پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 8466 تاریخ : 1392/03/16-06:52:05
,19,
روحیه تکنوکراتی ندارم

قالیباف در دیدار نماینده ولی فقیه در یاسوج:

روحیه تکنوکراتی ندارم

قالیباف می گوید: در سن 18 سالگی جلوی تانک عراقی می‌ایستادم، چطور می‌توانم روحیه تکنوکراتی داشته باشم. کسانی که این نسبت‌ها را به من می‌دهند توفیق رفتن به جبهه را نداشتند و اکنون لفاظی می‌کنند.

 

 
 
محمد باقر قالیباف" که در راستای سفرهای انتخاباتی‌اش، صبح امروز به یاسوج سفر کرده است، در دیدار با "حجت‌الاسلام سیدشرف‌الدین ملک‌حسینی" نماینده ولی فقیه در یاسوج اظهار داشت: چالش اساسی کشور ما بیکاری است؛ روزی ما مشکل بی‌سوادی را داشتیم، ولی اکنون افراد تحصیل‌کرده بیکارند.
 
این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری ادامه داد: اشتغال، بهداشت و درمان جزو مشکلات اصلی کشورمان است و ما کارنامه قابل قبولی در اقتصاد و فرهنگ نداریم.
 
وی تصریح کرد: بر این اعتقاد نیستیم که هیچ کاری صورت نگرفته است، ولی با وجود شرایط و امکانات کشور وضع کنونی قابل قبول نیست.
 
وی دلیل اصلی مشکلات را سوء تدبیر در مدیریت دانست و گفت: اگر امروز ما مدعی اداره کشور هستیم که این فرصت به برکت انقلاب، اسلام، روحانیت، مردم و تلاش‌های امام خمینی (ره) بدست آمده است.
 
قالیباف با تأکید بر اینکه من برای ادای دین به مردم و جوانان وارد انتخابات ریاست جمهوری شده‌ام، اذعان داشت: جنگ و انقلاب را مستضعفین اداره کردند، امروز باید در کشور تغییر اساسی به وجود آید و این تغییر باید از رویکردها آغاز شود.
 
این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به سوابق مدیریتی‌اش اظهار داشت: در مقاطع مختلف هرگاه مسئولیتی را بر عهده گرفتم هیچ‌گاه مدیران قبلی را تخریب نکردم، بلکه دستشان را بوسیدم و همیشه کسانی که در ارتباط با مجموعه‌هایی بودند که من مدیریت آن را بر عهده می‌گرفتم متوجه تغییرات می‌شدند.
 
وی با انتقاد از برخی شایعه‌سازی‌ها و همچنین تخریب‌ها گفت: ما در فرهنگ قرآنی بر این اعتقادیم که خداوند به حرف خود پاداش نمی‌دهد، بلکه به عمل انسان‌ها پاداش می‌دهد.
 
برخی حرف‌های انقلابی می‌زنند، ولی وقتی در زندگی آن‌ها جستجو می‌کنید که ببینید برای انقلاب چه کرده‌اند متوجه خواهید شد که هیچ حرکت و عملی برای انقلاب انجام نداده‌اند.
 
قالیباف با اشاره به تحولات صورت گرفته در شهرداری تهران تصریح کرد: تا قبل از اینکه مدیریت شهرداری تهران را بر عهده گیرم 30 درصد بودجه شهرداری تهران از دولت تأمین می‌شد، ولی در زمان مدیریتم این بودجه به کمتر از 5 درصد رسید، ولی با این حال ما با اولویت قرار دادن مناطق محروم و حاشیه‌های شهر تهران توانستیم در این شهر کارهایی را انجام دهیم.
 
این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری با تأکید بر اینکه وظیفه دینی ما در اولویت قرار دادن محرومین است، ادامه داد: در تهران هیچ پروژه اساسی شروع نشد مگر اینکه جنوب شهر در اولویت قرار گیرد.
 
شهردار تهران با اشاره به خط سوم متروی تهران ادامه داد: تا قبل از مدیریتم در شهرداری تهران، خط سوم مترو از شمال شهر آغاز شده بود ولی پس از اینکه در زمان مدیریتم این پروژه را دوباره آغاز کردم منطقه نعمت آباد و جاده ساوه را در اولویت قرار دادم و در حال حاضر این پروژه، جاده ساوه را به میرزای شیرازی که مرکز شهر تهران است متصل کرده و تا چند روز دیگر افتتاح می‌شود.
 
قالیباف با بیان اینکه افتخارمان منابع انسانی و جوانان است، اذعان داشت: ما وظیفه داریم شعارهای انقلاب را سر دهیم و آن‌ها را زنده نگه داریم، ولی باید به گونه‌ای رفتار کنیم که کارآمدی دین در جامعه به اثبات رسد و مردم زندگی رحمانی را احساس کنند.
 
این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری با تأکید بر اینکه جنگ تمام شده ولی دفاع همچنان باقی است، گفت: امروز مجاهدت خدمت به مردم است برخی شایعه‌ها مطرح می‌شود که من آن‌ها را به شدت تکذیب می‌کنم.
 
وی با انتقاد از تکنوکرات خواندن خود از سوی برخی گروه‌ها اظهار داشت: اساس این نسبتی که به من روا می‌دارند از کجاست؟ من چه زمانی این حرف را بیان کردم.
 
وی افزود: قالیباف که در سن 18 سالگی جلوی تانک عراقی می‌ایستاد چطور می‌تواند روحیه تکنوکراتی داشته باشد؟ کسانی که این نسبت‌ها را به من می‌دهند توفیق رفتن به جبهه را نداشتند و اکنون لفاظی می‌کنند.
 
وی با تأکید بر سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه مسئولان به حاشیه نروند، تصریح کرد: اگر مسئولان به حاشیه بروند فرصت‌ها از دست می‌رود و متحجرین احمق (به تعبیر امام ره) می‌خواهند که ما را به حاشیه ببرند، ولی اگر ما وقت را برای این حاشیه‌ها صرف کنیم فرصت خدمت به مردم را از دست می‌دهیم.
 
قالیباف گفت: ما تهران را با روحیه جهادی ساختیم. تکنوکرات‌ها خودشان در زمانی مدیریت شهرداری را بر عهده داشتند آن‌ها در آن زمان چه کردند.
 
این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به ایثارگران تصریح کرد: ما باید قانون را برای ایثارگران اجرا کنیم و همچنین نگذاریم فرهنگشان در جامعه از بین رود.
 
وی اضافه کرد: برای من همیشه مناطق محروم در اولویت قرار دارند و اکنون که 25 سال از دفاع مقدس می‌گذرد روزی نیست که من برای صرف ناهار به خانه بروم. همیشه پس از اذان صبح از منزل خارج می‌شوم و کسانی که تهمت می‌زنند می‌خواهند که ما کار نکنیم.
 
قالیباف گفت: مدیریت بسته و خسته ما نیاز به تحول اساسی دارد و فرهنگ جهادی متناسب با انقلاب اسلامی باید در جامعه نهادینه شود.
 
در ادامه این دیدار، "حجت‌الاسلام ملک‌حسینی" نماینده ولی فقیه در یاسوج خطاب به محمدباقر قالیباف گفت: به گونه‌ای رفتار نکنید که افراد خاص از آن سوء استفاده کنند.
 
وی با اشاره به دیدار خود با علاءالدین بروجردی و تعدادی از همراهانش تصریح کرد: من در این دیدار به آن‌ها گفتم که سعی کنید به گونه‌ای باشید که مقام معظم رهبری را فقط به خودتان نسبت ندهید، چرا که ایشان چتری برای همه مردم است.
 
ملک‌حسینی ادامه داد: در این ملاقات این افراد می‌گفتند که اکنون به نسبت عدم همراهی با ولایت فقیه را می‌دهند. من خطاب به آن‌ها گفتم که این موضوع سزای رفتار خودتان است، چرا که در زمانی به گونه‌ای رفتار کردید که این اتهام را به دیگران روا می‌داشتید.
 
نماینده ولی فقیه در یاسوج گفت: انتظار می‌رود که در بیان اهداف اقتصادی و سیاسی خود ارزش‌ها را نیز به میان مردم بکشانید و آن‌ها را بیان کنید.
 
وی ابراز امیدواری کرد: امیدورایم کسی اداره امور کشور را برعهده گیرد که کارآمد باشد و بتواند ضمن تحقق حماسه سیاسی حماسه اقتصادی را نیز بوجود آورد.
 
همچنین پس از این دیدار، قالیباف به دیدار "حجت‌الاسلام سیدعلی‌اصغر حسینی" امام جمعه شهر یاسوج رفت.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 222
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران