پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 579096 تاریخ : 1400/02/07-13:54:20
,4,
فاجعه هند تمام می شود؟

برای پنجمین روز متوالی 350 هزار نفر در هند به کرونا مبتلا شدند

فاجعه هند تمام می شود؟

قبل از موج دوم، هند به طور متوسط روزانه حدود 10 هزار مورد جدید ابتلا داشت. اما فقط در ماه آوریل این ملت جنوب آسیا بیش از 5 میلیون مورد جدید ابتلا گزارش کرده است که سیستم مراقبت های بهداشتی این کشور را به لبه پرتگاه کشانده است.

به گزارش بانک و صنعت، هند رکورد تعداد موارد کووید 19 را برای پنجمین روز متوالی شکست، در همین حال آمار رسمی کشته شده ها هم جهش یافته است. سی ان بی سی گزارشی دراین باره منتشر کرده است.

گزارش های روز دوشنبه نشان داد که 352 هزار و 991 مورد گزارش جدید ابتلا کرونا در 24 ساعت گذشته رخ داده است. به این ترتیب تعداد کل مبتلایان از 17 میلیون نفر عبور کرد.

حداقل 2812 نفر در این 24 ساعت درگذشتند به این ترتیب تعداد کل کشته ها به بیش از 195 هزار نفر رسید. البته گزارش های رسانه ای حاکی از این است که نرخ رسمی مرگ ومیر احتمالا کم اعلام شده است.

دولت نخست وزیر ناراندا مودی با انتقاد زیاد مواجه شده است، چراکه به جمعیت زیادی برای تجمع در جشنواره های مذهبی و تجمعات انتخاباتی در مناطق مختلف کشور در سال جاری اجازه صادر کرده بود.

قبل از موج دوم، هند به طور متوسط روزانه حدود 10 هزار مورد جدید ابتلا داشت. اما فقط در ماه آوریل این ملت جنوب آسیا بیش از 5 میلیون مورد جدید ابتلا گزارش کرده است که سیستم مراقبت های بهداشتی این کشور را به لبه پرتگاه کشانده است.

تختخواب های بیمارستان ها پر شده است و حتی جا برای بیماران بدحال نیست. همچنین کمبود اکسیژن رسانی شدید وجود دارد که بخشی از آن به دلیل توزیع نامتوازن در ایالت هاست.

این امر منجر به مرگ بسیاری از بیماران کووید 19 شده است، درحالی که دولت در تلاش است تا تجهیزات موردنیاز را از طریق جاده ها، قطارها و هواپیماها به ایالت های آسیب دیده بفرستد.

نارش ترهان، رئیس بیمارستان Medanta گفت: این ماجرا فشار زیادی بر زیرساخت های مراقبت های بهداشتی، تجهیزات و اکسیژن وارد می کند. موارد موردنیاز این تعداد بیمار، 4 برابر موج اول بوده است.

او ادامه داد: ما برای کنار آمدن با همه این کمبودها تلاش می کنیم. اقدامات بیشتری برای ایجاد تختخواب بیشتر و افزایش تولید تجهیزات و داروهای محافظت شخصی در حال انجام است. اما نقطه ضعف هند کمبود اکسیژن موردنیاز پزشکی است.

*پاسخ بین المللی

جامعه بین المللی با وعده ارسال کمک به هند به این وضعت پاسخ داده است. ایالات متحده مواد اولیه موردنیاز هند برای تولید واکسن آسترازنکای محلی و همچنین کیت های آزمایش سریع، دستگاه تهویه و تجهیزات محافظتی ارسال خواهد کرد.

همچنین تیمی از مشاورات بهداشت عمومی از مرکز کنترل و بیماری USAID به هند اعزام خواهند شد. بعد از انگلستان، فرانسه و آلمان متعهد به کمک شده اند. اورسولا فون، رئیس کمیسیون اروپا در توییتر نوشت که اتحادیه اروپا در حال جمع کردن منابع برای پاسخ سریع به درخواست هند است.

هفته گذشته وزارت امور خارجه چین هم گفت که پکن در ارتباط با دهلی نو است و آماده ارائه پشتیبانی و کمک موردنیاز هند است.

شرکت سرمایه گذاری ایالتی سنگاپور به نام Temasek هم روز یکشنبه اعلام کرد که این شرکت با هواپیمایی Air India و Amazon India برای انتقال تجهیزات پزشکی مانند دستگاه اکسیژن و تصفیه هوا همکاری خواهد کرد.

تجهیزات پزشکی به پایتخت مالی بمبئی در ماهاراشترا و ایالت شرقی بنگال غربی ارسال شد، جایی که موارد ابتلا در حال افزایش است. شرکت های بزرگ فناوری مانند مایکروسافت و گوگل هم به طور عمومی متعهد شده اند که کمک کنند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 213
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران