پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 584216 تاریخ : 1400/04/15-17:39:34
,11,
تصویب گزارش حسابرسی سازمان عمرانی مناطق و نوسازی شهرداری تهران

در جلسه شورا انجام شد؛

تصویب گزارش حسابرسی سازمان عمرانی مناطق و نوسازی شهرداری تهران

در جلسه امروز شورای شهر گزارش حسابرسی سازمان نوسازی شهرداری تهران سازمان عمرانی مناطق سال 1394 به صورت مشروط به تصویب رسید.

به گزارش بانک و صنعت، مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در پی قرائت گزارش حسابرسی سازمان عمرانی مناطق گفت: حسابرس منتخب گزارشی در 5 بند به عنوان مشروط ارائه و بر مواردی که تحریف صورت های مالی و محدودیت رسیدگی در مجموع یا به تنهایی دارای اثر، با اهمیت اما غیر اساسی بر صورت های مالی باشد، تاکید کرده است. علاوه بر این حسابرس شورا استثنا بندهای 4 تا 8 در خصوص وضعیت مالی سازمان عمرانی مناطق قائل شده و عملکرد مالی در تاریخ اسفند 94 را از همه جنبه ها با اهمیت ارزیابی کرده است.

وی افزود: ارزیابی ما در کمیته بودجه و نظارت مالی نشان می دهد، گزارش حسابرس منتخب درباره این شرکت به خصوص در عدم رعایت شفافیت صورت های مالی و برخی مباحث مالیاتی و عدم پایبندی به رعایت اساسنامه و عدم اجرای برخی موارد قانونی مصوب شورا دارای اهمیت است.

فراهانی تاکید کرد: وضعیت مبهم بدهی مالیاتی و معافیت مالیاتی، اقلام راکد و انتقال ذیل سرفصل حساب های دریافتنی تجاری و غیر تجاری، ناکارآمدی سیستم محاسبه بهای تمام شده، عدم رعایت مالی اسناد مالکیت 7 دستگاه از وسایل نقلیه و ساختمان های سازمان، بدهی های سازمان مربوط به اقلام اسناد انتظامی انتقالی از شرکت های در حال تسویه، فقدان پوشش بیمه ای مناسب برای دارایی های نگهداری شده برای فروش، عدم به روز رسانی سیستم اموال سازمان، عدم حسابرسی بیمه ای توسط سازمان تأمین اجتماعی، عدم رعایت مفاد تبصره های مختلف بودجه سال 94 و سایر موارد و مبارزه با پول شویی جمله مشکلات است.

گفتنی است گزارش حسابرسی سازمان عمرانی مناطق سال 1394 به صورت مشروط با 16 رأی موافق از سوی اعضای شورای شهر تهران به تصویب رسید.

همچنین مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در پی قرائت گزارش حسابرسی سازمان نوسازی شهرداری تهران گفت: گزارش حسابرسی سازمان ها و شرکت های مختلف به موجب بند ج ماده 44 آئین نامه مالی شهرداری ها و بند 30 ماده 71 قانون شوراها انجام می شود. ممیزی و حسابرسی باید به وسیله شورای شهر تهران از طریق بررسی گزارش های مالی و گزارش حسابرسان از طریق موارد نقض و تخلف به شهردار و پیگیری های لازم بر اساس مقررات قانونی صورت می گیرد

وی افزود: حسابرسی از سازمان نوسازی شهر تهران در سال 94 توسط مؤسسه حسابرسی شاخص اندیشان دارای درجه کیفی الف بر اساس رتبه بندی جامعه حسابرسان کشور انجام شده است.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: حسابرس منتخب شورا با ذکر 5 بند به عنوان مبانی اظهار نظر مشروط بر مواردی که تحریف صورت های مالی و محدودیت در رسیدگی در مجموع یا به تنهایی دارای اثر با اهمیت اما غیر اساسی بر صورت های مالی باشد گزارش حسابرسی خود را اعلام کرده است.

به گفته او گزارش مشروط یک اظهار نظر مقبول به استثنا مواردی در بندهای مبانی تعدیل اظهار نظر بنا به دلایل ذکر شده و استثنا شده، است.

فراهانی با اشاره به ارزیابی این گزارش در کمیته بودجه و نظارت مالی گفت: ارزیابی ما نشان می دهد این سازمان برخی موارد مانند عدم شفافیت در موارد مالی و قراردادها، موارد مالیاتی و عدم پایبندی به رعایت اساسنامه، الزامات قانونی و مصوبات شورای شهر را رعایت نکرده است.

گفتنی است این گزارش با 18 رأی موافق به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 206
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران