پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 252038 تاریخ : 1395/09/29-15:00:41
,17,
رویکرد وزارت کار توانمندسازی بنگاه ها برای حمایت از تولید است

مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری:

رویکرد وزارت کار توانمندسازی بنگاه ها برای حمایت از تولید است

مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار ور فاه اجتماعی می گوید، توانمندسازی بنگاه ها در جهت صیانت از نیروی کار و پایداری از تولید و حمایت از کارآفرینان در دستور کار همیشگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دارد .

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از  روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی،کریم یاوری در جمع مسوولان و روسای حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری استان های کشور اعلام کرد: بر اساس برنامه های تنظیمی، گسترش دامنه بیمه بیکاری با رویکرد کاهش مدت ماندگاری مقرری بگیران از طریق هدایت مقرری بگیران به اشتغال مجدد و توانمند سازی و ارتقا مهارت مقرری بگیران بیمه بیکاری در دستور کار قرار دارد. 

مدیر کل دفتر حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی می گوید، پیشنهاد تشکیل کارگروه های تسهیل و رفع موانع تولید در استان های کشور به ریاست استانداران و تشکیل کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید در کشور در ابتدا توسط علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارایه شد که با استقبال وزارتخانه ها و سازمان های عضو به تصویب هیات وزیران رسید.
یاوری افزود: این کار گروه در رسیدگی و حل و فصل مشکلات بنگاه های اقتصادی و کارفرمایان و کار آفرینان و در حمایت و پایداری تولید و حفظ فرصت های شغلی و صیانت از کارگران تلاش و هم فکری می کند.
وی با بیان اینکه هم اکنون بیمه بیکاری به کارگران پیشتر شاغل که دارای حداقل یکسال سابقه پرداخت حق بیمه و حق بیمه بیکاری و سابقه کار باشند، مطابق قانون و مقررات بیمه بیکاری پرداخت می شود، تصریح کرد: مقرری بگیران بیمه بیکاری بدون هیچ محدودیتی به مراکز آموزش فنی حرفه ای برای مهارت آموزی و ارتقا مهارت معرفی می شوند. 
یاوری در ادامه تصریح کرد: حسب دستور وزیر کار، واگذاری امور غیر حاکمیتی و تصدی گری فقط در جهت قانون و مقررات مربوطه قابل انجام است.
وی با بیان اینکه تشکیل کارگروه های مشترک بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان تامین اجتماعی و ادارات تابعه استانی در حل مشکلات و معضلات بنگاه های اقتصادی و ساماندهی امور و ارایه خدمات بهتر به جامعه هدف، بسیار موثر بوده است، افزود: این کارگروه ها حسب دستور وزیر کار تشکیل شده است و اقدام بسیار مناسبی تلقی می شود. 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 213
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران