پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 592804 تاریخ : 1400/10/18-14:07:06
,10029,
شناسایی 23نفر با کارت واکسن تقلبی/ دریافت زیرمیزی را رد نمی کنم

مدیرکل دفتر بازرسی و شکایات وزارت بهداشت؛

شناسایی 23نفر با کارت واکسن تقلبی/ دریافت زیرمیزی را رد نمی کنم

مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت، در ارتباط با اقدامات دفتر بازرسی و شکایات وزارت بهداشت در موضوعاتی همچون صدور کارت واکسن و...، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت، علیرضا رحیم نیا، روز شنبه 18 دی ماه 1400، در نشست خبری که به صورت آنلاین برگزار شد، گفت: وزیر بهداشت در حکم بنده، 10 اولویت را مدنظر قرار داده اند که ارزیابی عملکرد، مهم ترین این اولویت ها است.

وی افزود: اعتقاد وزیر بهداشت بر این است که باید زمینه ایجاد سوءاستفاده از بین برود تا شکایتی وجود نداشته باشد. لذا، تلاش می کنیم در همین راستا، برنامه های حوزه بازرسی و شکایات وزارت بهداشت را پیش ببریم.

رحیم نیا با عنوان این مطلب که بدنه وزارت بهداشت نیز از بازرسی ها استثنا نیست، تاکید کرد: وزیر بهداشت گفته است که بازرسی ها را از دفتر خودشان شروع کنیم.

وی در ادامه به وجود کمیته سلامت اداری و صیانت از حقوق شهروندی در وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: کار این کمیته، شناسایی گلوگاه های فساد در حوزه سلامت و برخورد با آنها است.

رحیم نیا افزود: تعامل با سایر دستگاه های خارج از وزارت بهداشت، همچون سازمان بازرسی کل کشور و سازمان بازرسی ریاست جمهوری، از اولویت های ما در جهت پیشبرد امور محوله و صیانت از حقوق مردم است.

وی در ادامه به موضوع این روزهای فضای مجازی پیرامون صدور کارت واکسن تقلبی اشاره کرد و گفت: آن طور که در فضای مجازی پیرامون کارت واکسیناسیون صحبت می شود، موضوع چندان حاد نیست. به طوری که ما 23 نفر را شناسایی کرده ایم که کارت واکسن تقلبی داشته اند که در قیاس با 120 دوز واکسن تزریق شده، عدد قابل توجهی نیست.

رحیم نیا با تاکید بر رصد مشکلات از طریق سامانه 190، افزود: تا کنون برای کادر درمان، خط تماس وجود نداشت که شکایات خود را مطرح کنند. از همین رو با ایجاد خط هفتم تلفن 190، کادر درمان می توانند مشکلات و شکایات خود را مطرح کنند.

وی درباره رسیدگی به تخلفات و چالش های امنیتی نسخه نویسی الکترونیک برای پزشکان و بیماران، تاکید کرد: یک بحث این بود که اینها باید حتماً مجوز افتا (نوعی مجوز برای آغاز به کار نسخه نویسی الکترونیک) را داشته باشند و بر اساس پرس و جوی ما اجازه دادند کار آغاز شود و در جریان کار مشکلات امنیتی حتماً بعداً رفع شود. روزهای گذشته دیدیم که اطلاعات افراد در فضای مجازی قابل انتشار است که هم با بیمه سلامت تماس گرفته شد که سریعاً جلوی این اتفاق گرفته شود، اینکه با یک کد ملی بتوان به تمام اطلاعات فرد دست یافت یک باگ بود که باید برطرف شود.

رحیم نیا درباره تخلفات ارزی دارو و شرکت های تجهیزات پزشکی، افزود: عددی برای ارزش ارزی تخلفات ندارم ، تا تخلفات قطعی نشود قابلیت اعلام ندارد و این پرونده ها از طریق بازرسی کل کشور در حال بررسی است و یکی از دغدغه ها این است که پرونده سریعاً به نتیجه برسد که به مردم اطلاع بدهیم، پرونده وجود دارد و به موقع معرفی می شوند. یک مشکل در تجهیزات پزشکی و دارو این بحث افزایش قیمت شرکت های وارد کننده است که واقعیت این است که اینها تقریباً به میزان زیادی توسط رئیس سازمان غذا و دارو بررسی می شود که اگر دارو و تجهیزات وارد می شود با قیمت واقعی باشد.

وی در واکنش به دریافت زیرمیزی توسط برخی پزشکان، گفت: من بحث زیرمیزی را رد نمی کنم و نمی گویم کسی زیرمیزی نمی گیرد. یکی از سیاست های ما برخورد با زیرمیزی است و راهکاری هم پیشنهاد دادند که قرار است بررسی شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 256
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران