پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 352205 تاریخ : 1397/04/23-13:17:54
,5,
رسانه ملی باید در نمایش دستاوردهای توانمندان ایرانی اهتمام ورزد

قدردانی رئیس سازمان صدا و سیما از وزارت نفت

رسانه ملی باید در نمایش دستاوردهای توانمندان ایرانی اهتمام ورزد

رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، پارس جنوبی را نماد اقتدار و عظمت متخصصان ایرانی در به ثمر رساندن طرح‌های عظیم صنعت نفت دانست و گفت: رسانه ملی باید تلاش‌ها و دستاوردهای عظیم متخصصان ایرانی صنعت نفت در پارس جنوبی را بیش از گذشته برای ملت ایران به نمایش بگذارد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس، عبدالعلی علی عسگری که با همراهی محمد مشکین فام، مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس از طرح‌های پارس جنوبی بازدید کرد در جریان بازدید از فاز 13 اظهار کرد: خوشبختانه فعالیت‌های اجرایی از سوی پیمانکاران داخلی تحت راهبری کلان وزارت نفت، دستاوردهای خوبی را در پارس جنوبی به همراه داشته است.

وی با تاکید بر این‌که باید قدردان توانمندی‏‌های ملت ایران باشیم، یادآور شد: دستاوردهای عظیم این مجموعه بزرگ صنعتی باید سبب «اعتماد به نفس ملی» شده و با همراهی مردم گام‌های بلندی در پیشرفت و توسعه اقتصادی برداشته شود.

زبان رسانه در مقابل دستاوردهای نفت قاصر است

علی عسگری توسعه فازهای پارس جنوبی را با وجود تحریم‌ها و دسیسه دشمنان، نتیجه افزایش سطوح دانش فنی و مهندسی متخصصان داخلی دانست و اظهار امیدواری کرد که رسانه ملی بیش از گذشته بتواند در حمایت هم جانبه از صنعت داخلی اهتمام ورزد.

وی تاکید کرد: رسانه ملی باید تلاش‌های کارکنان طرح‌های درحال توسعه در شرایط دشوار آب و هوایی منطقه پارس جنوبی را که مصداق بارز غیرت و عزت ملی است، به خوبی و بهترین شکل برای مردم به نمایش گذارد.

رئیس سازمان صدا و سیما ادامه داد: عظمت کار بزرگ در پارس جنوبی را تنها می‌توان به‌طور عینی و ملموس احساس کرد و زبان هر رسانه‌ای در برابر این موفقیت‌های بزرگ قاصر است.

وی افزود: درصورتی که مردم با چگونگی و شرایط دشوار تحقق این دستاوردها آشنا شوند، برای مصرف بهینه منابع ملی و مشارکت مطلوب در ارتقای بهره‌وری تولید داخلی گام بر می‌دارند.

حضور حداکثری پیمانکاران ایرانی در پارس جنوبی

علی عسگری در ادامه مشارکت حداکثری پیمانکاران داخلی در اجرای طرح‌های پالایشگاهی و فراساحل را مایه افتخار و مباهات توصیف کرد و افزود: خوشبختانه اکنون در نقطه ای ایستاده‌ایم که بخش عظیمی از تاسیسات ساحلی و سکوهای فراساحل و همچنین حفاری و خطوط لوله بدون نیاز به نیروهای خارجی و با باور و توان  داخلی انجام می‌شود.

وی افزود: البته توان بسیار بالایی در اختیار صنعت نفت ایران است و در این زمینه باید روند رو به جلو خود را ادامه دهد.

رئیس سازمان صدا و سیما یادآور شد: به نمایندگی از مجموعه رسانه ملی، از وزارت نفت ایران، مدیران ارشد این وزارتخانه، مجریان طرح‌ها و پیمانکاران بزرگ ایرانی که با وجود موانع موجود با اتکا به توانمندی ایرانی، پروژه های باقیمانده را به مراحل پایان کار خود رسانده اند قدردانی و تشکر می‌کنم.

ضرورت آشنایی مردم با فرآیند تولید گاز

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس نیز در جریان این بازدید از جمع بندی همه فازهای پارس جنوبی به جز فاز 11 خبر داد و یادآور شد: برداشت گاز از پارس جنوبی با تلاش بسیار زیاد و سرمایه گذاری حدود 75 میلیارد دلاری در مدت 20 سال صورت گرفته است.

وی بر ضرورت آشنایی مردم با سختی‌های فرآیند برداشت و تولید گاز مصرفی تاکید کرد و گفت: رسانه‌ها و بخش صنعتی باید در زمینه صرفه‌جویی دوشادوش و درکنار هم با ارایه برنامه‌هایی، ضمن تشریح فرآیند فوق، به اصلاح الگوهای مصرف انرژی بپردازند تا بتوانیم همواره از مواهب این نعمت طبیعی استفاده و درعین حال از آن حفاظت کنیم. 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 208
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران