پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 594333 تاریخ : 1400/12/02-12:26:09
,2,
شیوه نامه کمیته رعایت قوانین و مقررات (تطبیق) پست بانک ایران تصویب و ابلاغ شد

شیوه نامه کمیته رعایت قوانین و مقررات (تطبیق) پست بانک ایران تصویب و ابلاغ شد

اداره کل رعایت مقررات و تطبیق پست بانک ایران با هدف یاری رساندن به هیات مدیره بانک برای سیاستگذاری و راهبری حوزه رعایت قوانین و مقررات و اجرای مفاد ماده 29 « دستور العمل الزامات ناظر بر حاکمیت شرکتی در بانک های دولتی» وزارت امور اقتصادی و دارایی، با تصویب هیات مدیره بانک شیوه نامه کمیته رعایت قوانین و مقررات (تطبیق) را ابلاغ کرد.

به گزارش بانک و صنعت به نقل ازاداره کل روابط عمومی پست بانک ایران، بر اساس این شیوه نامه، تایید صلاحیت و عزل یا هرگونه تغییر مدیران ارشد و کمیته های ریسک، حسابرسی داخلی و رعایت قوانین و مقررات ( تطبیق) موسسات اعتباری مطابق با بخشنامه شماره 99/180432 مورخ 12 شهریور سال 99 بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است.

بنا بر این گزارش، کمیسیونی برای تایید صلاحیت و عزل یا هرگونه تغییر مدیر ارشد و اعضای کمیته های ریسک، حسابرسی داخلی و رعایت قوانین و مقررات (تطبیق) بر اساس دستورالعمل بانک مرکزی ج.ا.ا تشکیل می شود.

بر اساس این شیوه نامه، کمیته رعایت قوانین و مقررات بانک، علاوه بر یاری رساندن به هیات مدیره بانک برای سیاستگذاری و راهبری حوزه رعایت قوانین و مقررات، انجام صحیح و دقیق وظایف هیات مدیره بانک برای نظارت بر کفایت و اثربخشی مدیریت ریسک عدم رعایت قوانین و مقررات را نیز رصد می کند.

اعضای این کمیته سه نفر هستند که با اخذ تاییدیه از بانک مرکزی ج.ا.ا و هفت سال سابقه کار در زمینه های مرتبط با رعایت قوانین و مقررات (تطبیق)، امور حقوقی و ریسک عملیاتی به مدت دو سال انتخاب می شوند.

کمیته رعایت قوانین و مقررات (تطبیق) وظیفه دارد با تعامل با سایر کمیته های هیات مدیره بانک، راهکارهای اجرایی و قانونی برای جلوگیری از عدم رعایت قوانین و مقررات و جبران یا کاهش شدت تبعات نقض و ریسک عدم رعایت قوانین را به هیات مدیره بانک ارائه دهد.

همچنین ارائه رهنمودهای لازم در صورت مشاهده عدم رعایت قوانین و گزارش دوره ای به هیات مدیره در مورد از دیگر وظایف کمیته است.

بر اساس این گزارش، شیوه نامه کمیته رعایت قوانین و مقررات( تطبیق) در اجرای مفاد ماده 29 « دستور العمل الزامات ناظر بر حاکمیت شرکتی در بانک های دولتی» ابلاغی بخشنامه شماره 63/1,3635 مورخ 1397/05/31 وزارت امور اقتصادی و دارایی و همچنین بخشنامه شماره 99/180432 مورخ 1399/06/12 بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است تهیه و ابلاغ شده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 243
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران