پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 200004 تاریخ : 1395/03/05-14:28:02
,16,17,
ظرفیت ریسک‌پذیری در ایران مورد توجه قرار نگرفته است

یک کارشناس امور پولی و بانکی:

ظرفیت ریسک‌پذیری در ایران مورد توجه قرار نگرفته است

یک کارشناس امور پولی و بانکی با تأکید برداشتن یک چارچوب مناسب برای مدیریت ریسک به بحث ظرفیت ریسک‌پذیری گفت:‌ در ایران موضوع ظرفیت ریسک‌پذیری و سیستم‌های کنترلی خیلی موردتوجه قرار نگرفته و این امر منجر به ضعیف و شکننده شدن سیستم نظارتی بانکی شده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی پژوهشکده پولی و بانکی یوسف پادگانه در میزگرد سیاستی :‌ الزامات حاکمیت شرکتی در بانک‌ها در دومین روز از  بیست و ششمین همایش سالانه سیاست‌های پولی و ارزی گفت : یک سیستم نظارتی و کنترلی کارا به‌گونه‌ای است که قابلیت بررسی ریسک به‌صورت جامع و یکپارچه را در هر سطحی از عملیات بانکی و در هر زمان ممکن دارد.

پادگانه تصریح کرد:‌ وقتی در رابطه با سیستم بانک صحبت می‌کنیم باید به مدل کسب‌وکار و حاکمیت شرکتی آن توجه داشته باشیم. حاکمیت شرکتی در بانک‌ها از چهار منظر کسب‌وکار، عملیاتی، سپرده و کنترلی قابل‌بحث و بررسی است. به‌طوری‌که سه حوزه اول باید به‌وسیله مدیر اجرایی و حوزه آخر توسط هیئت‌مدیره  اداره شود.

وی در پایان به این نکته اشاره کرد که در ایران مدیرعامل بانک بالاتر از هیئت‌مدیره قرار دارد که این مسئله در هیچ جای دنیادیده نمی‌شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 221
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران