پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 9471 تاریخ : 1392/05/26-02:47:04
,8,
شرکت های بیمه تصمیم گرفتند که خودزنی نکنند

مدیرعامل بیمه دانا:

شرکت های بیمه تصمیم گرفتند که خودزنی نکنند

برخی از شرکت های بیمه در زمینه بیمه شخص ثالث نرخ های ناجور و غیر منطقی ارائه کردندبه همین دلیل در سندیکای بیمه گران تصمیم گرفته شدکه شرکت ها در این زمینه هماهنگی داشته باشند و به عبارتی خود زنی نکنند

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ابراهیم کاردگر در یک نشست خبری  با تاکید بر لزوم ایفای نقش راهبری بازار از سوی شرکت بیمه ایران، اظهار داشت: بازاری که 45 تا 50 درصد سهام آن در اختیار یک شرکت و بقیه در اختیار بیش از 20 شرکت است، بازاری رقابتی نیست به همین دلیل بیمه ایران باید نقش لیدری را ایفا کند. 


به گفته کاردگر، مدیران عامل شرکت های بیمه هم در جلسه سندیکای بیمه گران ایران به این نتیجه رسیده اند که همراه با بیمه ایران به عنوان رهبر بازار، حرکت کنند.

وی تصریح کرد: اگر بیمه ایران نقش راهبری خود را ایفا کند و بیمه مرکزی هم نظارت های خود را به خوبی انجام دهد صنعت بیمه دچار چالش نخواهد شد.

کاردگر درباره عملکرد شرکت بیمه دانا در سال گذشته، از کاهش 22 درصدی نسبت خسارت این شرکت در سال 91 نسبت به سال 90 خبر داد و گفت: نسبت خسارت بیمه دانا در سال گذشته به 54 درصد رسیده است.

مدیرعامل شرکت بیمه دانا اظهار داشت: نسبت خسارت بخش درمان شرکت نیز از 125 درصد در سال 90 به حدود 80 درصد در سال 91 کاهش یافته است.

وی با اشاره به افزایش سرمایه بیمه دانا اضافه کرد: با تصویب مجمع عمومی فوق العاده در سال 91 سرمایه شرکت از محل تجدید ارزیابی دارایی ها  از 10.5 میلیارد تومان به 102 میلیارد تومان افزایش یافت.

وی با بیان این نکته که پیشنهاد شرکت به مجمع، افزایش سرمایه به 200 میلیارد تومان بود، ادامه داد: شرکت سهام عدالت به عنوان دارنده 55 درصد سهام بیمه دانا با افزایش سرمایه 98 میلیارد تومانی از محل آورده سهامداران موفق بود ولی به دلیل این که بقیه سهامداران عمده با این موضوع موافقت نکردند، افزایش سرمایه تا 200 میلیارد تومان در شرایط کنونی، محقق نشد.

مدیرعامل بیمه دانا اعلام کرد که 30 درصد سهام این شرکت در اختیار سازمان تامین اجتماعی است.

وی به رشد64 درصدی پورتفوی بیمه دانا در سال گذشته  اشاره کرد و افزود: قیمت هر سهم بیمه دانا هم در ابتدای تحویل شرکت به بنده، 530 تومان بود که سپس به 470 تومان رسید ولی اکنون با توجه به افزایش سرمایه شرکت، قیمت هر سهم به 210 تومان رسیده است.
 
به گفته وی، این قیمت با توجه به افزایش 900 درصدی سرمایه شرکت بیمه دانا، با قیمت 1800 تا 1900 تومانی با سرمایه قبلی، برابری می کند.

کاردگر اعلام کرد که هم اکنون یک میلیون و 300 تقاضای خرید سهام بیمه دانا وجود دارد ولی در بازار، هیچ کس فروشنده سهام این شرکت نیست.

وی با اشاره به ثبت و تاسیس شرکت خدمات بیمه ای سهام عدالت با عنوان سعاد، گفت: با توجه به پایان ماموریت شرکت های سهام عدالت استانی در توزیع این سهام میان واجدان شرایط، ما ماموریت جدیدی را با عنوان فروش بیمه نامه برای آنها تعریف کردیم و از این محل نیز در بدو امر، 35 تا 36 میلیارد ریال درآمد کسب کردیم.

مدیرعامل بیمه دانا به ظرفیت های خالی این شرکت اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به وجود این ظرفیت های خالی و با برنامه ریزی های انجام شده، بیمه دانا در آینده ای نزدیک به یکی از شرکت های مطرح بازار تبدیل خواهد شد.

وی از افزایش تعداد شعب بیمه دانا در آینده خبر داد و یادآور شد: تعداد نمایندگان این شرکت نیز در سال گذشته با رشد قابل توجهی رو به رو شده است.

کاردگر با بیان این نکته که بیمه دانا را در رتبه پنجم شرکت های بیمه کشور تحویل گرفته است، گفت: رتبه این شرکت هم اکنون سوم یا چهارم است.
 
به گفته وی، بر اساس آمار غیررسمی از بیمه مرکزی، میزان پورتفوی بیمه دانا نشان می دهد که روی سکوی سوم شرکت های بیمه قرار گرفته است اما اگر هم این آمار درست نباشد و بیمه دانا روی سکوی چهارم ایستاده باشد فاصله آن با شرکت رتبه سوم، بسیار ناچیز است.

مدیرعامل بیمه دانا در عین حال تاکید کرد که بر اساس آمار کدال بورس، بیمه دانا سومین شرکت بیمه ای کشور از لحاظ میزان حق بیمه تولیدی است.

وی از نهایی شدن نرم افزار جامع بیمه دانا تا پایان امسال خبر داد و افزود: با شروع به کار این نرم افزار، در بخش های فنی، مالی و اتکایی، کنترل های بیشتری صورت خواهد گرفت.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 229
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران