پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 432466 تاریخ : 1397/09/11-09:40:25
,10025,
حرکت بیمه معلم در مسیر شفافیت

تجارب خصوصی سازی کرد زنگنه در بیمه معلم

حرکت بیمه معلم در مسیر شفافیت

راهبردهای بیمه معلم برای تبدیل شدن به سودآورترین شرکت بورسی با درج "ومعلم" در کدال رسمیت یافت که این امر در سایه اصلاح ساختار، استقرار حاکمیت شرکتی و پیاده سازی سیستم جامع بیمه گری به تکامل خواهد رسید.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بیمه معلم، شاید بتوان گفت ترکیب خاص هیات مدیره بیمه معلم و حضور غلامرضا کردزنگنه در مقام رییس هیات مدیره، که سالها تجربه ریاست سازمان خصوصی سازی را در کارنامه خود دارد، ظرفیت های بالقوه این شرکت بیمه را در مسیر جدیدش به فعلیت خواهد رساند.

تجارب کردزنگنه در سازمان خصوصی سازی و واگذاری میلیارد ها تومان سهام پتروشیمی ها، پالایشگاها، بانک ها و موسسات مختلف از اقبال سهام بیمه معلم در بورس می گوید. بر این اساس هیات مدیره این شرکت بیمه ای  برای حضور پویا در بازار سرمایه، چابک سازی بیمه معلم را با مقررات زدایی و اصلاح ساختار در دستور کار قرار داده اند.

کرد زنگنه، رییس هیات مدیره بیمه معلم با بیان اینکه این شرکت بیمه ای پس از سالها زیان انباشته طی حدود پنج سال اخیر به سوددهی و بازدهی مطلوب رسیده، ابراز داشت: پرتفوی شرکت از حدود 300 میلیارد تومان قطعا به بیش از 1700 میلیارد تومان خواهد رسید که رشدی 5 برابری را نسبت به پنج سال گذشته تجربه خواهد کرد.

 کرد زنگنه در تشریح روند افزایش پرتفوی بیمه معلم بر توجه به منافع سهامداران با جذب پرتفوی با کیفیت تاکید کرد و خاطر نشان ساخت: استراتژی افزایش پرتفوی بیمه معلم با تمرکز بر ارزیابی و مدیریت ریسک خواهد بود و هر ریسکی را نخواهد پذیرفت ضمن اینکه کلیه پرتفوی های پیشنهادی در کمیته ریسک شرکت تحلیل و بررسی خواهد شد.

 رییس هیات مدیره بیمه معلم درج نامه بیمه معلم در بورس را ضمن حرکت در مسیر شفافیت، نقطه عطف عملکرد این شرکت بیمه دانست و عنوان داشت: با توجه به حرکت بیمه معلم در سالهای اخیر در مسیر بازدهی مناسب به دلیل ضرورت ایجاد شفافیت بیشتر و از آنجا که دارایی های بیمه معلم از ارزش دفتری ان بسیار بیشتر است و ضرورت داشت که این عملکرد خود را بیشتر نمایان کند، درج نام بیمه معلم در بورس رقم خورد.

کرد زنگنه پیش بینی کرد : با توجه به بیزنس پلنی (business Plan) که برای حضور بیمه معلم در بورس پیاده سازی شده و تغییرات ساختاری که در این راستا ایجاد خواهد گردید با طی مرحله کشف قیمت و حضور رسمی بیمه معلم در بورس پیش بینی می شود این شرکت مورد اقبال سهامداران واقع شده و تبدیل به یکی از سودآورترین شرکتهای بورسی خواهد شد.

رییس هیات مدیره بیمه معلم با اشاره به اقدامات بیمه معلم در بدو ورود  این شرکت به بورس گفت: در گام اول  اصلاح مقررات شرکت را در دستور کار قرار دادیم که در این راستا آیین نامه ها و دستور العمل های شرکت در حال بازنگری هستند، ضمن اینکه تلاش کردیم تا بروکراسیهای زاید از شرکت حذف شود تا بیمه معلم چابکی لازم برای حرکت در مسیر بازار سرمایه  را دارا باشد.

به گفته رییس هیات مدیره بیمه معلم که سالها سکان سازمان خصوصی سازی را در دست داشته یکی از مشخصه های خصوصی سازی مقررات زدایی جهت حرکت پویا و مطلوب موسسات بازرگانی برای حضور در بورس است.

کرد زنگنه در ادامه به اصلاح ساختار در بیمه معلم اشاره کرد و گفت: اگر چه در بیمه معلم یکبار اصلاح ساختار صورت گرفته اما از انجا که یک شرکت و نهاد مانند یک موجود زنده است، این موجود برای تنفس در اکوسیستم  نیازمند  بازنگری و تغییر است بر همین اساس طراحی ساختار جدید بیمه معلم متناسب با برنامه های استراتژیک و عملیاتی و أهداف  پیش رو در دستور کار قرار گرفته است.

کرد زنگنه از استقرار حاکمیت شرکتی در بیمه معلم خبر داد و گفت: از انجا که در فرایند حاکمیت شرکتی سه اصل شفافیت، پاسخگویی و حفظ حقوق کلیه ذینفعان مورد توجه است در ساختار جدید بیمه معلم بر پیاده سازی corporate governance تاکید شده است.

به گفته وی اساسنامه شرکتهای بیمه منطبق با أصول حاکمیت شرکتی با توافق بورس و بیمه مرکزی به شرکتهای بیمه ابلاغ شده است.

رییس هیات مدیره شرکت بیمه معلم طراحی core insurance و سیستم یکپارچه بیمه گری را از دیگر برنامه های بیمه معلم معرفی کرد و گفت:از انتقادات موجود بر صنعت بیمه  ضعف ساختار ای تی و فقدان سیستم یکپارچه بیمه گری  است در این راستا بیمه معلم  برای گذار از بیمه گری سنتی به نوین طراحی سامانه یکپارچه بیمه گری  را در دستور کار قرار داده است.

دکتر غلامرضا حیدری کرد زنگنه رییس هیات مدیره بیمه معلم در پایان از تدوین سیستم کنترل داخلی شرکت بیمه معلم خبر داد که حتی از سوی سایر شرکتهای بیمه نیز با استقبال مواجه شد.

دکتر غلامرضا حیدری کرد زنگنه رییس هیات مدیره بیمه معلم همچنین به حرکت روابط عمومی بیمه معلم در راستای اهداف استراتژیک شرکت در راستای پاسخگویی و توجه به برند سازمانی بیمه معلم اشاره کرد و نقش روابط عمومی ها را در مشتری مداری/ اطلاع رسانی شفاف و پاسخگویی کلیدی دانست.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 274
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران