پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 434072 تاریخ : 1397/10/02-11:20:48
,10033,
توسعه ناموزون بلای جان کلانشهر تهران

توسعه ناموزون بلای جان کلانشهر تهران

رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: توسعه ناموزن و بدون توجه به ظرفیت های زیست محیطی بلای جان کلانشهر تهران شده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، مسعود زندی در برنامه «چالش» رادیو اقتصاد افزود: شهری که با ویژگی های خاص، توپوگرافی مشخص، احاطه شده بواسطه بلندی های البرز و همینطور در سال چندین روز با پدیده وارونگی هوا مواجه است.

وی در ادامه اظهارداشت: تعداد خودروها شاید در دیگر شهرها به همین میزان باشد ولی استفاده ای که در شهر تهران از خودرو می شود و همچنین کیفیت خودروهای در حال تردد به هیچ وجه قابل مقایسه با شهرهای دیگر نیست.

رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: تردد بیش از 3,5 میلیون دستگاه موتورسیکلت کاربراتوری در کنار تعداد زیاد خودرو به عنوان یک منبع مهم آلاینده برای شهرتهران محسوب می شود.
وی افزود: حجم بسیار بالای تردد خودروهای سواری، موتورسیکلت ها و مهمتر از خودروهای دیزلی مانند کامیون ها و اتوبوس ها منجر به تشدید روز افزون آلودگی هوا در این کلانشهر شده است.
زند بیان داشت: واقعیت اینکه از تردد شش هزار و 500 دستگاه اتوبوس در سطح شهر تهران نیمی از این ناوگان فرسوده است.
وی گفت: کامیون هایی که شب ها در شهر تهران تردد می کنند سابقه تولید این خودروها به بیش از 50 سال می رسد و در عین حال فاقد هرگونه استاندارد هستند.
رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست ضمن اشاره به اینکه مصرف سوخت خوروها در کشور بسیار بالاست، گفت: جدا از آلایندگی وسائط نقلیه متحرک، مصرف گاز شهری نیز می تواند عامل تاثیرگذاری در بحث ایجاد آلودگی هوا باشد.
وی افزود: تمامی موارد مزبور در شهری با ویژگی های تهران چنین معضلی را ایجاد کرده که متاسفانه در فصل سرد سال همگان شاهد آلودگی های زیست محیطی در این کلانشهر باشند.
زند تصریح کرد: خوشبختانه آلودگی های زیست محیطی تا به امروز در شهر تهران نسبت به سال گذشته از شرایط بهتری برخوردار بوده است.
وی یادآورشد: البته این موضوع نیاز به یک مطالعه جدی دارد که آیا تنها شرایط اقلیمی بوده که به کمک شهر آمده یا نه اقدامات فنی که در حوزه شهری انجام گرفته توانسته تا حدودی تاثیرگذار باشد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 208
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران