پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 189318 تاریخ : 1395/02/18-06:43:08
,5,17,
حمایت از تولید داخل زمینه ساز توسعه صادرات

در حاشیه بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی

حمایت از تولید داخل زمینه ساز توسعه صادرات

بهرام بارانی گفت:اجرای اقتصاد مقاومتی ، تسهیل راه صادرات و ارتقای توان فناوری از طریق توسعه بازارهای تولید داخلی ممکن خواهد شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت, بهرام بارانی مدیرعامل یک شرکت تأسیسات نفتی  در صنعت نفت ورود تکنولوژی به سادگی اتفاق نمی‌افتد زیرا که تجهیزات هر پروژه برای پروژه دیگر قابل استفاده نیست و در واقع دانش فنی این بخش از صنعت اکتسابی نبوده و باید به واسطه هر کشوری خلق شود.

وی بیان کرد: در ایران دارای دو ویژگی برتر یعنی نیروی انسانی و رتبه علمی موجود است به طوریکه رتبه علمی کشور سال گذشته در جهان 33 بوده ولی رتبه فناوری 130 است و متأسفانه یک خلاء بسیار بزرگ بین این دو وجود دارد.

وی ادامه داد: دانش تجربی وقتی اتفاق می‌افتد که در هر شرایطی از تولیدکنندگان داخلی خرید کنیم و این به معنای اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی در عمل است زمانی که صرفا واردکننده محصولات از خارج باشیم در واقع به نابودی تولید داخلی کمر بسته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه ما در صنعت ساخت کمپرسور و تراکم سازی در جهان شاخص هستیم افزود: در حال حاضر با یک شرکت حرفه‌ای در زمینه ساخت تجهیزات خرید خط تولید در حال بستن قرارداد هستیم تا در آینده در خاورمیانه کارخانه‌ای با مشارکت یکدیگر تأسیس کرده و با استفاده از دانش فوق مدرن تولید کمپرس از آنها محصولات باکیفیت بالا، قیمت پایین و قابل رقابت در بازارهای جهانی تولید کنیم و بدون واسطه در زنجیره تأمین محصول در جهان قرار بگیریم.

وی تصریح کرد: الان در حوزه تکنولوژی تولید کمپرسور در رتبه دوم جهان در نوع رفت و برگشت با فشار 750 بار هستیم هرچند در حوزه کیفیت در کلاس جهانی قرار گرفته و به همین دلیل می‌توانیم به راحتی صادرات خود را به تمام نقاط جهان داشته باشیم.

وی تأکید کرد: متأسفانه توانایی سرویس دهی به دلیل تحریم‌ها تضعیف شده و محدودیت مراودات بانکی موجب کاهش سطح تعامل ما با شرکت‌های دیگر جهان گشته است.

بارانی افزود: در اقتصاد ایران اگر توجه کامل به مقوله اقتصاد مقاومتی بشود قطعا موفق خواهیم بود و تنها راه رونق اقتصادی اجرای درست سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است و نکته مهم این است که اقتصاد مقاومتی کاملا با ورود به بازارهای جهانی هماهنگ است.

وی در ادامه گفت: متأسفانه سازندگان داخلی به شدت از بی‌مهری‌های دولت رنج می‌برند و عدم اطمینان به شرکت‌های خصوصی و پایین بودن فروش داخلی موجب شده تا نتوانیم اعتماد خارجی‌ها را به راحتی درج نماییم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 201
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران