پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 466644 تاریخ : 1398/04/01-15:05:28
,6,
تلاش ایران خودرو و سایپا برای جبران کمبود قطعات با استفاده از پتانسیل های داخلی کشور

تلاش ایران خودرو و سایپا برای جبران کمبود قطعات با استفاده از پتانسیل های داخلی کشور

عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی اعلام می کند درخصوص برخی از قطعات، این امکان وجود دارد که با فرآیندی سریع و با استفاده از پتانسیلهای داخلی کشور، امر تولید صورت گیرد که این فرآیند عملا از سوی خودروسازان کشور آغاز شده و در حال انجام است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، شهرام آزادی درخصوص کسری قطعات تولید خودرو و بهترین راه تامین آن اظهار داشت: تامین قطعات، بستگی به نوع قطعات و سیستم های خودرو دارد؛ در خصوص برخی از قطعات این امکان وجود دارد که با فرآیندی سریع و با استفاده از پتانسیل های داخلی کشور، امر تولید صورت گیرد که این فرآیند عملا از سوی خودروسازان آغاز شده و در حال انجام است.

عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی افزود: در روزهای گذشته، شرکت سایپا فراخوانی را اعلام کرد بدین منظور که تمام شرکت های دانش بنیان و شرکت هایی که دانش طراحی، ساخت و توسعه این سیستم ها را دارند وارد عمل شده و در تامین بخشی از قطعات خودرو که از خارج از کشور تامین می شود مشارکت داشته باشند؛ همینطور ایران خودرو نیز این فرآیند را آغاز کرده است.

آزادی گفت: اما فرایند طراحی و توسعه برخی از سیستم های خودرو زمانبر بوده و گاهی 2 تا 3 سال طول می کشد تا به مرحله تولید رسد. اینگونه سیستم ها نیازمند سرمایه گذاری بالایی بوده و باید از طریق دولت، وزارت صمت و سازمان گسترش حمایت شود تا شرکت هایی وارد شوند و با سرمایه گذاری، این کار را شروع کنند اما باید صبر و استمرار لازم را داشته باشیم و هدف فراموش نشود تا بتونیم اینگونه سیستم ها را که اغلب سیستمهای الکترونیکی هستند ساخت داخل نماییم و این کار، قطعا نیازمند حمایت جدی دولت است.

عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی درخصوص راهکار احتمالی استفاده از قطعات خودروهای ناقص برای تکمیل دیگر خودروهای ناقص گفت: خودروساز ممکن است در شرایطی قرار گیرد که ناچار به انجام این کار باشد و مصلحت این موضوع را خود خودروساز در شرایط فعلی می سنجند اما قاعدتا این امر در بلند مدت نه اقتصادی است و نه توصیه می شود.

آزادی درخصوص ادامه تولید خودروهای ناقص با وجود کمبود قطعه گفت: حفظ ظرفیت و جلوگیری از بیکاری کارکنان، از دلایل اصلی تولید در این شرایط هستند. اگر خط تولید به دلیل نرسیدن یک قطعه متوقف شود هزاران نفر بیکار خواهند شد و با کالای تولید نشده انباشته روبرو خواهیم بود و این بدان معنا است که بعدا باید 3 شیفت کار کرد تا به تولید به میزان تعهد دست یافت. بنابراین این موضوع از سر ناچاری بوده و لازم است صورت گیرد و مهم ترین دلیل آن، بحث بیکاری است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 228
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران