پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 444466 تاریخ : 1397/10/09-17:33:43
,15,
صرفه جویی 40 هزار میلیارد ریالی در پرداخت کارمزد

صرفه جویی 40 هزار میلیارد ریالی در پرداخت کارمزد

آمارها حاکی از آن است که هر شخص به صورت میانگین سالانه بیش از 900 هزار ریال بابت تراکنش های مختلف کارمزد پرداخت می‌کند و با فرض استفاده 60 درصد جمعیت کشور از بسترهای مالی الکترونیکی می توان بیش از 40 هزار میلیارد ریال صرفه جویی در پرداخت کارمزد را شاهد بود.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت ، ناصرعلی سعادت رییس سابق سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور و رئیس هیئت مدیره جیبی مو نیز در نشست خبری امروز (یکشنبه ، 9 دی 1397) با بیان این که در راستای نام گذاری سال جاری به عنوان سال حمایت از تولید ملی و با علم بر این که استارتاپ ها با بالا بردن بهره وری و به کارگیری نیروهای جدید، تحول عظیمی در اقتصاد کشور ایجاد کرده اند اظهار داشت: در گذشته برای ایجاد مشاغل جدید، هزینه های گزافی صرف می شد و در بسیاری از موارد به رغم هزینه های فراوان، درعمل نتیجه مطلوب حاصل نمی شد. درحالی که امروز استارتاپ ها غالبا با هزینه های بسیار کمتر و خلق ایده های جدید که مبتنی بر نیازهای جامعه هستند، توانسته اند جایگاه خوبی در میان مردم گشوده و همین نکته از دلایل موفقیت آنها محسوب می شود.

سعادت ضمن اشاره به این که اپلیکیشن ها و بسترهای این چنینی می توانند بیش از 40 هزار میلیارد ریال صرفه جویی در هزینه های خانواده‌های ایرانی داشته باشند اضافه کرد: با توجه به آمارها می توان گفت هر شخص به صورت میانگین سالانه بیش از 900 هزار ریال بابت تراکنش های مختلف کارمزد پرداخت می‌کند و با فرض استفاده 60 درصد جمعیت کشور از بسترهای مالی الکترونیکی، می توان بیش از 40 هزار میلیارد ریال صرفه جویی در پرداخت کارمزد را شاهد باشیم.

وی با تاکید بر این موضوع که کاهش پرداخت کارمزد از طرف مردم به هیچ عنوان صف آرایی در مقابل بانک ها نخواهد بود گفت: طبق آمار منتشر شده بالغ بر 70 درصد از تراکنش‌های مالی که به سیستم بانکی تحمیل می‌شود ، مبالغ زیر 50 هزار تومان هستند که هزینه زیان خالص بانک‌ها برای جذب و نگهداشت منابع ارزان قیمت برای تراکنش‌های زیر 50 هزار تومان، هزار میلیارد تومان است. 

طبق گزارش بانک مرکزی سود ناشی از رسوب تراکنش های زیر 50 هزار تومان‌، چیزی حدود هزار میلیارد تومان زیان خالص برای سیستم بانکی در بر داشته است. بنابراین ابزارهایی مانند «جیبی مو» با این ویژگی ها نه تنها عملکرد بانک‌ها را مختل نمی‌کنند، بلکه به کاهش هزینه‌های تحمیل شده به بانک‌ها نیز کمک خواهند کرد.

 

اخبار مرتبط


 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 222
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران