پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 493048 تاریخ : 1398/08/13-13:58:47
,15,
جیبی‌مو پرداخت یار رسمی شاپرک شد

جیبی‌مو پرداخت یار رسمی شاپرک شد

استارتاپ جیبی‌مو تنها پس از گذشت 2 سال از شروع فعالیت در حوزه درگاه پرداخت اینترنتی و خدمات پرداخت الکترونیکی، سرانجام قرارداد پرداخت یار را با شاپرک امضا و در لیست شرکت‌های پرداخت یار رسمی شاپرک قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی جیبی‌مو، این شرکت تمرکز ویژه‌ای روی پلتفرم‌ها دارد به این دلیل که این‌گونه شرکت‌ها غالبا کسب‌وکارهایی تلقی می‌شوند که موجب تعاملات ارزش‌آفرین میان مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان کالا یا خدمت می‌شوند. به دلیل همین ماهیت دو سویه بودن بازار پلتفرم‌ها خدماتی متناسب با نیاز آن‌ها در چارچوب پرداخت یاری توسعه و عرضه شده است. این خدمات شامل درگاه پرداخت واسط با قابلیت پذیرش کیف پول الکترونیکی، دریافت و تسهیم پویای وجوه، کنترل عملیات مالی بین کاربران و تامین‌کنندگان کالا یا خدماتشان، بازپرداخت مستقیم وجه به حساب بانکی مشتریان، پرداخت جوایز، گزارش‌گیری پویا، هزینه متناسب با اندازه کسب‌وکارشان، امنیت و قابلیت اعتماد و تعامل نزدیک با مشتریان و تکمیل حلقه‌های بازخورد از آنان با بهره‌گیری از شبکه اجتماعی جیبی‌مو است که تحت عنوان «راهکار 360 درجه پرداخت» در اختیار این کسب‌وکارها قرار می‌گیرد.

لازم به ذکر است، با گسترده شدن فضای کسب‌وکار و نیاز این حوزه به بستر امن پرداخت، نهاد جدیدی برای تسهیل پرداخت‌های الکترونیک به نام پرداخت یار از سوی بانک مرکزی تعریف شده است که با انعقاد قرار داد با شرکتهای ارائه دهنده خدمات پرداخت، امکان استفاده از ابزارهای پذیرش و اتصال به شبکه الکترونیکی پرداخت (شاپرک) به صورت غیر مستقیم برای این نهاد میسر می‌شود. در نتیجه پرداخت یار در چارچوب سند تدوینی از سوی بانک مرکزی و بر اساس قرارداد منعقده با شرکت های ارائه دهنده خدمات پرداخت (PSP) و شاپرک، می تواند پرداخت‌های بدون کارت از جمله پرداخت‌های درون برنامه‌ای مبتنی بر زیرساخت‌های همراه از طریق درگاه پرداخت واسط را برای پذیرندگان خود انجام داده و سپس به شبکه شاپرک ارسال کند.

طبق ضوابط بانک مرکزى جمهورى اسلامى ایران شرکت‌هاى داراى مجوز پرداخت یار می‌توانند در فضاى موبایل و اینترنت که نیاز به جسم کارت براى پرداخت نیست سرویس‌هاى مالی متنوع و داراى ارزش افزوده براى مشتریان ارائه دهند. 

گفتنی است این نوع از نظارت حاکمیت بر روی کسب و کارها و بخش خصوصی مدلی است که در دنیا، به ویژه در حوزه کسب و کارهای نوآور و استارتاپ‌ها، رایج است اما به دلیل آنکه در کشور ما تاکنون اغلب فعالیت‌ها در قالب مجوز شناخته شده‌اند، ما نیز از واژه «مجوز» به عنوان اجازه و بدل از چهارچوب استفاده کردیم تا مفهوم اصلی تحت نظارت بودن کسب و کار راحت تر به مخاطب منتقل شود.

فهرست شرکت‌های پرداخت یار مجاز به انجام فعالیت را می‌توانید بر روی سایت شاپرک مشاهده کنید.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 206
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران