پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 250766 تاریخ : 1395/09/16-14:49:06
,21,
خودروسازان برای افزایش نگاه صادراتی به سراغ تنوع و کیفیت بروند

باستانی:گرانی خودرو به بهانه افزایش نرخ ارز هیچ توجیهی ندارد

خودروسازان برای افزایش نگاه صادراتی به سراغ تنوع و کیفیت بروند

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس،با بیان اینکه گرانی خودرو به بهانه افزایش نرخ ارز هیچ توجیهی ندارد،گفت: استدلال خودروسازان برای افزایش قیمت خودرو به فاصله چندروزه ازافزایش قیمت دلار استدلال درستی نبوده و قابل پذیرش نیست.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، سعید باستانی با اشاره به گرانی خودرو در روزهای اخیر گفت:گرانی خودرو به بهانه افزایش نرخ ارز هیچ توجیهی ندارد و استدلال چنین موضوعی از سوی خودروسازان به هیچ وجه صحیح نیست.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه عملا خریدهای خودروسازان با بازه زمانی حداقل 45 روزه وارد کشور می شود، افزود:اینکه به فاصله چند روزه از افزایش قیمت دلار قیمت خودرو افزایش پیدا کند و استدلال گرانی افزایش نرخ ارز باشد، قابل پذیرش نیست و اگر استدلال خودروسازان براساس کار کارشناسی و افزایش رقابت بود؛شاید افزایش قیمت برای مردم قابل پذیرش بود.

نگاه خودروسازان در قرارداهای جدید باید نگاه صادراتی باشد

باستانی با بیان اینکه نگاه خودروسازان در قراردادهای جدید باید نگاه صادراتی باشد،ادامه داد: تنوع در تولید در رِنج های قیمتی متفاوت و کیفیت بالا می تواند در توسعه بازارهای صادراتی و رقابت پذیری و همچنین رشد تیراژ تولید نقش موثری داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه خودروسازان برای افزایش نگاه صادراتی باید به سراغ تنوع و کیفیت محصول بروند، یادآور شد:چنانچه خودروسازان به سمت توسعه بازارهای صادراتی حرکت کنند، تیراژ نیز افزایش می یابد،چرا که با توسعه بازارهای خارجی و مطالبات در این بخش، طبعا همراه با تنوع ، تیراژ تولید با رشد همراه خواهد شد.

داخلی سازی محصولات جدید باید افزایش یابد

باستانی با بیان اینکه باید درصد داخلی سازی محصولات جدید نیز افزایش یابد،افزود: به تدریج باید خودروهایی تولید شود که سهم قطعات داخلی آن افزایش یافته و ازسویی سهم صادرات محصولات مشترک نیز در قراردادهای جدید افزایش یابد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی،باتاکید براینکه مشکل خودروسازی داخلی عدم توانایی رقابت درقیمت و کیفیت است،تصریح کرد:در قراردادهایی به صورت جوینت ونچر است و سرمایه گذاری صورت می گیرد،طبعا به تدریج می توان بازارهای خارجی را در اختیار گرفت و به بازارهای هدف مشخصی صادرات کرد



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 206
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران