پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 176762 تاریخ : 1394/10/06-12:44:03
,9,17,
ساماندهی زنان سرپرست خانوار در سبد حمایتی

ساماندهی زنان سرپرست خانوار در سبد حمایتی

توانمندسازی حمایتی با استفاده از ابزار‌های مختلفی از جمله پرداخت ماهانه، بیمه سلامت، بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار، پرداخت هزینه تحصیلی فرزندان خانوار، پرداخت وام‌های خوداشتغالی، معرفی به سازمان فنی و حرفه‌ای جهت آموزش مهارت‌های شغلی درصدد توانمندسازی بیش از پیش این قشر از جامعه است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل ازبانکداران 24 (Banker)، توانمندسازی حمایتی با استفاده از ابزار‌های مختلفی از جمله پرداخت ماهانه، بیمه سلامت، بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار، پرداخت هزینه تحصیلی فرزندان خانوار، پرداخت وام‌های خوداشتغالی، معرفی به سازمان فنی و حرفه‌ای جهت آموزش مهارت‌های شغلی درصدد توانمندسازی بیش از پیش این قشر از جامعه است.

مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: آمار زنان سرپرست خانوارهایی که به علت طلاق زیر پوشش خدمات این سازمان قرار می‌گیرند، در حال افزایش است.

داریوش بیات نژاد  اظهار کرد: بهزیستی در قالب بسته جامع توانمندسازی فرهنگی، اقتصادی، حرفه‌آموزی، تحصیلی، توانمندسازی حمایتی با استفاده از ابزار‌های مختلفی از جمله پرداخت ماهانه، بیمه سلامت، بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار، پرداخت هزینه تحصیلی فرزندان خانوار، پرداخت وام‌های خوداشتغالی، معرفی به سازمان فنی و حرفه‌ای جهت آموزش مهارت‌های شغلی درصدد توانمندسازی بیش از پیش این قشر از جامعه است.

وی فعالیت در حوزه سلامت جسمی برای زنان سرپرست خانواده را از دیگر برنامه‌های بهزیستی خواند و گفت: طرح غربالگری بیماری زنان سرپرست خانوار از برنامه‌های دیگری است که با توجه به اعتبارات و امکاناتی که در اختیار داریم و استفاده از ظرفیت‌های برون سازمانی با استفاده از سازمان‌های دیگر در قالب توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در حال اجراست.

این مسئول پایین بودن مستمری ماهیانه زنان سرپرست خانوار را از مهم‌ترین چالش‌های آنها برشمرد و افزود: طبق مصوبه سال 84 باید یک سوم پایه حقوق کار به‌عنوان مستمری ماهانه به زنان سرپرست خانوار اختصاص یابد، ولی متأسفانه به علت نبود اعتبارات لازم مستمری هر زن سرپرست خانوار چیزی بین 53 هزار تومان تا 100 هزار تومان است.

بیات نژاد مشکل دیگر زنان سرپرست خانوار را نگرانی برای آینده فرزندانشان دانست و بیان کرد: اگر این نگرانی حل نشود، می‌تواند مشکلات اجتماعی را برای این خانوارها و جامعه ایجاد کند که قابل جبران نباشد.

مدیرکل بهزیستی البرز با اشاره به اینکه بهزیستی هر ساله باید 10 درصد از زنان سرپرست خانوار را مستقل کند، اظهار کرد: به دنبال ارتقای برنامه‌های خود از لحاظ کیفیت و کمیت هستیم تا بتوانیم زنان سرپرست خانوار را به جایگاهی از استقلال برسانیم که خودشان به‌صورت مستقل زندگی را اداره کنند.

وی با اشاره به اینکه آمار زنان سرپرست خانوار رو به افزایش است، گفت: طلاق، تصادفات و سوانح، اعتیاد از جمله مواردی هستند که باعث افزایش زنان سرپرست خانوار و کاهش سن این افراد است.

این مسئول در پایان گفت: امروز زنان سرپرست خانوار نیازمند برنامه نوین و روزآمد هستند که بتواند آنها را سریع به سطح استقلال و خودکفایی برساند و بهزیستی کشور و استان البرز نیز به دنبال آن است تا با همکاری نهادهای مختلف مثل نهاد برنامه‌ریزی اجتماعی، استانداری، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، شهرداری و مجموعه خیرین این چرخه حمایتی در همه لحاظ کیفی و کمیتی تقویت کند و زنان سرپرست خانوارها را به استقلال برساند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 264
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران