پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 590441 تاریخ : 1400/08/10-09:46:32
,17,5,4,
جهان 423 میلیارد دلار در سال به سوخت های فسیلی یارانه می دهد

برآورد سازمان ملل؛

جهان 423 میلیارد دلار در سال به سوخت های فسیلی یارانه می دهد

رئیس برنامه توسعه سازمان ملل متحد گفت که دولت ها سالانه 423 میلیارد دلار از پول مالیات دهندگان را صرف یارانه دادن به سوخت های فسیلی می کنند.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از سی ان بی سی، رئیس برنامه توسعه سازمان ملل متحد گفت دولت ها سالانه 423 میلیارد دلار از پول مالیات دهندگان را صرف یارانه دادن به سوخت های فسیلی می کنند و این مانعی بر سر راه روند گرایش به انرژی های پاک می باشد.

آچیم استینر که در مراسم آغاز کمپین جدید سازمان ملل برای انرژی های پاک صحبت می کرد خطاب به دولت ها گفت: انقراض را انتخاب نکنید. ما به شکل نگران کننده ای در لحظه ای تاریخی زندگی می کنیم و باید مشکل تغییرات آب وهوایی را برطرف کنیم.

او گفت: صرف کردن 423 میلیارد دلار در سال برای سوبسید دادن به سوخت های فسیلی روش مؤثری برای استفاده از پول مالیات دهندگان نیست. او اضافه کرد: اغلب این دولت ها این کار را با این توجیه انجام می دهند که انرژی را برای افراد فقیر ارزان تر کنند.

در گزارش سازمان ملل آمده است دولت ها تا سال 2030 دو برابر بیشتر از حدی که برای نگاه داشتن دمای کره زمین 1.5 درجه سانتیگراد پایین تر از سطح قبل از عصر صنعتی لازم است، سوخت فسیلی تولید خواهند کرد.

در این گزارش آمده است در صورتی که دمای کره زمین در این چند سال بالاتر از 1.5 درجه سانتیگراد گرم شود، 100 تا 200 سال برای معکوس کردن روند آن طول خواهد کشید.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 201
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران