پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 576714 تاریخ : 1400/01/18-12:25:57
,14,
خسارت 270 میلیارد تومانی کرونا به گردشگری کرمانشاه

خسارت 270 میلیارد تومانی کرونا به گردشگری کرمانشاه

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه آخرین برآورد خسارت کرونا به صنعت گردشگری استان را 270 میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش بانک و صنعت: علی صابر بااشاره به گذشت بیش از یکسال از شیوع بیماری کرونا، اظهارکرد: اواخر سال 1398 زمانی که اوج فعالیت بخش گردشگری بود و فعالین این بخش می توانستند در تعطیلات نوروز رکود پاییز و زمستان را جبران کنند، کرونا شیوع پیدا کرد.

وی تصریح کرد: با شیوع بیماری کرونا، تاسیسات گردشگری استان به مدت حدود یک ماه تعطیل شدند و پس از آن نیز با هر پیک کرونا شاهد تعطیلی مجدد آنها برای مدت چند روز بودیم و خسارت های زیادی را متحمل شدند.

معاون گردشگری استان اضافه کرد: این تعطیلی های مکرر و کاهش آمار گردشگری استان باعث شد تا در سال 1399 صنعت گردشگری کرمانشاه روند عادی سالهای گذشته خود ر ا نداشته باشد و آسیب های زیادی ببیند.

وی تاکید کرد: علاوه بر بخش هایی که بصورت مستقیم در حوزه گردشگری استان فعال هستند، بخش هایی که بصورت غیرمستقیم با این صنعت در ارتباط بودند نیز در این مدت خسارت دیدند، چراکه وقتی یک گردشگر به شهری وارد می شود، از حمل و نقل گرفته تا بازار آن شهر هم تحت تاثیر قرار می گیرند.

صابر آخرین برآورد خسارت های کرونا به صنعت گردشگری کرمانشاه را در این مدت 270 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: از این مبلغ حدود 90 میلیارد تومان مربوط به تاسیسات گردشگری استان همچون هتل ها، میهمانپذیرها، اقامتگاه های بوم گردی، دفاتر خدمات مسافرتی و رستوران های بین راهی است.

وی تصریح کرد: همچنین حدود پنج میلیارد تومان از این خسارت مربوط به بخش صنایع دستی است.

معاون گردشگری استان اضافه کرد: مراکز گردشگری و بناهای تاریخی دارای ورودی استان هم در این مدت دو میلیارد تومان خسارت دیدند.

به گفته این مسئول، 173 میلیارد تومان از خسارت کرونا به گردشگری استان مربوط به حوزه های وابسته به گردشگری شامل حمل و نقل و کسبه هایی است که بصورت غیرمستقیم با صنعت گردشگری استان در ارتباط بودند.

وی در ادامه اعلام کرد: شیوع بیماری کرونا باعث شد تا طی سال 1399 حدود 1176 نفر در بخش گردشگری استان شغل خود را از دست بدهند که امیدواریم با فروکش شدن بیماری کرونا در سال 1400 شاهد احیای دوباره این مشاغل باشیم.

صابر در ادامه به حمایت هایی که طی این مدت از فعالین گردشگری خسارت دیده از شیوع کرونا در استان شده اشاره کرد و گفت: برای کمک به جبران بخشی از خسارت هایی که به فعالین این بخش وارد شده، تسهیلاتی را با سود 12 درصد در نظر گرفتیم که برای حدود 18 میلیارد تومان تسهیلات در سامانه ثبت درخواست داشتیم که تاکنون حدود هشت میلیارد تومان آن پرداخت شده و مابقی هم در انتظار پرداخت تسهیلات هستند.

وی گفت: علاوه بر پرداخت تسهیلات، در بحث امهال وام ها و پرداخت مالیات ها هم کمک هایی به فعالین این بخش در استان انجام شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 221
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران