پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 576184 تاریخ : 1400/01/15-12:31:36
,9,
خیز چهارم کرونا در کشور/ جولان مجدد بیماری کووید 19 و افزایش مبتلایان در کشور

خیز چهارم کرونا در کشور/ جولان مجدد بیماری کووید 19 و افزایش مبتلایان در کشور

دورهمی ها و سفرهای نوروزی به انتقال ویروس در کشور سرعت بخشید. به طوری که مناطق روستایی که در موج های قبلی بیماری، چندان متاثر نشده بودند، به دلیل سفر شهرنشینان، آلوده شده اند.

به گزارش بانک و صنعت: اگرچه خیز چهارم بیماری ناشی از عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی در هفته های پایانی اسفند است و اثرات سفرها، در هفته های آینده مشخص خواهد شد. به عبارت دیگر، بسیاری از افراد در مرحله نهفتگی بیماری هستند و علایم و نشانه های بیماری بروز نکرده، در حالی که این افراد ناقل ویروس هستند.


پایان تعطیلات و تردد در اماکن عمومی اعم از اتوبوس و متروهای شلوغ و نیز حضور در اماکن سربسته احتمال انتقال ویروس را چند برابر خواهد کرد.

لازم به ذکر است که همزمان با خیز چهارم بیماری حتی المکان از تجمع و تردد خودداری کرده و بویژه در جمع مسافران بازگشته از سفر شرکت نکنید.

هر نوع علامت مشکوک اعم از سرماخوردگی خفیف، علائم گوارشی و تنفسی باید مد نظر قرار گیرد، چون در روزهای آغازین، بیماری با علائم خفیف ظاهر می شود.

بهترین و موثرترین راه پیشگیری از ابتلا، شستشوی مرتب دستها، فاصله فیزیکی حداقل 2 متر و استفاده از ماسک است که تحت عنوان دستورالعمل شفا از آن یاد می شود.


در صورت مشاهده هر نوع علایم مشکوک با سامانه 4030 تماس بگیرید و در صورت لزوم، به نزدیکترین مرکز بهداشت 16 ساعته مراجعه کنید، تشخیص و درمان به هنگام، از بروز علایم شدید بیماری پیشگیری می کند.

لازم به یادآوری است که شکست زنجیره ی انتقال ویروس در هر موج بیماری، نیازمند رعایت دستورالعمل های سختگیرانه از سوی افراد جامعه حداقل به مدت 3 تا 4 هفته است. بنابراین، تا آغاز واکسیناسیون عمومی در کشور، برای حفظ سلامت خود و عزیزان، کمترین تردد و تجمع و بیشترین رعایت شیوه نامه های بهداشتی را مد نظر قرار دهید.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 237
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران