پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 124129 تاریخ : 1394/01/23-22:38:28
,6,17,
خودروسازان حق افزایش قیمت را ندارند

خودروسازان حق افزایش قیمت را ندارند

رئیس شورا و مرکز ملی رقابت با بیان اینکه افزایش قیمت خودرو باید متناسب با هزینه های تکلیف شده از سوی قانونگذار باشد،گفت: قیمت خودرو به هیچ وجه تغییر نکرده و شورای رقابت مخالف گرانی است.

به گزارش پایگاه خبری بانک و صنعت،‌رضا شیوا در واکنش به اقدام خودروسازان مبنی بر افزایش قیمت محصولات،گفت: قیمت خودرو تنها به میزان تغییر نرخ مالیات بر ارزش افزوده دچار نوسان شده که این افزایش قیمت نیز در راستای مصوبات مجلس است، لذا این موضوع هیچ ارتباطی به شورای رقابت ندارد.
 
رئیس شورا و مرکز ملی رقابت،افزود: این شورا تنها در مورد قیمت اعلامی از سوی کارخانه ها اظهارنظر می کند و تحمیل سایرهزینه های قانونی مانند نرخ مالیات، بیمه و هزینه شماره گذاری هیچ ارتباطی به شورای رقابت ندارد و قانون گذار افزوده شدن این هزینه ها به نرخ محصول را مصوب کرده است.
 
افزایش کنونی قیمت خودرو مربوط به رشد هزینه های قانونی خودروسازان است
 
وی تصریح کرد:اگر افزایش قیمت کارخانه محرز شود،بطور حتم شورای رقابت ورود خواهد کرد،اما افزایش کنونی قیمت خودرو مربوط به رشد هزینه های قانونی خودروسازان است.
 
شیوا در خصوص اظهارنظر دبیر انجمن خودروسازان مبنی برارسال درخواست افزایش قیمت خودرو به شورای رقابت نیز عنوان کرد: شورای رقابت تا پایان ماه جاری،آمار و ارقام دریافتی از مراجع ذی صلاح را بررسی خواهد کرد،پس از آن نیز نظرخود را در اینباره اعلام می کند.
 
وی در خصوص نقش رفع تحریم بر کاهش قیمت خودرو نیز گفت:در فرمول دستورالعمل تنظیم قیمت خودرو، متغیری به نام "تورم نهاده های تولید" وجود دارد و اگر این نرخ تغییری داشته باشد، قطعا نرخ خودرو هم متناسب با آن دچار نوسان خواهد شد.
 
به گفته رئیس شورا و مرکز ملی رقابت، مرجع ارائه آمار و ارقام، بانک مرکزی بوده و این شورا نرخ ها را بر همان اساس تعیین می کند.
 
وی تصریح کرد: البته کیفیت خودروها نیز در تعیین قیمت اثرگذار است و اگر تولیدکنندگان کیفیت محصولات خود را افزایش دهند نرخ ها نیز تغییرخواهند کرد که مرجع ارایه اطلاعات کیفی نیز شرکت بازرسی استاندارد و کیفیت است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 409
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران