پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 657682 تاریخ : 1402/04/27-16:33:53
,13,22,
خرید تضمینی محصولات عشایری در دستور کار قرار گیرد/ لزوم استفاده از پنل های خورشیدی در مناطق عشایری

خرید تضمینی محصولات عشایری در دستور کار قرار گیرد/ لزوم استفاده از پنل های خورشیدی در مناطق عشایری

رئیس جمهور بر رفع مشکلات عشایر به صورت ویژه و خرید تضمینی محصولات عشایری و روستایی برای حمایت از این قشر زحمتکش تاکید کرد.

به گزارش بانک و صنعت، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در جمع عشایر کهگیلویه و بویراحمد با قدردانی از ایستادگی عشایر از بدو پیروزی انقلاب، دوران دفاع مقدس و پس از آن اظهار داشت: عشایر همواره پشتیبانی از انقلاب را داشته اند و همانطور که امام راحل فرمودند عشایر ذخیره انقلاب هستند.

وی با بیان این که اولویت دولت تولید داخلی و دستیابی به خودکفایی است، بر تلاش عشایر برای خودکفایی ایران در تولید گوشت قرمز تاکید کرد و گفت: امروز عشایر برای ایران اسلامی باعث افتخا ر هستند.
رئیس جمهور با بیان این که با توجه به فراوانی بارش باران در این استان، باید این بارش ها مدیریت شود تا از این آب به بهترین شکل در جهت شرب، کشاورزی، و صنعت استفاده شود، تصریح کرد: سدی که امروز بهره برداری از آن را آغاز می کنیم بخش مهمی از کشاورزی استان را پوشش می دهد، این سد 70 هزار هکتار از زمین ها را آبرسانی می کند.
وی با بیان این که عملیات احداث سد سقاوه امروز آغاز خواهد شد تا گره ای از مشکلات کشاورزان استان کهگیلویه و بویراحمد باز شود، ادامه داد: نیاز است تا امکانات اولیه زندگی عشایرنشینان مانند برق، آب و راه ها به گونه ای فراهم شود که این قشر زحمتکش دغدغه ای جز تکاپو برای تولید نداشته باشند.
رئیسی با بیان این که جامعه عشایری با تولید محصولات دامی و صنایع دستی نقش ستودنی در خودکفایی ملی و تامین امنیت غذایی دارند، اظهار امیدواری کرد؛ با وجود نزولات خوب در برخی استان ها به ویژه استان کهگیلویه و بویراحمد موجب رونق کشاورزی و دامداری و افزایش تولیدات عشایری شود.
وی با اشاره به استفاده از پنل های خورشیدی در مناطق عشایری، گفت: تلاش می کنیم پنل های خورشیدی در این منطقه مستقر شود تا عشایر بتوانند از مزایای این پنل ها در کنار سیاه چادرها استفاده کنند.
رئیس جمهور با اشاره به توسعه ایل راه های عشایری در استان، افزود: تلاش هایی برای توسعه راه های عشایر انجام شد ولی باید این مهم به صورت ویژه در دستور کار مسئولان قرار داده شود و آنچه لازم است به صورت ویژه در این زمینه برای رفع مشکلات عشایر در دستور کار قرار می گیرد.
وی با اشاره به اینکه تولید مقوله قابل توجهی است که امروز بخشی از آن به دست توانای عشایر این استان تامین می شود، گفت: عشایر قشر مولد و کم ادعایی هستند و وظیفه مسئولان حمایت از این قشر برای افزایش تولیدات آنها است.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 266
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران