پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 636894 تاریخ : 1402/03/23-13:35:33
,14,
جاهای دیدنی سبزوار که باید ببینید

جاهای دیدنی سبزوار که باید ببینید

با هواپیما به سبزوار سفیر کنید! در سال های اخیر با توسعه ناوگان هوایی ایران، بسیاری شهرها از امکانات سفر هوایی بهره مند شده که سبزوار هم یکی از این شهرها است.

به گزارش بانک و صنعت ، آیا می دانستید می توانید با هواپیما به شهر سبزوار سفر کنید؟ بیشتر افراد فکر می کنند سفر هوایی و وجود فرودگاه تنها به مراکز استان ها اختصاص دارد؛ اما باید بگوییم که در سال های اخیر با توسعه ناوگان هوایی ایران، بسیاری از شهرهای دیگر کشور هم از امکانات سفر هوایی بهره مند شده اند. سبزوار هم یکی از این شهرها است. شما با خرید بلیط سبزوار می توانید مهمان این شهر کویری زیبا شوید و به دیدن جاذبه های طبیعی خراسان پهناور بروید. تا آخر این مقاله را بخوانید تا به طور خلاصه با ویژگی های طبیعی شهر سبزوار آشنا شوید، جاهای دیدنی و جاذبه های طبیعی آن را بشناسید و ببینید آسان ترین روش خرید بلیط سبزوار چیست. با ما همراه باشید.

مکان ها دیدنی و جاذبه های طبیعی سبزوار

چقدر با شهر سبزوار آشنا هستید؟

سبزوار دومین شهر پرجمعیت استان خراسان رضوی (بعد از مشهد)، شناخته می شود. این شهر حدود 230 کیلومتر با شهر مشهد و حدود 700 کیلومتر با شهر تهران فاصله دارد. آب و هوای این شهر در قسمت های شرقی و شمالی، کوهستانی و معتدل است؛ اما شرایط غالب اقلیمی در بقیه قسمت ها به سمت گرم و خشک بودن پیش می رود. آثار باستانی کشف شده در سبزوار نشان می دهند قدمت این منطقه به 12 هزار قبل می رسد. این شهر یکی از مراکز تمدنی مهم ایران بوده و آثار تاریخی فراوان به جای مانده، از دوران شکوه و رونق سبزوار حکایت می کنند. علاوه بر گذشته پربار و پرشکوه، سبزوار از مهم ترین مراکز دانشگاهی و فرهنگی ایران امروز است و در حال حاضر 14 دانشگاه و مؤسسه آموزش عالی در این شهر فعال اند.

دیدنی های سبزوار

استان خراسان رضوی بسیار پهناور است و طبیعت بکر و مناظر زیبای فراوانی دارد و شهر سبزوار هم از این قاعده جدا نیست. اگر به طبیعت مناطق کویری علاقه مند هستید و دوست دارید آثار باستانی به جای مانده از روزگاران قدیم را ببینید، با 5 تا از مهم ترین جاهای دیدنی شهر سبزوار آشنا شوید.

پناهگاه حیات وحش شیر احمد

در فاصله 15 کیلومتری شهر سبزوار منطقه ای حفاظت شده به وسعت 25 هزار هکتار به نام پناهگاه حیات وحش شیر احمد وجود دارد که از سال 1375 به عنوان منطقه شکار ممنوع اعلام گردید. به دلیل وجود رودخانه های پر آب و شرایط مناسب، این منطقه هر ساله پذیرای هزاران پرنده مهاجر است. گونه های خاص و مهم جانوری این پناهگاه عبارتند از جبیر، خرگوش، سیاه گوش، گربه وحشی، گرگاس یا گرگی، سنجاب زمینی، خارپشت ایرانی، خفاش بال سفید، عقاب شاهی، عقاب طلایی، کرکس، شاه بوف، سبزقبا، باقرقره، سهره و پرستو.

کاروان سرای فرامرز خان

کاروان سرای فرامرز خان (کانون) در دوره قاجار ساخته شده و در سال 1377 با شماره 2057، در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید. تقریبا همه خریداران بلیط سبزوار به دیدن این کاروا ن سرای قدیمی می روند که در غرب میدان کارگر شهر سبزوار قرار دارد. این کاروان سرا به شکل چهارایوانی بنا شده و صحن آن روباز است. از تزئینات شاخص این بنا، می توان به طرح های هندسی با استفاده از نقاشی اخرایی روی آجر اشاره کرد. در حال حاضر بخشی از این کاروان سرا در اختیار موزه مردم شناسی قرار گرفته و از گردشگران علاقه مند به فرهنگ میزبانی می کند.

کاروان سرای فرامرز خان

منطقه حفاظت شده پروند

اگر بلیط سبزوار را به قصد طبیعت گردی در کویر گرفته اید، حتما به منطقه حفاظت شده پروند هم سر بزنید. این منطقه حدود 17 هزار هکتار وسعت دارد و هیچ گونه شکاری در آن مجاز نیست. آب و هوای غالب روستای پروند گرم و خشک است و مناظر بکر کوهستانی و تپه ماهوری دارد. گیاهان تاغ، بنه، گون، گز، بادام وحشی، اسکنبیل، آتریپلکس، قیچ، درمنه، بومادران و زالزالک به وفور در این منطقه می رویند. در دامنه های غربی که بستری سنگلاخی دارد، یک درخت ارس 400 ساله وجود دارد که شگفتی بزرگی برای چنین اقلیمی به حساب می آید.

مناره خسروگرد

روستای خسروجرد از توابع شهر سبزوار، در فاصله 10 کیلومتر این شهر واقع شده که یکی از قدیمی ترین مناره های ایران (قدمت تقریبی 900 ساله) را دارد. شاخص ترین بنای این روستا یک مناره به ارتفاع 38 متر است که در دوره حکومت سلجوقیان احداث شد و در سال 1310 و با شماره 77، در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید. مناره خسروگرد به شکل یک میل تک و منفرد ساخته شده و برای کمک به راهیابی مسافران جاده ابریشم کاربرد داشت.

حمام قدیمی قیصریه

ردیف 4668 لیست آثار ثبت ملی ایران به حمام قیصریه شهر سبزوار اختصاص دارد. حمام قیصریه در دوره قاجار بنا شد اما با گذشت زمان متروک ماند و در حال حاضر با اهتمام سازمان میراث فرهنگی، بازسازی شده و در حال حاضر در قالب سفره خانه ای زیبا و سنتی حیاتی دوباره یافته است. برای بازدید از این بنا باید به آدرس ضلع شمالی خیابان بیهق، مقابل مدرسه فخریه، کنار راسته بازار قدیم مراجعه کنید.

به همه جاهای دیدنی سبزوار سر زدید؟ حالا نوبت سوغاتی رسیده!

هنرمندان سبزواری در حرفه های خراطی، مسگری، سفالگری، گیوه دوزی، سبدبافی و قالی بافی فعال هستند و آثاری تولید می کنند که به زیبایی، دوام و استحکام بین آثار صنایع دستی ایران معروف اند. اگر بلیط سبزوار تهیه کرده اید و می خواهید یادگاری از این شهر داشته باشید، توصیه می کنیم در بازار محلی بچرخید و با خرید آثار صنایع دستی باکیفیت این شهر، به تداوم هنرهای بومی کمک کنید. شاید شنیده اید که مهمترین سوغات سبزوار، کلوچه زنجفیلی است که عطروطعم خاص آن شما را شگفت زده خواهد کرد. خریدوفروش ادویه هم در این شهر رونق خوبی دارد و مسافران با خرید زعفران، زیره و زردچوبه دست پر از بازار این شهر بیرون می آیند.

درباره فرودگاه شهر سبزوار بیشتر بدانید

فرودگاه سبزوار (با نام کامل فرودگاه بین المللی شهدای سبزوار) در سال 1383 به منظور پشتیبانی از پروازهای فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد ساخته شد تا در صورت بروز شرایط نامساعد جوی و ترافیک پروازی، بخشی از پروازهای این فرودگاه را انجام دهد. فرودگاه سبزوار دومین فرودگاه استان خراسان رضوی است که در فاصله 8 کیلومتری جنوب غربی این شهر ساخته شده است. در اوایل افتتاح این مجموعه پروازهای هفتگی به شهرهای تهران، کیش و عتبات عالیات در عراق وجود داشت؛ اما در حال حاضر بلیط سبزوار تنها به مقصد تهران (فرودگاه مهرآباد) صادر می شود. پرواز تهران – سبزوار حدود 40 دقیقه طول می کشد.

فرودگاه سبزوار

مناسب ترین بلیط سبزوار را فقط از فلای تودی بخواهید

آسان ترین روش خرید بلیط سبزوار مراجعه با سایت فلای تودی است. برای رزرو بلیط هواپیما به تمام شهرهای داخل و خارج کشور، وارد سایت فلای تودی شوید و در کم ترین زمان و به راحتی، به بلیط مد نظرتان دست پیدا کنید. سایت فلای تودی با طراحی ساده و کاربردی، همه اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار می دهد و می توانید پروازهای موجود را به تفکیک ایرلاین برگزارکننده، کلاس پروازی، قیمت، ساعت پرواز و میزان بار مجاز برای هر مسافر ببینید. فلای تودی به خاطر ارتباط مستقیم و بی واسطه با شرکت های هواپیمایی، بلیط هواپیما را با پایین ترین قیمت عرضه می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در سایت فلای تودی عضو شوید تا آخرین درباره بلیط سبزوار، از طریق ایمیل یا پیامک برای شما ارسال شوند.

برچسب ها : فلای تودی , بلیط هواپیما , رزرو هتل



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 223
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران