پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 178752 تاریخ : 1395/01/26-11:28:00
,6,17,
زمینه‌سازی برای تولید خودرو بومی

یک مقام مسوول در آذربایجان شرقی خبر داد

زمینه‌سازی برای تولید خودرو بومی

تولید خودرو بومی و امکان اشتغال‎‌زائی با وجود این طرح از جمله موارد مورد اشاره قائم مقام سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی بود که به اعتقاد وی بهره‌گیری از توان تولیدکنندگان داخلی بخصوص قطعه سازان استان و داشتن قابلیت صادراتی محصول تولیدی شرط موافقت با این طرح است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت , غلامعلی راستی در جلسه تبادل نظر با شرکای داخلی و خارجی برای اجرای این طرح گفت: در این توافق مقدمات تولید خوروی MG360 محصول انگلستان با استاندارد یورو 5 و با مشارکت شرکت خودروسازی شانگهای موتور چین و ایران خودروی آذربایجان در استان فراهم شد.

 

وی شرط موافقت با این طرح را بهره گیری از توان تولیدکنندگان داخلی بخصوص قطعه سازان استان و داشتن قابلیت صادراتی محصول تولیدی عنوان کرده و افزود: باید ترتیبی اتخاذ شود تا غالب قطعات مورد نیاز این خودرو به شرط رعایت استانداردهای اروپایی در داخل کشور تولید و تامین شود.

 

راستی با اشاره به میزان 50درصدی مشارکت طرفین در این طرح اضافه کرد: بازار بزرگ داخل کشور و منطقه توجیه پذیری تولید خودرو با کیفیت در استان را دوچندان می‌کند و صادرات خودروی تولیدی بعد از مرحله تولید و تامین بازار داخلی، مورد تاکید مقامات استان است.

 

وی به زیرساختهای موجود صنعت خودروسازی در استان اشاره کرد و افزود : امکانات و زیرساختهای لازم نظیر نفت، گاز، پتروشیمی، معادن و بخصوص واحدهای تولیدی و قطعه سازان بنام در منطقه وجود دارد و نهایتا بومی سازی محصول تولیدی بدلیل بعد مسافت و انتقال قطعات از کشور چین به ایران، مقرون به صرفه تر خواهد بود.

 

وی وجود منطقه آزاد ارس و بهره‌گیری از مزیتهای آن مانند ورود ماشین آلات و انبارنمودن قطعات یدکی مورد نیاز، همچنین امکان صادرات محصول تولیدی نهائی ، به همراه رفع تحریم ها و گشایش سوئیفت توسط بانکهای ایرانی را نیز از دیگر مزایای استان برای سرمایه گذاری نام برد.

 

قائم مقام سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: تحقق تولید خودروی یادشده در استان در چند مرحله واقع خواهد شد و با بررسی بازار مراحل جوشکاری و نقاشی بدنه نیز در استان قابل انجام است که این موضوع به کاهش قیمت تمام شده منجر خواهد شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 222
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران