پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 669359 تاریخ : 1402/07/16-19:06:53
,10025,
صفر تا صد دریافت بیمه تکمیلی نوزاد در بیمه آسماری

صفر تا صد دریافت بیمه تکمیلی نوزاد در بیمه آسماری

فرزندآوری و بچه دار شدن، یکی از شیرین ترین اتفاقات در زندگی مشترک هر زوجی است؛ البته یکی از اتفاقات شیرین و درعین حال پرهزینه! در حال حاضر هزینه های زایمان، بستری نوزاد، ویزیت پزشک، داروها و غربالگری ها، بسیار بالا هستند و پروسه شیرین فرزندآوری تبدیل به یک مشکل می شود. به همین خاطر سازمان های بیمه گذار، طرحی با عنوان بیمه تکمیلی نوزاد در نظر گرفته اند.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بیمه آسماری، بیمه نوزاد بخشی از هزینه های زایمان و پس از آن را پرداخت می کند تا والدین هزینه های کمتری پرداخت کنند. اگر قصد دارید نسبت به دریافت بیمه نوزادان اقدام کنید، با خواندن این مقاله مسیری شفاف و روشن خواهید داشت.

بیمه نوزاد چیست؟ طرح ها و پوشش های بیمه تکمیلی نوزاد

قبل از پاسخ به سوال «چگونه برای نوزاد دفترچه بیمه تامین اجتماعی بگیریم؟» ابتدا باید با چیستی بیمه نوزاد آشنا شوید. بیمه نوزاد یکی از بیمه نامه های کاربردی است که والدین با استفاده از آن هزینه های درمان نوزاد خود را کاهش می دهند. ثبت نام این بیمه در طول یک روز انجام می شود و مهم ترین شرط آن داشتن شناسنامه نوزاد است.

پدر و مادر تا یک ماه پس از به دنیا آمدن نوزاد می توانند نسبت به دریافت بیمه تامین اجتماعی برای نوزاد اقدام کنند، در شرکت بیمه آسماری، شما تا دو ماه پس از بدنیا آمدن نوزاد می توانید برای بیمه درمان تکمیلی اقدام کنید. هزینه بیمه تکمیلی بر اساس نوع بیمه و تسهیلات آن محاسبه می شود. برای انتخاب نوع بیمه و تسهیلات آن، پدر و مادر محدودیتی ندارند و برای انتخاب بیمه نامه آزاد هستند. در ادامه، شرایط صدور دفترچه بیمه نوزاد تامین اجتماعی را بررسی خواهیم کرد.

بیمه نوزاد؛ روشی برای کاهش هزینه  ها در زمان زایمان

بررسی شرایط صدور دفترچه نوزادان زیر 6 ماه

اولین نکته ای که باید برای دریافت بیمه تکمیلی نوزادان به آن توجه داشته باشید، مدت زمان بیمه تکمیلی نوزاد است. از زمان تولد نوزاد و تا یک ماهگی او، فرصت دارید نسبت به دریافت دفترچه بیمه نوزاد تامین اجتماعی اقدام کنید. بیمه نوزاد تا شش ماهگی اعتبار دارد و پس از آن پدر باید دفترچه کودک را بگیرد. توجه داشته باشید تا قبل از ترخیص مادر، هزینه های درمانی نوزاد از سقف تعهدات بستری بیمه تکمیلی مادر قابل پرداخت است.

اگر قصد فرزندآوری دارید، پیشنهاد می کنیم از بیمه تکمیلی خانوادگی sos استفاده کنید تا علاوه بر نوزاد، مادر نیز تحت پوشش قرار گیرد. بیمه تکمیلی خانواده، با کاهش هزینه های سرسام آور خدمات درمانی، نقاط ضعف بیمه های درمان پایه از قبیل تامین اجتماعی، بیمه سلامت و سایر بیمه گذاران را پوشش می دهد. با استفاده از خدمات بیمه sos، دیگر نگران هزینه های مادر و نوزاد نخواهید بود؛ زیرا به مقدار چشمگیری کاهش می یابند.

پوشش هزینه های بستری و غربالگری؛ مهم ترین مزیت بیمه تکمیلی نوزاد

آیا می توان هزینه بستری نوزاد را با بیمه تکمیلی پرداخت کرد؟

اگر نوزادی زودتر از زمان موعود متولد شود و اصطلاحا نارس باشد، باید در دستگاه NICU قرار گیرد. در این قسمت نوزادان تحت مراقبت های شبانه روزی قرار می گیرند و این خدمات فقط مشمول نوزاد می شود. مدت زمان اقامت نوزادان بستگی به وضعیت سلامتی آن ها خواهد داشت و نمی توان بازه زمانی دقیقی را اعلام کرد.

هزینه بستری نوزاد در بخش NICU توسط بیمه مادر پرداخت خواهد شد؛ اما پس از طی کردن مراحل بیمه تکمیلی نوزاد تازه متولد شده، هزینه ها به بیمه شده جدید یا همان نوزاد منتقل می شود. اگر مادر یا پدر تحت پوشش بیمه تکمیلی انفرادی sos شرکت ها باشند، نوزادان نیز می توانند از این نوع بیمه بهره مند شوند. علاوه بر این، بیمه تکمیلی نوزاد هزینه های درمانی کودکانی که نیاز به درمان های خاص دارند را پوشش می دهد. البته به شرطی که مادر یا پدر تحت پوشش بیمه درمانی باشد.

پرداخت هزینه های بستری نوزاد؛ یکی از مزایای بیمه تکمیلی نوزادان

مدارک لازم برای دفترچه بیمه نوزاد؛ دریافت دفترچه تامین اجتماعی

برای دریافت دفترچه بیمه تکمیلی نوزاد، قبل از هر اقدامی ابتدا باید مدارک مورد نیاز برای بیمه نوزاد را تهیه کرده و سپس به نمایندگی بیمه گذار خود مراجعه کنید. مدارکی که برای دریافت بیمه تکمیلی نوزاد نیاز دارید، به شرح زیر است:

  1. تکمیل فرم اظهارنامه
  2. اصل و کپی صفحه اول و دوم شناسنامه سرپرست
  3. اصل و کپی کارت ملی پدر و مادر
  4. اصل و کپی صفحه اول شناسنامه نوزاد
  5. دفترچه درمانی بیمه شده اصلی (شماره بیمه)

با در دست داشتن این مدارک می توانید نسبت به ثبت نام بیمه نوزاد تامین اجتماعی اقدام کنید. به یاد داشته باشید اگر مادر از خدمات بیمه تکمیلی برای زایمان استفاده کرده است، هزینه های درمانی تا قبل از بیمه شدن نوزاد از تعهدات مادر کسر می شود. همچنین اگر پدر تحت پوشش بیمه سازمانی باشد، پس از 6 ماه باید نسبت به تغییر نوع بیمه فرزند خود اقدام کند. ناگفته نماند اگر مادر دفترچه سلامت داشته باشد، استفاده از بیمه مادر برای پوشش درمانی نوزاد نیز امکان پذیر است.

شناسنامه و کارت ملی پدر و مادر؛ از مدارک الزامی برای صدور بیمه نامه نوزاد

چگونه برای نوزاد دفترچه بیمه تامین اجتماعی بگیریم؟

برای دریافت دفترچه بیمه نوزاد، باید شناسنامه قدم نو رسیده ارائه شود؛ اما باتوجه به اینکه معمولا 15 روز تا 1 ماه پس از تولد، برای دریافت شناسنامه اقدام می شود، باید از دفترچه بیمه مادر استفاده کنید. در این مدت، خدمات درمانی و داروهای نوزاد در دفترچه بیمه مادر تجویز می شود تا زمانی که دفترچه بیمه نوزاد صادر شده و آماده استفاده باشد. صدور دفترچه بیمه نوزاد تامین اجتماعی، از سال 1400 به صورت الکترونیکی انجام می شود و دفترچه فیزیکی صادر نمی شود.

والدین پس از تولد نوزاد خود مجاز به اقدام از طریق کارگزاری های سازمان تامین اجتماعی برای دریافت بیمه فرزند تازه متولدشده خود هستند. صدور بیمه نوزاد در سازمان تامین اجتماعی به والدین کمک می کند تا از همان روزهای اول تولد فرزندشان، نوزاد خود را بیمه کرده و از خدمات دفترچه بیمه نوزاد بهره مند شوند. پیشنهاد می کنیم حتما قبل از اقدام به فرزندآوری نسبت به دریافت بیمه درمانی اقدام کنید تا پشتوانه ای در مواقع ضروری داشته باشید. شما می توانید همین حالا از سایت بیمه آسماری دیدن کرده و خدمات بیمه موردنظر خود را در کمترین زمان دریافت کنید. همچنین می توانید با کارشناسان بیمه آسماری با شماره 02143417 در تماس باشید.

دریافت دفترچه بیمه تکمیلی نوزاد؛ اقدامی بهینه برای آینده فرزندتان

اقدام به دریافت بیمه تکمیلی نوزاد یکی از مهم ترین اقداماتی است که پدر و مادر باید برای آینده فرزند خود انجام دهد. بیمه عمر نوزادان به پدر و ماد کمک می کند تا هزینه های درمانی و بستری نوزاد را کاهش دهند. علاوه بر این، صدور دفترچه بیمه نوزاد تامین اجتماعی آسان تر شده است و دیگر نیازی به مراجعه های حضوری پی درپی نیست. در این مقاله تلاش کردیم به سوال «چگونه برای نوزاد دفترچه بیمه تامین اجتماعی بگیریم» پاسخ دهیم و مراحلی که باید برای دریافت بیمه طی کنید را بررسی کردیم. به نظر شما آیا دریافت بیمه تکمیلی نوزاد اقدامی ضروری است؟ شما می توانید نظرات و پیشنهادات خود را از طریق کامنت های همین مقاله با ما و سایر خوانندگان مجله بیمه آسماری به اشتراک بگذارید.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 263
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران