شتاب دهنده هاست. راستا، رسانه تحلیلی استارتاپی ایران در گزارشی به تعداد و استارتاپ های مورد حمایت شتاب دهنده های ایرانی پرداخته است.

از سال 95، موج تاسیش شتاب دهنده در کشور شکل گرفته که در حال ارتفاع گرفتن است. به طور کلی 89 شتاب دهنده در ایران فعالیت می کنند که 36 درصد آن ها، از شتاب دهنده های عمومی به شمار می آیند. حوزه های فین تک و سلامت، پس از شتاب دهنده های عمومی، محبوب ترین حوزه فعالیت شتاب دهنده های ایرانی است. در هر یک از حوزه های لایف استایل، بلاکچین، معماری و هوا فضا یک شتاب دهنده فعالیت می کند و تعداد شتاب دهنده ها در حوزه هوش مصنوعی، منابع انسانی، گردشگری و آموزشی به دو شتاب دهنده می رسد. هم چنین متوسط عمر شتاب دهنده ها در ایران به 3 سال می رسد.

بیش از 60 درصد از شتاب دهنده های ایرانی در پایتخت فعالیت می کنند و در مناطق غربی کشور، مثل استان های خوزستان، ایلام و کرمانشاه، کمترین پراکندگی شتاب دهنده ها ثبت شده است.

مرکز فناوری سامسونگ

این شتاب دهنده در سال 94 تاسیس شده و 45 استارتاپ را حمایت می کند. مرکز فناوری سامسونگ در حوزه سلامت، میحط زیست، انرژی و آموزش کار می کند. شفاجو، بهزی، ورسک، اتیچر، همه چیز دان، کارامند، اینوان و ایمسینار از استارتاپ های مرکز فناوری سامسونگ است.

آواتک

آواتک از سال 93 و با تمرکز بر فین تک ها و سبک زندگی کار خود را آغاز کرده است. این شتاب دهنده از 37 استارت آپ حمایت می کند. کاریو، ناملیک، نوار، وب یاد، دیناشهر، کافه تدریس، تکسوس و چه گوارا از استارتاپ حاضر در این شتاب دهنده اند.

تریگ آپ

تریگ آپ از سال 94 کار خود را آغاز کرده است. این شتاب دهنده از 23 استارتاپ حمایت می کند و حوزه کاری آن عمومی است. ابرآوران، ریاقای، آسانیسم، حامی باش، بلدشو، خبریو، فیکسشو، لینکپ و فن آسا از جمله این استارتاپ هاست.

خانه نوآوری

این شتاب دهنده از سال 96 کار خود را آغاز کرده و در تهران فعالیت می کند. خانه نوآوری از 20 استارتاپ حمایت می کند که آی تک کالا، نقاشیم و فارمرز از جمله آن هاست.

دیموند

دیموند در سال 93 کار خود را آغاز کرد. تعداد استارتاپ های این شتاب دهنده عمومی به 18 استارتاپ می رسد. آچاره، پوشاپ، لامینور، ویترین نت، صورتی ها، تکموند، ایده ران، نیو، پادیز و اوبار و آقا اجازه از استارتاپ های دیموند است.

فردوسی

شتاب دهنده کسب وکار فردوسی در سال 96 آغاز به کار کرد و از زمینه فعالیت آن عمومی است. این شتاب دهنده از 13 استارتاپ حمایت می کند و محل فعالیت آن مشهد است. تاچستان، پازن، دفینو، آزمایشگر کوچک، پازن، سازینو و آی نبض از جمله این استارتاپ هاست.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 253
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران