پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 514598 تاریخ : 1399/03/27-17:06:38
,17,
ساماندهی دستگاه های استخراج رمزارز وارداتی

معاون وزیر صنعت اعلام کرد:

ساماندهی دستگاه های استخراج رمزارز وارداتی

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: برپایه تصمیم کمیسیون اصلی اقتصادی دولت مقرر شد دستگاه های استخراج رمز ارز که به طور غیرقانونی و تا قبل از ابلاغ دستورالعمل استخراج رمز ارز وارد کشور شده اند، سامان دهی شوند.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از وزرات صنعت، معدن و تجارت، سعید زرندی در جلسه هماهنگی و نظارت بر استخراج رمز ارزها که با حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی مرتبط و نهادهای نظارتی برگزار شد، افزود: براین اساس، در یک برهه زمانی مشخص، دارندگان این دستگاه ها تعیین تکلیف خواهند شد و از آن به بعد دستگاه های تعیین تکلیف نشده، قاچاق محسوب خواهند شد.

وی بیان داشت: ساز و کار سامان دهی این دستگاه ها در سامانه بهین یاب وزارت صنعت، معدن و تجارت آماده شده و پس از تصویب هیات وزیران اجرای آن آغاز خواهد شد.

زرندی گفت: هم اکنون دستگاه های استخراج رمزارز براساس کد تعرفه تعریف شده اجازه واردات رسمی و قانونی دارند.

وی تاکیدکرد: باید بستری در کشور فراهم شود که فعالان این صنعت به سمت روند قانونی استخراج رمزارز حرکت کنند و نباید مسیر قانونی را به قدری سخت و ناهموار کرد که فعالیت ها زیر زمینی و غیرقانونی شود.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت ادامه داد: یکی از مهم ترین انتقادهای مطرح شده فعالان این صنعت، تعرفه برق است که به نظر می رسد جای تأمل و بررسی دارد.

زرندی تاکید کرد: تاکنون بیش از 500 جواز تأسیس برای این صنعت صادر شده و امیدواریم بتواند در مسیر تجارت خارجی و تامین ارز به کشور کمک کند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 359
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران