پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 513957 تاریخ : 1399/03/17-16:53:10
,17,
درخواست استفاده از منابع صندوق توسعه ملی در برخی شرکت های داخلی

درخواست استفاده از منابع صندوق توسعه ملی در برخی شرکت های داخلی

مدیرعامل گروه صنعتی مپنا گفت: درخواست ما این است تا برخی از شرکت های داخلی که تا کنون امکان استفاده از منابع صندوق توسعه ملی را نداشتند، بتواند از این تسهیلات برای پیشبرد طرح ها و پروژه های خود استفاده کنند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، عباس علی آبادی روز شنبه در نشست خبری افزود: بر اساس قانون برخی شرکت های داخلی که بخشی از سهام آنها دولتی است نمی توانند از منابع این صندوق استفاده کنند.

وی ادامه داد: همین موضوع سبب شده این شرکت ها برای تامین منابع مالی طرح های بزرگ خود که برای کشور هم منفعت دارد با چالش مواجه شوند.

علی آبادی خاطرنشان کرد: بر این اساس تقاضای ما این است مقام های مسوول در این باره چاره اندیشی کنند.

وی ادامه داد: اگرچه شرکت مپنا نیز در این زمینه با چالش مواجه شده اما این امر موجب توقف فعالیت ها نشده است.

مدیر عامل گروه صنعتی مپنا گفت: شرکت مپنا با هدف توسعه فعالیت ها اقدام به استفاده از سرمایه های کوچک مردم کرده وطرح های بزرگی را راه اندازی کرده است.

وی راه اندازی واحد بخار نیروگاه سیکل عسلویه، پرند و فرودسی مشهد را از جمله این طرح ها دانست وگفت: مپنا خود را وابسته به یک منبع برای اجرای طرح ها نکرده و ثابت کرده بدون استفاده از منابع صندوق توسعه ملی هم می تواند پروژه های خود را به نتیجه برساند.

علی آبادی افزود: مپنا به دنبال طرح هایی است که هم منفعت عمومی داشته باشد و هم منافع شرکت را تامین کند.

وی از آمادگی این شرکت برای تبدیل نیروگاه سیکل ساده به سیکل ترکیبی خبر داد و خاطرنشان ساخت: طرح های نفت و گاز این شرکت با استفاده از سرمایه های مردمی اجرا می شود.

علی آبادی از در دست اقدام بودن طرح هایی در بخش حمل و نقل وبخش ریلی و هوایی خبرداد و گفت: برقی کردن حمل و نقل عمومی و کمک به برقی سازی خودروها را از برنامه های این شرکت است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 231
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران