پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 8416 تاریخ : 1392/03/11-11:03:26
,17,19,
حق ندارم بگویم

حرف بدون عمل بزرگترین ظلم به انقلاب است

حق ندارم بگویم "نمی‌گذارند کار کنم"

کاندیدای ریاست جمهوری یازدهم گفت: بنده‌ای که خودم را امروز نامزد انتخابات کردم و در معرض رای مردم قرار دادم، حق ندارم در مقابل مردم بگویم که هر روز چوب لای چرخ دولتم می‌گذارند و دولت نمی‌تواند کار کند

 

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از رادیو ایران, محمدباقر قالیباف کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در برنامه تبلیغاتی خود که صبح امروز(شنبه) از شبکه رادیویی ایران پخش می شد،گفت: آمده‌ام با تمام وجود اعلام کنم که بر پیمانم پایدار ماندم، پیمانی که امام عزیزمان از روزی که در 19 سالگی پای در جبهه نهادم به من آموخت که مدیون این مردمم.

وی در ادامه افزود: آمده‌ام که بگویم نمی‌گذاریم به امید این ملت بزرگ جفا شود، آمده‌ام تا دوباره عهد برادرانم در سال‌های عشق و ایثار را زنده کنم. ایستاده‌ام تا به ایران وطنم و انقلاب نجیب و مظلوم اسلامی همانند آن روزهای بهشتی افتخار کنم. خدایا تو خود می‌دانی که آنچه انجام می‌دهم نه برای کسب قدرت نه برای رسیدن به دنیای بی‌ارزش من آمده‌ام تا پرچم ارزش‌های دینی برافراشته شود. سرزمین تو آباد گردد امنیت مردم فراهم آید و احکام تو اجرا گردد.


قالیباف تصریح کرد: مردم این سوال را از ما مدیران دارند که به هر حال اگر مشکل کشور مربوط به پول و اعتبار بود پس چه طور روزی که کشور با 24 میلیارد دلار اداره می‌شد، با روزی که کشور با 120 هزار میلیارد دلار در سال اداره می‌شود ما هیچ گشایشی در حوزه اقتصادی و معیشت در زندگی‌مان نمی‌بینیم؟ حتی وضعیت بدترهم شده است. رنج امروز کشور ما رنج ندانستن و نداشتن نیست چرا که ما هم می‌دانیم و هم داریم.

وی ادامه داد: مهمترین روحیه‌ در دوران جبهه و دفاع مقدس این بود که هیچکس به فکر خودش نبود، همه به فکر دیگران بودند و لذا ما این روحیه را باید در کار داشته باشیم، مهمترین حلقه گمشده کشور ما امروز حلقه مدیریتی است.

قالیباف اضافه کرد: روزی که بنده وارد نیروی انتظامی شدم، سهم نیروی انتظامی از بودجه عمومی دولت 3.2 دهم بود و روزی که من از نیروی انتظامی خداحافظی کردم سهم نیروی انتظامی از بودجه عمومی به 3 درصد رسید،  یعنی 0.2 درصد هم کاهش بودجه داشتیم ولی با این حال کلانتری‌ها نو شد، دانشگاه پلیس ساخته شد و مردم احساس کردند تحولی در اینجا اتفاق افتاد که این نشان‌دهنده مدیریت است.

این کاندیدای ریاست جمهوری یازدهم اظهار داشت: بنده احساسم این است که روند مدیریتی در کشور نیازمند یک تحول اساسی و جدی است، تغییر اساسی باید در حوزه مدیریتی کشور اتفاق بیفتد و ما باید بتوانیم از این منابع انسانی و مادی به درستی استفاده کنیم لذا این ادای دین باعث شد که اینجا من احساس تکلیف کنم و با کمک آن‌ها بتوانم سازمان دهی کنیم و یک روح تازه  و خون جدید در این عرصه وارد سیستم مدیریتی کشور کنیم.

وی ادامه داد: نسل جدیدی آمده‌اند که انقلاب و قبل انقلاب و دوران دفاع مقدس را ندیده‌اند و امروز را نگاه می‌کنند و بنا به شرایط امروز قضاوت می‌کنند که قضاوتشان از دید ما خوب نیست؛ ما می‌توانیم  با تلاش، کار، مدیریت، ‌خدمت، نشان دهیم که اسلام،فرهنگ جهادی و فرهنگ شهادت است که می‌تواند دنیا و آخرت را تضمین کنند. خداوند به مسلمین اجازه داده است در راه اسلام همه چیزشان را تقدیم کنند ولی هیچ وقت به مسلمانان اجازه نداده که عزت خود را بفروشند، امام حسین(ع) و مکتب عاشورا به ما این درس را داد که هرگز ذلت را نپذیریم.

عضو ائتلاف سه‌گانه پیشرفت ادامه داد: میزان عملکرد در نظام اسلامی بر می‌گردد به میزان صلاحیت، اخلاق و تربیت اسلامی نسبت به شهروندانی که در آن شهر و جامعه زندگی می‌کنند. اگر دینداری در این شهر ارتقا پیدا کرد، اگر دروغ در این شهر کاهش پیدا کرده، اگر ربا در این شهر کم شده، اگر دزدی حل شده، اگر آبرویزی یک مسلمان در این شهر اتفاق نمی‌افتد نشان می‌دهد که مدیران این نظام اسلامی خوب عمل کردند.

وی گفت: ما همیشه نیازمند این هستیم که وضعیت موجود را تحلیل کنیم، حرف بدون عمل بزرگترین ظلم به انقلاب است، این اتفاق باید بیفتد و باید فضا را فضای کار وخدمت کنیم، این جز با مدیریت جهادی امکان‌پذیر نیست، با صدای بلند و حرف تند‌زدن انقلابی‌گری نیست، انقلابی‌نمایی است.

قالیباف اظهار داشت: از دوران دفاع مقدس چیزهای زیادی یاد گرفتیم، یاد گرفتیم چگونه کار کنیم، یاد گرفتیم برادری را، یاد گرفتیم محبت را، یاد گرفتیم ایثار و گذشت را، به فرموده حضرت امام (ره) جنگ یک نعمت بود، جنگ یک دانشگاه بود، آن‌جا همه باورها را با پوست و استخوان خود لمس کردیم، فهمیدیم نصرت الهی یعنی چه، امید یعنی چه؟ همکاری یعنی‌چه؟محبت یعنی چه؟ گذشت یعنی چه؟ مدیریت در بحران یعنی چه؟ مدیریت جهادی یعنی چه؟

وی تصریح کرد: خاطرم هست که وقتی مقام معظم رهبری بنده را به عنوان فرمانده نیروی هوایی معرفی فرمودند وقتی به آنجا رفتم احساسم این شد که یک مدیریت جهادی و یک بچه رزمنده وقتی به آنجا می‌رود باید یکسری اقدامات را انجام دهد؛ من در سن 35 سالگی احساس کردم اگر هوا و فضا را نشناسم و هوانوردی را بلد نباشم چطور به خودم اجازه می‌دهم با همکارانم کار کنم. بر همین اساس با سختی و زحمت تلاش کردم تا تخصص را بیاموزم؛ در آن زمان ایستادم تا با پرواز آشنا شوم چرا که احساس می‌کردم به این موضوع نیاز دارم.


این کاندیدای ریاست جمهوری ادامه داد: وقتی که به شهرداری تهران آمدم همین نگاه و برق امید را در چشمان همه مهندسین شهرداری، افراد زحمتکش این مجموعه مثل همه رزمندگان دوران دفاع مقدس دیدم بنابراین کار را شروع کردیم و شما امروز شاهد آن هستید که پروژه بزرگ اتوبان امام علی (ع) افتتاح شد، پروژه‌ای که بیش از 35 سال بر زمین مانده بود و همه می‌گفتند که ساخت آن امکان‌پذیر نیست یا حداقل نزدیک به یک دهه زمان می‌برد، اما این پروژه با همان نگاه، روحیه و فرهنگ کار در 22 ماه ساخته شد .
 
قالیباف اظهار داشت: امروز اگر شهر را تمیز می‌بینید که مایه افتخار است، به خاطر مدیریتی است که از همان فرهنگ بوده یعنی با آن کارگر و رفتگر عزیز با به سبک خودمان و با همان فرهنگ جهادی سخن می‌گوییم.
 
وی تاکید کرد:  پلیس 110 نوع سخن گفتن من با مردم بود که از جنس کار و عمل بود، پلیسی که شاید وقتی وارد کلانتری‌هایش می‌شدید حتما از شما می‌خواستند که پول بنزین، ناهار، کاغذ را بدهید و مشکلاتی داشت ولی کمتر از دو سال  با یک تلفن همه را عادلانه در خدمت گرفتند.
 
این کاندیدای ریاست جمهوری افزود: بنده روزی که در نیروی انتظامی بودم نوع حرف زدنم با مردم عزیزمان از جنس سخنرانی و نصیحت نبود بلکه جنس حرف من از جنس کار است، به طوری که مردم آن را در نیروی انتظامی دیدند و امروز هم در شهرداری شاهد آن هستند، بنده یک شهروند بودم فردی از جامعه که عقبه قدرت و ثروت نداشتم و به لطف ملت و به برکت انقلاب و امام (ره) و خون شهدا و مجاهدات اتفاق افتاد امروز در حضور ملت هستم و بر همین اساس باید نسبت به ملت ادای دین و انجام وظیفه کنم.
 
وی در ادامه تصریح کرد: در حوزه سیاست خارجی همه ما می‌دانیم که این حوزه می تواند منافع ملی کشور را تامین و از آرمان‌ها و باورهای ما در دنیا دفاع کند، اما تا یک انسجام درونی،  دولت کارآمد و قوی و همبستگی و همدلی ایجاد نشود، امکان ندارد که در سیاست خارجی موفق شویم حال چه بخواهیم مقاومت، مقابله و مذاکره کنیم .
 
شهردار تهران افزود: بنده‌ای که خودم را امروز نامزد انتخابات کردم و در معرض رای مردم قرار دادم، باید بدانم که شرایط کشور و ملت ما به گونه‌ای است که دیگر حق آزمون و خطا، حق تکروی و خود رایی، حق ماجراجویی و قهرمان بازی، حق ایجاد اختلاف و تنش، حق به حاشیه رفتن و دور شدن از مسائل اصلی کشور، حق باندبازی، حق پایمال کردن قانون را ندارم چرا که ملت ما تا پایان روز خدمتم نباید از من این جملات را بشنوند.
 
قالیباف تصریح کرد:‌ من حق ندارم در مقابل مردم بگویم که هر روز چوب لای چرخ دولتم می‌گذارند و دولت نمی‌تواند کار را پیش برد و به مردم بگویم که به من اجازه نمی‌دهند که کار کنم، حق ندارم به مردم بگویم که قانون اساسی ظرفیت لازم را برای کار ندارد و قانون اساسی را سلیقه‌ای اجرا کنم.
 

وی حطاب به مردم ادامه داد: در پیشگاه شما افتخار می‌کنم که چشمانتاننظاره‌گر راه من است، شمایی که مرا از کوچه پس کوچه‌های روستایمان به سمتنبرد عشق و تا جهاد بعد از جنگ حمایت کردید و اینک که اینجا ایستاده‌ام،آمده‌ام دوباره با برادران شهیدم که گویی در چشمان شما نشسته‌اند، عهدببندم که بدن‌هایشان در کوه‌های غرب کشورم تکه تکه شد اما بی‌عزت نشد،آمده‌ام با آنهایی عهد ببندم که تمام سال‌های انقلاب رنج کشیدند اما آهنکشیدند، با آنها که درد فراغشان را حتی در گوش انقلاب هم زمزمه نکردند وبه کوه‌ها درس مقاومت و ایستادگی دادند .
 
قالیباف بیان کرد: آمد‌ه‌ام که با خانواده‌های شهیدان، مفقودالاثرها،جانبازان و با این اهل دلان و با مردمان نجیبم ، با رهبر عزیزم با امامم،با چشمان نگران مردمم، خاک میهنم عهد دوباره عشق ببندم، عشقی که از آنروزهای بهشتی در چهره‌های این مردم مانده است، روزهایی که ایران شده بودباغی از باغ‌های بهشت، روزهایی که مردم همه برادر ، بی‌کینه، بی‌ریا،بی‌نفاق و بی‌دروغو با محبت و با صفا شده بودند.
 
این کاندیدای ریاست جمهوری در پایان خاطر نشان کرد: عهد می‌بندم که آنروزهای بی‌کینه، بی‌ریا، بی‌دروغ، با صفا و پر محبت را به شهرمان بهکشورمان و به آسمانم بازگردانم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 207
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران