پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 636787 تاریخ : 1402/03/21-00:01:26
,3,
رتبه نخست سامانه سرآمد در شبکه بانکی به بانک قرض الحسنه مهر ایران رسید

رتبه نخست سامانه سرآمد در شبکه بانکی به بانک قرض الحسنه مهر ایران رسید

طبق جدیدترین گزارش ارائه شده از سوی بانک مرکزی، بانک قرض الحسنه مهر ایران موفق شد رتبه نخست شبکه بانکی در سامانه سرآمد را کسب کند.

به گزارش بانک و صنعتبه نقل از روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض الحسنه مهر ایران، «سامانه سرآمد» یک سامانه الکترونیک و تعاملی بین نظام بانکی و قوه قضائیه است که در اجرای تکالیف قانونی از جمله تصویب نامه شماره 59338 مورخ 29/05/1399 هیأت محترم وزیران و به منظور تسهیل و تسریع در اجرای دستورات مراجع قضائی از سوی نظام بانکی طراحی و پیاده سازی شده است.

عمده تمرکز این سامانه بر اجرای سریع دستورات قضائی مربوط به رخدادهای امنیتی و نیز اجرای دستورات مرکز واکنش سریع بانک مرکزی بر مبنای دستورات مراجع قضائی و پیگیری ضابطین دستگاه قضائی است که اهداف مختلفی را دنبال می کند؛ از جمله انتظام تعاملات الکترونیکی بین نظام بانکی و دستگاه های قضائی و سایر نقش آفرینان نظام پولی و بانکی، تسهیل و تسریع و کاهش اطاله فرآیندهای دادرسی و جرایم رایانه ای و نظامات پرداخت بانکی، حذف مکاتبات کاغذی و دیوان سالاری بین قوه قضائیه و نظام بانکی و همچنین صیانت از اطلاعات و حقوق اشخاص و شهروندان جهت فعالیت امن در نظام بانکداری الکترونیک.
افزون بر این، تغییر وضعیت کارت های نقدی، مسدودی و رفع مسدودی حساب ها، استعلام حساب، جزئیات تراکنش های اینترنتی، بررسی تصاویر مربوط به دوربین خودپردازها، استعلام آی پی تراکنش ها، استعلام صورت حساب مشتریان، استعلام مشخصات مشتری و... از مهم ترین اقدامات سامانه سرآمد است.
در همین راستا و در سال 1402 با اضافه شدن این سامانه به مرکز ارتباط با مشتریان و اداره کل روابط عمومی و امور مشتریان بانک، گام های مهمی از سوی بانک قرض الحسنه مهر ایران برای تقویت پاسخگویی به دستورات قضایی آنلاین برداشته شد؛ به طوری که در 2 ماهه ابتدایی سال 1402 این بانک موفق به کسب رتبه اول در زمینه ارائه خدمات سامانه سرآمد شد.
در 2 ماه آغازین سال 1402 تعداد 7789 نامه استعلامات قضایی و در مجموع 2 ماه، 42452 مورد استعلام به بانک واصل و اقدام لازم توسط مرکز استعلامات قضایی (سرآمد) صورت گرفته است. در این میان 2896 نامه مسدودی حساب، 1430 مورد ارائه اطلاعات تراکنش ها به مراجع قضایی و 1093 مورد دستیابی به اطلاعات بوده است.
بانک قرض الحسنه مهر ایران همواره در تلاش است با توجه به حساسیت بالای امنیت فعالیت مشتریان در فضای بانکداری الکترونیک و با پاسخگویی در کمترین زمان ممکن به احکام و درخواست مراجع در سامانه سرآمد، نقش قابل قبولی در جهت حفظ منافع مشتریان ایفا کند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 225
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران