پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 636569 تاریخ : 1402/03/11-10:54:48
,10027,
دیدار رئیس پژوهشکده بیمه با مدیرعامل شرکت بیمه ما

دیدار رئیس پژوهشکده بیمه با مدیرعامل شرکت بیمه ما

در راستای گسترش همکاری های مشترک میان پژوهشکده بیمه و شرکت بیمه ما، عصر روز شنبه 6خرداد 1402، دکتر محمدمهدی عسگری رئیس پژوهشکده بیمه با دکتر ابراهیم کاردگر مدیرعامل شرکت بیمه ما دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل پژوهشکده بیمه، در این نشست که به میزبانی شرکت بیمه ما و با حضور مدیران ارشد دو مجموعه برگزار شد، دکتر عسگری به تبیین ضرورت ارتباط پژوهشکده بیمه با صنعت و قرار داشتن فعالیت های پژوهشکده بیمه در راستای رفع نیازهای صنعت بیمه پرداخت.

دکتر عسگری از شرکت بیمه ما به عنوان یکی از شرکت های پیشرو در ارائه چارچوب عملیاتی تکافل کارگروه تکافل پژوهشکده بیمه یاد کرد و با اشاره به دیدار اخیر خود و مدیران عامل شرکت های بیمه با رئیس جمهور تصریح کرد؛ علاوه بر مباحث مطرح شده در حوزه بیمه و تکافل، راهکارهای ارائه شده توسط مدیرعامل شرکت بیمه ما در دیدار با رئیس جمهور به منظور تامین مالی در اقتصاد و نقش مهم صنعت بیمه در این زمینه بسیار اثرگذار بود و در نتیجه نشست مذکور رایزن های اقتصادی سفارت خانه های ایران در سایر کشورها مکلف شدند تا تکافل را در اولویت کار خود قرار دهند.
رئیس پژوهشکده بیمه با قدردانی از تلاش شرکت بیمه ما در ارائه محصولات تکافل در صنعت بیمه، از همکاران این شرکت خواست تا مانند دوره اول برنامه آموزش مدیران صنعت بیمه ایران در مالزی، در دور جدید آموزش ها و همچنین وبینارهای تکافل پژوهشکده بیمه که از 6 خرداد آغاز شده است نیز مشارکت فعال داشته باشند.
دکتر عسگری به امضای تفاهم نامه میان شرکت بیمه البرز با شرکت العقیله سوریه که از برترین شرکت های تکافلی این کشور است نیز اشاره و تاکید کرد؛ بیمه مرکزی از پژوهشکده بیمه خواسته است تا صنعت بیمه سوریه را در زمینه بیمه و تکافل آموزش دهد و پژوهشکده بیمه به پشتوانه توان علمی و اجرایی شرکت های بیمه به این درخواست پاسخ مثبت داده است. همچنین بر اساس رایزنی های انجام شده با فعالان صنعت بیمه بحرین، همکاری با نهادهای مالی معتبر بحرین نیز به زودی آغاز خواهد شد. بحرین اگرچه از لحاظ کشور کوچکی است اما در حال حاضر در حوزه تکافل مقام دوم منطقه را به خود اختصاص داده است. همچنین نهادهای مالی و بیمه ای بحرین از جمله BIBF و FIFE از شرکای موسسه CII و دارای سطح علمی بالایی هستند و پژوهشکده بیمه به اعتبار این موسسات می تواند برنامه های آموزشی خود را در بحرین، ایران و یا در کشور ثالث برگزار نماید.
دکتر عسگری تکافل را دریچه نفوذ به صنعت بیمه دنیا دانست و خاطرنشان کرد چنانچه شرکت بیمه ما بتواند الگوی تکافل را به صورت قوی به لحاظ فناوری اجرا نماید، سایر شرکت های بیمه از جمله بیمه البرز، معلم، رازی، سینا و کوثر نیز که در نوبت ارائه محصولات تکافلی هستند از بیمه ما الگوبرداری خواهند کرد.
وی با اشاره به استقبال امارات متحده عربی از هیئت اعزامی ایرانی و امضای تفاهم نامه با موسسات دبی از جمله آکادمی شغلی جهانی کینگز و موسسه آموزشی لجند دبی، توسعه روابط آموزشی و پژوهشی با کشورهای منطقه در حوزه بیمه و تکافل را در زمره اولویت های پژوهشکده بیمه دانست.
رئیس پژوهشکده بیمه خاطرنشان کرد، در همایش بین المللی بیمه و توسعه 1402 از بیش از 10 کشور مشارکت خواهیم داشت و بعد بین المللی همایش سال جاری نسبت به سال های گذشته قوی تر خواهد بود.
دکتر عسگری در پایان سخنان خود با بیان موافقت قطعی شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با دو گروه پژوهشی مطالعات اسلامی و گروه پژوهشی فناوری های نوین بیمه ای پژوهشکده بیمه اعلام کرد گروه مطالعات اسلامی بیمه میزبان شرکت های بیمه برای دریافت و بررسی برنامه های تکافلی آن ها خواهد بود.
دکتر عسگری یکی از اهداف پژوهشکده بیمه در سال 1402 را تاسیس شرکت تکافل به صورت مستقل برشمرد و تصریح کرد شرکت بیمه ما از این ظرفیت برخوردار است، پژوهشکده بیمه نیز در این مسیر در کنار شرکت بیمه ما و سایر شرکت های بیمه خواهد بود و از تجربیات سایر کشورها نیز استفاده خواهد کرد.
در ادامه این نشست دکتر کاردگر مدیرعامل شرکت بیمه ما به دیدار رضایت بخش با رئیس جمهور و ضرورت ارائه ابزارهای مالی به واسطه تکافل خانواده اشاره و تصریح کرد مبالغ موجود در اقتصاد باید به این وسیله وارد چرخه اقتصاد کشور شود.
دکتر کاردگر همچنین با اشاره به تفاهم نامه امضا شده میان شرکت بیمه ما و دار الافتاء اهل سنت تاکید کرد در این موسسه پایان نامه های متعددی در حوزه تکافل انجام شده است که به عنوان یک ظرفیت برای صنعت بیمه قابل بهره برداری است.
مدیرعامل شرکت بیمه ما با تاکید بر لزوم حمایت دولت از ارائه محصولات تکافلی به ویژه تکافل خانواده، به دیدار اخیر خود با مدیرعامل بانک ملت اشاره و اعلام کرد طی این دیدار پیشنهاد شد که ارائه تکافل خانواده در صنعت بیمه کشور با پشتیبانی و حمایت بانک ملت، در قالب یک محصول و از بخش مسکن به عنوان یکی از مهمترین بخش های اقتصادی آغاز گردد و بانک ملت نیز موافقت خود را برای حمایت از این طرح اعلام کرد.
دکتر کاردگر خاطرنشان کرد؛ ورود به حوزه تکافل از مسیر تکافل خانواده امکان پذیر است و فاز بعدی ارائه سایر پوشش ها خواهد بود. بر این اساس و در راستای تحقق شعار نهضت مسکن سازی دولت سیزدهم از طریق تکافل خانوده، شرکت بیمه ما در گام اول برنامه ویژه ای برای ارائه تکافل خانواده در استان های اهل سنت نشین دارد که با قدرت آغار خواهد شد.
وی با بیان اهمیت و نقش ابزارهای مالی در اقتصاد تاکید کرد که ابزارهای مالی تا زمانی که به بخش واقعی اقتصاد برخورد نکنند، آثار اقتصادی خود را در کاهش تورم، افزایش رشد اقتصادی، افزایش اشتغال و ... نشان نخواهند داد.
مدیرعامل شرکت بیمه ما در پایان این نشست یادآور شد؛ طرح مسکن متری خانواده والدین را قادر می سازد تا برای آتیه فرزندان خود و خانه دار شدن آن ها برنامه ریزی نمایند و طی مدت تکافل نامه علاوه بر بهره مندی از پوشش های متنوع بیمه ای از آرامش خاطر برخوردار گردند و شرکت بیمه ما در اجرای این طرح از ظرفیت و توان علمی پژوهشکده بیمه کمک خواهد گرفت.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 217
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران