پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 328339 تاریخ : 1397/02/05-15:15:47
,10028,
خدمت به جامعه کارگری افتخار سازمان تامین اجتماعی است

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی:

خدمت به جامعه کارگری افتخار سازمان تامین اجتماعی است

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در مراسم تجدید میثاق با امام راحل گفت: نیمی از جمعیت کشور تحت پوشش این سازمان هستند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل ازروابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر سید تقی نوربخش با حضور در حرم مطهر امام خمینی(ره) و مراسم تجدید میثاق با آرمان های ایشان ضمن تبریک فرارسیدن هفته کار و کارگر اظهار داشت: افتخار همه همکاران در تامین اجتماعی این است که نتیجه تلاش های آنها در خدمت جامعه کارگری و مولد کشور است.

وی در ادامه افزود: تامین اجتماعی سازمانی است که در نتیجه سرمایه کارگران بنیان ایجاد شده و در 2 بعد تامین درمان و ایجاد امنیت خاطر در دوران مستمری بگیری فعالیت می کند و این سازمان در حال نیمی از جمعیت کشور را تحت پوشش قرار دارد.

دکتر نوربخش گفت: حدود 5 میلیون و 200 هزار نفر مستمری بگیر و خانواده های آن ها تحت پوشش  این سازمان هستند. در این دولت شاهد این هستیم که هر سال گام بلندی در جهت افزایش مستمری بیش از نرخ تورم برداشته شده است و مجموعا تاکنون حدود 110 درصد در این 5 سال مستمری افزایش پیدا کرده است.

وی بیان داشت: وظیفه دیگر سازمان تامین درمان است و اقدامات موثری در این بخش انجام شده است و در بعضی از استان ها برابر با کل دوران تامین اجتماعی مراکز درمانی ایجاد شده و در شهر تهران 2 مرکز بسیار بزرگ در حال ساخت است، بیمارستان فیاض بخش با ظرفیت 600 تخت خواب که در همین دوره کار آن آغاز شد و بیمارستان هدایت مجموعا حدود 1000 تخت خواب در سال جاری اضافه خواهد شد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: در تلاش هستیم یک بیمارستان 1000 تخت خوابی مشابه بیمارستان میلاد در منطقه جنوبی تهران و در نزدیکی حرم مطهر امام خمینی (ره) احداث کنیم و در سال 1397  تمامی خدمات کوتاه مدت سازمان تامین اجتماعی غیر حضوری خواهد شد یعنی برای دریافت خدمات بیمه بیکاری، هزینه های ازدواج و غرامت دستمزد نیاز به مراجعه به شعب تامین اجتماعی نخواهد بود و این برنامه از سال گذشته شروع شده است و در همین امسال نهایی خواهد شد.

وی بیان داشت: هدف تامین اجتماعی این است که در بخش درمان دسترسی کامل به شما عزیزان دهد. اقدامات موثری هم در این راستا انجام شده است و می دانم که هنوز مشکلاتی به ویژه در شهرهای بزرگ و کلان شهر در رابطه با دسترسی وجود دارد که امیدوارم خدمات سازمان تامین اجتماعی در این شهرها نیز تکمیل شود و سازمان تامین اجتماعی با توجه به شعار سال« حمایت از کالای ایرانی» و این سازمان برنامه های متنوعی در زمینه اشتغال و همچنین حمایت از تولیدات داخلی هم در طرف عرضه و هم در طرف تقاضا دارد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: در طرف عرضه لازم است چند مورد را متذکر شوم امسال کارفرمایانی که کارگاه فعال دارند و بتوانند کارگری را جذب کنند به ازای 2 نفر کارگر که جذب می کنند یک نفر از مشمولیت بیمه به مدت 2 سال برخوردار خواهد شد و این امکان مناسبی است که در واقع کارفرمایان بتوانند نیروهای بیشتری را جذب بازار کار کنند، همچنین کسانی که با تحصیلات لیسانس و بالاتر هستند به صورت کارآموز می توانند جذب شوند که همه  هزینه ها توسط خود دولت جذب می شود و به مدت 2 سال از پرداخت حق بیمه معاف خواهند بود و بنابراین 2 برنامه مدون در زمینه حمایت از جذب نیروی کار در سازمان تامین اجتماعی در سال 1397 به اجرا در خواهد آمد.

دکتر نوربخش افزود: در زمینه تقاضا اقدام بسیار موثری که سازمان در همین امسال خواهد کرد دادن تسهیلات بدون بهره بانکی برای خرید کالای ایرانی به کارگران و مستمری بگیران ارایه خواهیم داد تا هم فضای کسب و کار در زمینه تولید کالای ایرانی و هم بتوانیم به مستمری بگیران تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی تامین مالی کنیم از بازار داخلی که این امر در بودجه مالی تامین اجتماعی دیده شده است.

وی بیان داشت: مسکن اجتماعی که اولویت آن با مستمری بگیران خواهد بود و حدود 600میلیارد تومان در بودجه سازمان تامین اجتماعی پیش بینی شده است و در زمینه ساخت مسکن اجتماعی به ویژه دربافت فرسوده و در اختیار گذاشتن آن به بیمه شدگان این پروژه آغاز خواهد شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 211
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران