پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 514054 تاریخ : 1399/03/19-16:07:49
,17,
صندوق نوآوری و شکوفایی مکمل بخش خصوصی

صندوق نوآوری و شکوفایی مکمل بخش خصوصی

ملکی فر: سعی کرده ایم رفتار خوب و هوشمندانه ای بعنوان یک نهاد بومی نشان دهیم و رقیب بخش خصوصی نباشیم بلکه مکمل و همپای آن باشیم.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت ، سیاوش ملکی فر معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی در دومین رویداد از مجموعه رویدادهای "دوشنبه های استارتاپی"، گفت: بعنوان یک نهاد عمومی هدف از برگزاری این رویداد جذب راحت تر سرمایه گذار برای استارتاپ و همینطور یافتن سوژه های سرمایه گذاری برای سرمایه گذار است.

ملکی فر نقش صندوق نوآوری و شکوفایی در این سلسله رویداد را تامین مالی کمکی و کمک به پیدا کردن هم دیگر اعلام و تصریح کرد: صندوق های پژوهش فناوری و صندوق های جسورانه بورسی که با صندوق نوآوری و شکوفایی همکاری دارند در هرکدام از کیس ها سرمایه گذاری بکنند، ماهم می توانیم اندازه آن ها و حتی چند برابر آن ها در استارتاپ ها سرمایه گذاری بکنیم.

وی ادامه داد: سعی کرده ایم رفتار خوب و هوشمندانه ای بعنوان یک نهاد عمومی نشان دهیم و رقیب بخش خصوصی نباشیم بلکه مکمل و همپای آن باشیم.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: استارتاپ ها برای اینکه مناسب سازی شوند و با زبان سرمایه گذاری آشنا شوند برای آن ها کلاس آموزشی برگزار کردیم. منابع مالی کم نیست و تامین است لذا آنچه که کم داریم انرژی، شور و اشتیاق است، در این راه نباید خسته شد جذب سرمایه کار آسانی نیست و برخی از پروژه ها میلیاردها تومان از بخش خصوصی پول خطرپذیر می خواهد و در سود و زیان در استارتاپ شریک باشد، این امر به راحتی اتفاق می افتد.

ملکی فر اظهار کرد: شتاب دهنده و استارتاپ نباید بدون تمرین مقابل سرمایه گذار بنشینند و باید استارتاپ ها ارائه درستی را انجام دهند و سعی کنند معرفی درستی را از محصولشان داشته باشند.

وی با انتقاد از عملکرد شتاب دهنده ها و استارتاپ ها گفت: شتاب دهنده ها باید بدانند که رسالتشان چیست؛ شتاب دهنده ها باید استارتاپ را برای جذب سرمایه آماده می کردند قرار نیست یک نهاد عمومی وظیفه شتاب دهنده را انجام دهد، لذا صندوق نوآوری سالی چهل میلیون تومان بلاعوض به شتاب دهنده ها برای آموزش اختصاص می دهد با این مبلغ می توان بهترین مربی ها را برای آموزش به استارتاپ ها آورد. استارتاپ ها توانایی ارائه پنج دقیقه ای برای جذب سرمایه را ندارند. باید وقت و انرژی بیشتری برای تقویت و یادگیری خودمان بگذاریم و یادمان باشد مشکل این اکوسیستم پول نیست و مشکل اصلی این است که بگوئیم کار خوبی در ذهنم است و باید به من پول دهند، اما بازار با این نگرش به کسی پول نمی دهد.

در ادامه نیز علی ناظمی معاون سرمایه گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی اظهار کرد: امروز دومین جلسه رویداد "دوشنبه های استارتاپی" است و شش استارتاپ در حوزه آب و انرژی که از حوزه های دارای الویت صندوق نوآوری است امروز ارائه خواهند کرد و امیدواریم جذب سرمایه برای این استارتاپ ها را داشته باشیم.

ناظمی اعلام کرد: صندوق آمادگی حمایت حداکثری دارد و اگر سرمایه گذار بخش خصوصی حاضر شد یک واحد از پول مورد نیاز استارتاپ را فراهم بکند صندوق آمادگی دارد تا چهار برابر برای هر شش استارتاپ منابع اختصاص دهد چراکه حوزه آب و انرژی اهمیت فراوانی برای صنعت دارد.

وی افزود: استاتاپ ها فقط کافیست بتوانند از این رویداد سرمایه گذاران بخش خصوصی را متقاعد کنند که حداقل 20 درصد از سرمایه مورد نیاز را اختصاص بدهند و در پروژه سرمایه گذاری بکنند و بعد از آن صندوق حاضر است مابقی منابع را برای سرمایه گذاری تخصیص دهد.

گفتنی است؛ این رویداد از ساعت 10 صبح روز دوشنبه 19 خرداد ماه در سالن شیخ بهایی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری با حضور 6 استارتاپ حوزه آب و انرژی و مجموع 200 نفر از سرمایه گذاران و شرکت کنندگان حضوری و مجازی برگزار شد و کارن کراد بعنوان کارگزار صندوق نوآوری و شکوفایی، برگزار کننده این رویداد بود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 212
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران