پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 579749 تاریخ : 1400/02/15-15:38:43
,10034,22,
رسیدگی به 367 فقره گزارشات مردمی در بخش کالا و خدمات استان بوشهر

رسیدگی به 367 فقره گزارشات مردمی در بخش کالا و خدمات استان بوشهر

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت،معدن و تجارت استان بوشهر گفت: طی فررودین ماه سال جاری دربخش بررسی به شکایات مردمی پیرامون کالا و خدمات از مجموع 367 فقره شکایات دریافت شده ، تعداد 110 فقره متخلف مشخص و تشکیل پرونده شده است.

به گزارش بانک و صنعت، رضا جمالی افزود: درفروردین ماه سال جاری تعداد 367 فقره شکایت پیرامون کالا و خدمات از طریق ستاد خبری ادارات تابعه این سازمان اخذ گردیده که بر همین اساس تعداد 244 فقره ( 67درصد)تلفنی ، 20 فقره ( 5 درصد)حضوری ، 72 فقره ( 20درصد)کتبی و 31فقره(8درصد) مربوط به سامانه124 بوده است.

جمالی یاداور شد: از مجموع شکایات رسیدگی شده، تعداد 110 فقره متخلف تشخیص داده شده وتشکیل پرونده شده است و 228 فقره نیز غیر متخلف شناخته شده است.

وی همچنین اضافه می گردد: از مجموع شکایات رسیدگی شده تعداد 29 فقره با برآورد ارزش 2,965,950,000 ریال که جنبه عمومی نداشته قبل از تشکیل پرونده تخلف، منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده است .

معاون سازمان صنعت،معدن و تجارت استان بوشهربا اشاره به رسیدگی و پاسخگویی به همه شکایات دریافتی طی فروردین ماه سال جاری عنوان کرد: بررسی وضعیت گزارشات حاکی از آن است که 269 فقره معادل( 74درصد) مربوط به بخش کالا و 98 فقره معادل (26 درصد) مربوط به بخش خدمات می باشد.

جمالی تشریح کرد: بیشترین گزارشات و شکایت واصله در حوزه کالا مربوط به مرغ گرم (41فقره) ، انواع نان(30فقره) ، میوه و سبزی (24فقره) ، سیمان (23 فقره)و مابقی مربوط به سایر کالاها می باشد و در حوزه خدمات بیشترین شکایت مربوط به حمل و نقل درون شهری (18 فقره)رستوران های غذاخوری و بیرون بر (13فقره) ، تعمیرات خودرو سبک (12فقره)و مابقی مربوط به سایر خدمات بوده است.

گزارشات دریافتی بر اساس نوع تخلف بیانگر آن است که گرانفروشی ،تقلب ،کم فروشی ، عدم انجام تعهدات از بیشترین موارد تخلف بوده است.

معاون سازمان صنعت،معدن و تجارت استان اعلام کرد: ستاد خبری رسیدگی به شکایات مردمی این سازمان بصورت مستمرآماده دریافت گزارشات مردمی در بخش کالا و خدمات از طریق تلفن 124 ، سامانه الکترونیکی 124 و در صورت ضرورت با مراجعه حضوری با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی می باشد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 221
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران