آثار برگزیده بر اساس فعالیت های انتشاراتی روابط عمومی بانکها در بازه زمانی سال 1400و 1401 و در سه بخش ملی،تهران و استانی برگزیده شدند.بر اساس مقررات اعمالی همه روابط عمومی ها در بخش های دولتی و خصوصی مجاز به شرکت در این جشنواره بودند.
شایان ذکر است، این جشنواره با همت انجمن متخصصان روابط عمومی و با حضور روابط عمومی های سراسر کشور و ازجمله وزارتخانه ها، بانک ها، سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی در یازده بخش شامل رسانه های دیداری و شنیداری (فیلم های مستند، تیزر، کلیپ، انیمیشن، موشن گرافیک)، ادبیات (مستندسازی، داستان سرایی)، تحلیل محتوا (تحلیل محتوای رسانه های درون و برون سازمانی)، برنامه انتشاراتی (کتاب، نشریه داخلی، بروشور، ویژه نامه)، هنرهای تجسمی، بصری (پوستر، اینفوگرافی، عکس، کاریکاتور)، رسانه های دیجیتالی (وب سایت، مولتی مدیا، شبکه ها و رسانه های اجتماعی)، تبلیغات در دو سطح ملی و استانی برگزار شد.
بر اساس این گزارش ازجمله اهداف این جشنواره، آشنایی با اصول و استانداردهای نشر الکترونیک و مکتوب در روابط عمومی ها و ارائه آثار و تجارب موفق، توسعه و ارتقای سطح توانمندی ها و مهارت های مدیران و کارشناسان روابط عمومی در حوزه فعالیت های انتشاراتی، فرهنگ سازی مناسب و تکریم و معرفی نخبگان و الگوهای برتر در حوزه انتشارات است.
تبیین نقش تکنولوژی های نوین ارتباطی و آموزشی در فرآیند نشر، دست یابی به راه کارهای مناسب برای اعتلا و ارتقای نشر الکترونیک و مکتوب در روابط عمومی ها، ایجاد فضای رقابتی سالم و شورونشاط علمی و تعامل بین متخصصان و کارشناسان این عرصه، فراهم شدن بستر مناسب جهت عرضه آثار شاخص و تحرک بخشیدن به فعالیت های انتشاراتی به لحاظ کیفی و کمی ازجمله اهداف دیگر این جشنواره است که همه ساله و به صورت منظم و پیاپی برگزار می شود.
شایان ذکر است در هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی، بیش از 2هزار اثر ارسالی به جشنواره توسط داوران مورد ارزیابی قرار گرفت.