پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 355145 تاریخ : 1397/06/05-13:33:00
,15,
رمز ارزها راه حل جادویی برای حل تمام مشکلات اقتصادی

رمز ارزها راه حل جادویی برای حل تمام مشکلات اقتصادی

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی گفت: بحث پذیرش رمز ارزها در مبادلات خیلی مهم است؛ البته رمز ارزهایی مثل بیت کوین توانستند پایه پذیرش پیدا کنند تا بتوان از آن ها در نقل و انتقال وجوه استفاده کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، ناصر حکیمی در همایش فناوری زنجیره بلوک، رمز ارز و کاربردهای آن در بانکداری که به همت شرکت خدمات انفورماتیک برگزار شد از اعلام چهار سیاست اصلی بانک مرکزی در حوزه رمز ارز تا پایان ماه جاری خبر داد و گفت: بحث اول اعلام موضع جدید نسبت به رمز ارزهای رایج بین المللی است که به نظر می‌رسد با توجه به جمع بندی‌های انجام شده در آینده ای نزدیک با تجدید نظر در ممنوعیت های فعلی باید نگاه جدی به آن داشت.

وی  بحث دوم  را استخراج رمز ارزها عنوان کرد و افزود: موضوع سیاست کشور در برابر استخراج رمز ارزهای رایج دنیا به عنوان یکی دیگر از مسائل مهم در زمینه تصمیمات اعلامی بانک مرکزی است که مبحثی صنعتی محسوب می‌شود.
حکیمی در ادامه با اشاره به تاکید برخی از مسئولان اقتصادی به ایجاد رمز ارز ملی اظهار داشت: در همین راستا شرکت خدمات انفورماتیک و نهادهای دیگر نسخه های آزمایشی را آماده کرده اند  که سیاستگذار برای استفاده از آن در حوزه پرداخت نیاز به اعلام موضع دارد.
معاون بانک مرکزی در عین حال بیان کرد: در مورد بحث رمز ارزها شاهد رواج این موضوع هستیم که آن را به عنوان راه‌حلی قطعی برای حل مشکلات مطرح می‌کنند اما در مورد روش و چگونگی تحقق آن اظهار نظری نمی شود.
وی تصریح کرد: بانک مرکزی مانیتورینگ و رصد اتفاقات این حوزه را مانند سایر بانک‌های جهان در دستور کار دارد.
حکیمی در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه همیشه برای مبادلات بین چند بانک بحث یک نهاد واسط که مبادلات بین اشخاص و نهادها را برقرار کند چالش داشتیم که بلاکچین این چالش را برطرف می کند.وی گفت: فناوری بلاکچین این واسط را حذف می کند و تحولی جدی در ایجاد شبکه ها یا روشهای جدید مبادلات  رقم می زند و این قطعا مراودات مالی را تحت تاثیر قرار می دهد.
معاون فناوری های نوین بانک مرکزی با تاکید بر اینکه محدودیت انتقال و پذیرش در رمز ارزها موجب می شود این فناوری نتواند جایگزین ارزهای رایج شود افزود: موضوع پذیرش و نقل و انتقالات مالی در رمز ارزها باید همزمان مورد توجه قرار گیرد.

وی  خاطر نشان کرد: انفجار قیمتی رمز ارزها و مشخص نبودن مبدا مبادلات موجب شده است این بخش به بستری برای نقل و انتقالات مشکوک تبدیل شود و نهادهای ناظر به سمت ممنوعیت مبادلات رمز ارزها در برخی  کشورها اقدام کنند، از اینرو ماهیت آنارشیستی رمز ارزها باعث محدودیت استفاده از آن شده است.
وی افزود: از رمز ارزها به عنوان راه حل جادویی برای حل تمام مشکلات اقتصادی یاد می شود در صورتی که با توجه به افزایش قیمت رمز ارزها حجم مبادلات آن پایین بوده است. باید دیدگاه واقع بینانه تری به این موضوع داشت؛ بحث پذیرش رمز ارزها در مبادلات خیلی مهم است؛ البته رمز ارزهایی مثل بیت کوین توانستند پایه پذیرش پیدا کنند تا بتوان از آن ها در نقل و انتقال وجوه استفاده کرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 188
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران