پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 658625 تاریخ : 1402/06/02-10:57:58
,13,
فرآوری 30 میلیون  تنی ماده خام کشاورزی/ عطش سرمایه گذاری در صنایع تبدیلی و تکمیلی

فرآوری 30 میلیون تنی ماده خام کشاورزی/ عطش سرمایه گذاری در صنایع تبدیلی و تکمیلی

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی وزارت جهادکشاورزی گفت: 125 میلیون تن تولید محصولات کشاورزی داریم که در حال حاضر 30 میلیون تن از آنها فرآوری می شود.

به گزارش بانک و صنعت، کریم ذوالفقاری ، با بیان اینکه یکی از بخش های سودآور نظام تولید کشاورزی در دنیا صنایع تبدیلی و تکمیلی است، اظهار کرد: معتقدیم بخش تولید و حلقه های زنجیره ارزش تا رسیدن به مرحله تولید خام سودآوری آنچنانی ندارند. اصل سودآوری در بعد از تولید و اجرای طرح های صنایع تبدیلی و تکمیلی است. این طرح ها با هدف افزایش بهره وری، کاهش هزینه تمام شده، افزایش کیفیت محصولات عرضه شده، ایجاد سود بیشتر و بازار رقابتی برای محصولات کشاورزان است.

وی ادامه داد: در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی از 125 میلیون تن محصول کشاورزی که در کشور تولید می شود با لحاظ انبارها و سردخانه ها 95 میلیون تن ظرفیت فرآوری داریم که اگر انبارداری و سردخانه را حذف کنیم 30 میلیون تن ظرفیت جذب ماده خام در کشور وجود دارد.
رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی وزارت جهادکشاورزی اضافه کرد: برنامه تحولی برای صنایع تبدیلی و تکمیلی در نظر گرفته شده است که در صورت تامین اعتبارات در یک فرآیند 5 ساله امکان 2 برابر کردن این عدد 30 میلیون تنی به 60 میلیون تن فراهم می شود.
وی در ادامه گفت: در هفته دولت 205 طرح با سرمایه گذاری 5 هزار و 900 میلیارد تومان، ایجاد اشتغال مستقیم برای 6950 نفر، حدود 2 برابر اشتغال غیرمستقیم و جذب 1.3 میلیون تن جذب ماده خام به بهره برداری می رسد.
ذوالفقاری با بیان اینکه در طرح های بخش کشاورزی معمولا 20 درصد توسط سرمایه گذار سرمایه گذاری می شود و 80 درصد تسهیلات ارائه می شود، گفت: در صنایع تبدیلی و تکمیلی 80 درصد سرمایه متقاضیان است و حدود 20 درصد تحت پوشش تسهیلات قرار می گیرد. جامعه سرمایه گذار کشور به شدت عطش سرمایه گذاری در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی را دارد اما 231 هزار میلیارد تومان نیاز تسهیلاتی داریم و به عبارت دیگر عطش تسهیلات نیز وجود دارد.
این مقام مسئول در وزارت جهادکشاورزی گفت: تمایل به سرمایه گذاری در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی زیاد و منوط به این است که حداقل حمایت ها در بخش دولتی انجام شود. این میزان 231 هزار میلیاد تومان نیز برای پروژه هایی است که از صفر شروع نشده و از 20 تا 99 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
ذوالفقاری در پایان گفت: بانک های غیرتخصصی بر اساس قانون مکلفند 15 درصد از سرمایه گذاری تسهیلاتی خودشان را به بخش کشاورزی اختصاص دهند که این عدد در حال حاضر تحقق پیدا نکرده و این جفای بزرگی در حق توسعه بخش کشاورزی کشور است.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 195
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران