پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 593666 تاریخ : 1400/11/11-09:40:44
,17,4,
سازمان تجارت جهانی در مناقشه تجاری با آمریکا، از چین حمایت می کند

تحریم های آمریکا شکننده تر از همیشه؛

سازمان تجارت جهانی در مناقشه تجاری با آمریکا، از چین حمایت می کند

سازمان تجارت جهانی از تصمیم سران چینی برای اقدامات متقابل تعرفه ای علیه ایالات متحده حمایت خواهد کرد.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از راشاتودی، سازمان تجارت جهانی (WTO) این هفته به چین اجازه داد تا با تعرفه 645 میلیون دلاری واردات آمریکا در سال به دلیل عدم رعایت قوانین تجارت بین الملل از سوی واشنگتن، مقابله به مثل کند. این پرونده بخشی از یک دعوای تجاری ده ساله بر سر تعرفه های ضد یارانه ای آمریکا بر کالاهای چینی است.

این اختلاف به سال 2012 برمی گردد، زمانی که واشنگتن بین سال های 2008 تا 2012 بر روی 2200 محصول چینی از جمله کاغذ، پنل های خورشیدی و سیم های فولادی وضع کرده بود، پکن برای به چالش کشیدن آمریکا و وضع عوارض جبرانی بر کالاهای آمریکایی از سازمان تجارت جهانی درخواست کمک کرده بود.

پکن در ابتدا از این نهاد تجاری خواسته بود تا حق اعمال تعرفه بر 2.4 میلیارد دلار از کالاهای آمریکایی را به آن اعطا کند، اما بعداً آن را به 788.75 میلیون دلار کاهش داد.

گائو فنگ، سخنگوی وزارت بازرگانی چین روز پنجشنبه به نقل از ساوت چاینا مورنینگ پست، گفت: چین از آمریکا می خواهد که از بهانه های واهی دست بردارد و فوراً برای اصلاح اشتباهات خود در سیاست های بازرگانی، تجاری خود علیه چین تجدید نظر کند.

حکم سازمان تجارت جهانی دومین باری است که چین را مجاز به مقابله با عوارض ضد دامپینگ ایالات متحده کرده است.

در نوامبر 2019، سازمان تجارت جهانی به پکن اجازه داد تا حداکثر 3.58 میلیارد دلار بر واردات محصولات آمریکایی تعرفه اعمال کند.

ایالات متحده توسط رئیس جمهور سابق آمریکا، دونالد ترامپ بر بیش از 300 میلیارد دلار از کالاهای چینی تعرفه های اعمال کرده است که بیشتر آنها هنوز به قوت خود باقی است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 196
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران