پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 491598 تاریخ : 1398/07/14-11:38:02
,15,
فرهنگ‌سازی همزمان با ورود فناوری در کشور صورت نمی‌گیرد

فرهنگ‌سازی همزمان با ورود فناوری در کشور صورت نمی‌گیرد

معاون تشخیص و پیشگیری از جرائم پلیس فتا: توجه به مقوله فرهنگ‌سازی در استفاده از فناوری می‌تواند بسیاری از چالش‌ها را رفع کند؛ لذا عدم توجه به آن بسیاری از کسب و کارها را از بین خواهد برد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبرنگار بانک و صنعت ، سرهنگ رجبی، معاون تشخیص و پیشگیری از جرائم پلیس فتا در همایش سراسری بلاک‌چین ایران به بررسی جرائم مرتبط با رمز ارزها پرداخت.

رجبی با بیان اینکه پلیس فتا از دو منظر قضایی و امنیت عمومی با این حوزه درگیر است، گفت: اگر در حوزه بیت‌کوین بی‌گدار به آب بزنیم، بعید نیست اتفاقاتی نظیر سکه ثامن پیش آید.

وی گفت: استخراج و ماین غیرقانونی در دنیا شایع است، در صورتی که شخصی قصد استخراج دارد حتما فرایند کسب مجوز قانونی را انجام دهد.

رجبی اظهار کرد: ماین غیرقانونی جرم است و با رصدهای پلیسی و شکایت قابلیت پیگیری دارد.

معاون تشخیص و پیشگیری از جرائم پلیس فتا تاکید کرد: استخراج کنندگان باید به ورود قانونی تجهیزات ماینینگ توجه کنند. مصرف برق هم از دیگر مواردی است که حساسیت دولت به این مساله بالا رفته و نمونه‌های متعددی مشاهده شد که از برق کشاورزی برای ماینینگ استفاده می‌شود؛ در نهایت دولت به این نتیجه رسید که از تعرفه برق صادراتی در این حوزه استفاده شود.

وی با تاکید براینکه فرهنگ‌سازی همزمان با ورود فناوری در کشور صورت نمی‌گیرد، افزود: توجه به مقوله فرهنگ‌سازی در استفاده از فناوری می‌تواند بسیاری از چالش‌ها را رفع کند؛ لذا عدم توجه به آن بسیاری از کسب و کارها را از بین خواهد برد.


رمز ارزها باید تبدیل به پول رایج کشور شوند

سرهنگ رجبی اظهار کرد: رمز ارزها باید تبدیل به پول رایج کشور شوند در غیر اینصورت کاربردی ندارند.

وی قانون‌گذاری را یکی از خلاهایی این حوزه دانست و گفت: تکلیف صرافی‌های آنلاین رمز ارز هنوز مشخص نیست، همچنین ورود پول‌های کثیف به صرافی‌های آنلاین از چالش‌های جدی این حوزه است.

وی با ابزار نگرانی از افزایش فیشینگ و قمار در طی سال‌های اخیر در کشور تاکید کرد: مردم رمز یکبار مصرف را یکی از مطالبات خود از دولت داشته باشند.

رجبی ادامه داد: رمز ارز یکی از گزینه‌های دم دست برای کلاهبرداران است که از تبدیل کننده خریداری می‌شود؛ کلاهبرداران در فرایندی با تبدیل پول‌های کثیف به ارزهای رمزنگاری شده نظیر ارز رمز و بیت‌کوین، بعد از اینکه منشا پول‌ها مشخص شد، حساب‌های صرافی مسدود می‌شود، لذا اثبات اینکه صراف در این چرخه حضور نداشته چالشیست برای کسانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند.

 

کامپیوتر کوانتومی تهدیدی برای بقای بلاک‌چین 

وی با اشاره به تست کامپیوتر کوانتومی گوگل که به تازگی انجام شد، اظهار کرد: براساس تحلیل‌ها و پیش فرض‌های متخصصین این حوزه در رابطه با فناوری کوانتومی، فناوری بلاک‌چین و رمز ارز امروز با شرایط امروز نسخه آن پیچیده می‌شود و زمزمه‌هایی پیچیده شده که این فناوری ممکن است به‌زودی با خطر بسیار جدی در حوزه توسعه خود مواجه شود. حرکت فناوری به سمت جدید چالش‌های متعددی را به همراه دارد و کشور باید در حوزه امنیت ملی با آن توجه کند. 

وی در ادامه به ارائه راهکار حوزه بلاک‌چین در مواجه با قانون، پلیس، قوه قضائیه و چالش‌های امنیت ملی پرداخت و گفت: یکی از این راهکارها تعیین تکلیف صرافی‌های آنلاین است و فرایندی که ان‌ها بصورت عامی کار و فعالیت کنند؛ نکته دیگر پیاده سازی زیرساخت‌های احراز هویت می‌باشد.

وی راهکار دیگر را تشدید مجازات مجرمین دانست و افزود: با توجه به نوع جرایم و مجازاتی که امروزه مطابق با قوانین کشور وجود دارد، قطعا هیچ بازدارنده‌ای برای جرائم مرطبت با بیت‌کوین و جرائم این چنینی وجود ندارد چرا که میزان مجازات با اثری که این جرم و فعالیت‌های مجرمانه بر جامعه و کشور تحمیل می‌کند متناسب نیست و عملا با ابزار 50 سال گذشته فناوری امروز را کنترل می‌کنیم.

رجبی افزایش آگاهی اجتماعی را یکی دیگر از راهکارها دانست و گفت: همزمانی افزایش آگاهی اجتماعی و فناوری می‌تواند به توسعه و قوام صنعت فناوری در کشور کمک کند.

 

 


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 192
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران