پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 583283 تاریخ : 1400/04/05-10:20:40
,17,22,
ساخت و راه اندازی 13 دستگاه ایکس ری کامیونی با همکاری بخش خصوصی در دستور کار قرار دارد

معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک ایران در مراسم معارفه ناظر گمرکات کرمانشاه:

ساخت و راه اندازی 13 دستگاه ایکس ری کامیونی با همکاری بخش خصوصی در دستور کار قرار دارد

معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک ایران، اقتصاد هوشمند، تجارت هوشمند و گمرک هوشمند را یکی از اولویت های اقتصاد کشور عنوان کرد و گفت: طی ده سال گذشته، اقدامات مهمی به منظور تحقق گمرک هوشمند انجام شده که مهمترین آن سامانه جامع امورگمرکی است.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه، احمد ذاکری، معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک ایران که به منظور معرفی ناظر جدید این گمرکات به استان کرمانشاه سفر کرده بود، افزود: گمرک هوشمند هم شفاف کننده و هم در مبارزه با فساد تأثیرگذارتر هست و بسترهای قاچاق را از بین می برد که اینها، همه از مزیت های اقتصاد هوشمند است و گمرک جمهوری اسلامی ایران در این زمینه پرچم دار است.

ذاکری همچنین اظهار داشت: گمرک ایران در دو سال گذشته برنامه ها و طرح های مهمی را به مرحله اجرا درآورده که یکی از آنها گمرک موبایل و دیگری بازرسی و کنترل غیرفیزیکی و غیرمحسوس کالاها است.
معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک ایران، پیگیری جدی بحث کیف پول الکترونیکی در گمرک را به منظور شفاف سازی هر چه بیشتر مورد اشاره قرار داد و در بخش دیگری از سخنانش یادآورشد: پروژه ساخت، نصب و راه اندازی 13 دستگاه ایکس ری کامیونی با همکاری بخش خصوصی کشور، به منظور انجام تجارت هوشمند در حال اجراست.

وی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه در بحث تجارت خارجی کشور از استان های مهم و نقش آفرین است، اظهارداشت: باید به ایجاد و توسعه زیرساخت ها در مناطق مرزی از جمله مرز و گمرک مرزی پرویزخان که دارای ظرفیت های صادراتی بالایی است، کمک شود.
ذاکری با اشاره به اقدامات و برنامه های مرتبط با کرونا گفت: فعالیت های اقتصادی در گمرکات کشور در دوره شیوع بیماری کرونا نه تنها متوقف نشد، بلکه کارکنان گمرکات کشور در خط مقدم جبهه اقتصادی به صورت شبانه روزی مشغول فعالیت بودند و از هیچ تلاشی فروگذار نکرده اند و گواه آن نیز این است که عده ای از همکاران به این بیماری منحوس دچار شدند و تعدادی هم جان خود را از دست دادند.
براساس این گزارش، در ادامه این مراسم، بختیار رحمانی پور، ناظر جدید گمرکات استان کرمانشاه از برنامه های خود سخن گفت و اظهارداشت: روانسازی تشریفات گمرکی در تمامی رویه ها با استفاده از همه ظرفیت ها و براساس دستورالعمل ها و بخشنامه های ابلاغی جهت بهره مند شدن مردم همچنان در گمرک با هدف افزایش رضایتمندی ادامه دارد.
وی در راستای تقویت زیرساخت های مرزی استان، حمایت استانداری کرمانشاه را خواستار شد و افزود: تقویت زیرساخت ها، قطع به یقین توسعه و رشد اقتصادی استان را به دنبال خواهد داشت.
رحمانی پور همچنین با اشاره به پروژه جامع گمرک پرویزخان اظهارداشت: علی رغم اینکه دستگاه متولی ایجاد زیرساخت ها در مرز پای کار نیامده است، با این حال گمرک ایران با استفاده از منابع داخلی و ظرفیت های خود در راستای توسعه اقتصادی استان این پروژه مهم را در دستور کار قرار داده است.
این گزارش حاکی است، در این مراسم باباخانی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه نیز طی سخنانی از تلاش مجموعه گمرکات استان کرمانشاه تقدیر کرد و کارکنان گمرک را سربازان جنگ اقتصادی خواند.
وی همچنین از نقش و اهمیت صادرات در توسعه اقتصادی استان سخن گفت و اظهار داشت: در شرایطی که کشور تحت تحریم های ظالمانه قرار دارد، نقش صادرات بسیار حائز اهمیت و پررنگ است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه به نقش استان در صادرت کشور نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه این استان دارای 5 مرز رسمی بوده و مدیریت این موضوع کار سختی است، مدیران و کارکنان گمرک علی رغم ضعف و کمبودهای زیرساختی در برخی از مرزهای استان، خوشبختانه از عهده این کار برآمده اند و خروجی کار در این مدت مثبت و سال به سال توام با رشد بوده است، به نحوی که در سه ماهه نخست سال جاری صادرات استان از لحاظ ارزشی 22 درصد رشد نشان می دهد.
بر پایه این گزارش، خلیل حیدری ناظر سابق گمرکات استان کرمانشاه نیز به بیان اقدامات خود در زمان تصدی این گمرکات پرداخت و در مورد اجرای بزرگترین پروژه عمرانی گمرک در مرز پرویزخان گفت: با حمایت گمرک ایران و با استفاده از ظرفیت های داخلی سازمان، این پروژه در حال انجام است.
در این پایان این مراسم، حکم رئیس کل گمرک ایران مبنی بر انتصاب بختیار رحمانی پور به سمت ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه به وی اهدا و از خدمات خلیل حیدری، ناظر سابق گمرکات این استان قدردانی شد.
گفتنی است که در این مراسم مدیرکل حراست و امور انتظامی گمرک ایران، جمعی از مدیران استانی، فعالان اقتصادی و کارکنان حوزه نظارت با رعایت شیوه نامه های بهداشتی حضور داشتند.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 237
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران