پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 513792 تاریخ : 1399/03/13-09:39:11
,17,
ظرفیت های بخش تعاون همچنان در اقتصاد ایران مغفول است

رییس اتاق تعاون:

ظرفیت های بخش تعاون همچنان در اقتصاد ایران مغفول است

رییس اتاق تعاون با بیان اینکه 57 میلیون نفر از جمعیت ایران عضو تعاونی ها هستند، گفت: ظرفیت بخش تعاون همچنان مغفول مانده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، بهمن عبدالهی در دیدار با سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بالغ بر 18 میلیون نفر عضو تعاونی ها هستند و یک میلیون و 800 هزار نفر شغل ایجاد کردند و بالغ بر 57 میلیون نفر با توجه به سهام عدالت عضو تعاونی ها هستند.

رئیس اتاق تعاون افزود: در بخش های مختلف بالغ بر 60 درصد حمل و نقل کشور نیز در اختیار تعاونی ها است و در صنایع فولاد، پتروشیمی و سایر بخش های معدنی نیز تعاونی ها فعالیت دارند.

وی تصریح کرد: تعاونی ها در همه بخش های کشور نقش آفرینی می کنند و سهم 25 درصدی برای بخش تعاون پیش بینی شده بود که عدم دسترسی به آن اقتصاد دولتی است ولی قوانین و مقررات در نظر گرفته شده برای توسعه بخش تعاون به خوبی اجرا نشد.

وی تصریح کرد: ظرفیت های قانونی کشور برای پیشبرد اهداف در نظر گرفته شده و باید از ظرفیت های بخش تعاون کشور استفاده شود.

به گفته عبدالهی، تعاون بهترین قالب برای حضور مردم در اقتصاد است و باید به این بخش کمک کرد.
عظیمی، دبیرکل اتاق تعاون نیز در این دیدار گفت: 400 هزار میلیارد تومان حجم پرتفوی سهام عدالت هستند که بخش عمده ای از سهام عدالت در تعاونی های استانی مستقر هستند.

وی با انتقاد از حجم بالای بخشنامه ها افزود: اتاق تعاون در حوزه شورای پول و اعتبار تاکنون برای جلب آرای اعضا، نقش آفرینی کرده است؛ این در حالی است که در برخی بخش ها از جمله شورای اقتصاد و سایر بخشها توانسته ایم نقش آفرینی کرده است.

عظیمی با بیان اینکه اتاق تعاون مشاور سه قوه است و باید از این ظرفیت استفاده شود، اظهار داشت: این در حالی است که ما متقاضی حضور در ستاد تنظیم بازار هستیم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 233
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران