به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، محمدحسین حسینی، مدیر مالی شرکت ملی گاز ایران با بیان این مطلب، اظهار داشت: در این راستا همچنین بایستی به نقش مردم و سازمان های مردمی و رسانه و شبکه های مجازی جهت اجرای حمایت از کالای ایرانی توجه کرد.
وی در ادامه تصریح کرد: عملیاتی کردن شعار حمایت از کالای ایرانی یعنی تحقق اقتصاد مقاومتی و رسیدن به چنین هدفی، مستلزم اصلاح عملکرد سیستم بانکی در جهت هدایت نقدینگی جامعه به سمت بخش مولد، الزام صادرکنندگان به بازگرداندن ارز حاصل از صادرات به داخل کشور، کمک به تأمین منابع و نقدینگی جهت بومیسازی تجهزات و اقلام مورد نیاز صنعت نفت، دستور العمل مالی جهت ممنوعیت خرید کالای خارجی از محل بودجه های دولتی و منابع داخلی شرکت در هنگام پرداخت صورت وضعیتها و سَنَدرِسی است.
به گفته حسینی، فرهنگ سازی در جهت ترغیب مردم و مدیران به مصرف کالای داخلی، کاهش نرخ تأمین مالی جهت حمایت از سازندگان بخش نفت و گاز و الزام شرکت به خرید اجناس با کیفیت داخلی که باعث ایجاد اشتغال مولد خواهد بود نیز، از دیگر موارد حمایت از کالای ایرانی است.
وی اظهار داشت: همچنین این مدیریت تلاش دارد جهت حمایت از کالای ایرانی در حوزه صنعت گاز نسبت به تأمین به موقع نقدینگی و حمایت از طرح های پژوهشی که منجر به تولید دانش و کالا می شود، اقدام لازم بعمل آورد .
مدیر مالی شرکت ملی گاز ایران همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به مشارکت شرکت ملی گاز ایران در نمایشگاههای بینالمللی نفت و، گاز اشاره کرد و گفت: برگزاری چنین نمایشگاههایی باعث انتقال فناوری و تکنولوژی روزآمد جهانی به کشورمان خواهد شد، ضمن آن که ایران با داشتن ذخایر غنی و پتانسیل بالا در بخش نفت و گاز و پتروشیمی میتواند مزیتها و فرصتهای خود را درمعرض دید سرمایهگذاران داخلی و خارجی و آشنایی صنعتگران با دستاوردهای جدید صنعت نفت، تقویت توان ساخت داخلی از طریق تبادل اطلاعات و دانش فنی، ایجاد خودباوری و خوداتکایی در نیروهای متخصص و مدیران کارآمد قرار دهد.
وی افزود: از طرفی این نمایشگاهها به خوبی میتوانند در تحقق سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی در زمینه صادرات کالاها، تنوع بازار، جذب سرمایهگذاری خارجی و شرکای قابل اعتماد و ایجاد انگیزه به منظور سرمایهگذاری بخشهای مختلف تعاونی/ خصوصی و دولتی نقش داشته باشند.
این مقام مسئول در پایان گفت: مضافاً بر اینکه برگزاری چنین نمایشگاههایی موقعیت مناسبی را جهت آشنایی مستقیم قشر دانشگاهیان، پژوهشگران، دستاندرکاران و متخصصان با دستاوردهای علمی و فنی روز فراهم کرده و در رشد بخش توسعه علم و انگیزه بخشیدن به ارائه نوآوری و ایجاد ایدههای جدید جهت تجاریسازی در کشور موثر خواهد بود.