پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 657956 تاریخ : 1402/05/08-17:36:40
,9,
تسهیلات 200 میلیون دلاری برای نوسازی ماشین آلات داروسازی

مدیرکل دارو عنوان کرد؛

تسهیلات 200 میلیون دلاری برای نوسازی ماشین آلات داروسازی

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو، از تلاش وزارت بهداشت برای دریافت تسهیلات 200 میلیون دلاری برای نوسازی تجهیزات صنعت داروسازی کشور است.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از خبرگزاری مهر، جلسه شورای سیاستگذاری پنجمین نمایشگاه بین المللی تولید مواد مؤثره دارویی، شیمیایی و بسته بندی دارویی، روز یکشنبه 8 مرداد 1402 با حضور معاون صنایع عمومی وزیر صمت، مدیرکل دارویی سازمان غذا و دارو و نمایندگان سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی، شیمیایی و بسته بندی دارویی، در سالن کنفرانس وزارت صمت برگزار شد.

در ابتدای این نشست، میثم کریمی دبیر شورای سیاستگذاری پنجمین نمایشگاه بین المللی فارمکس، از برپایی 530 غرفه در نمایشگاه امسال خبر داد و گفت: پنجمین دوره نمایشگاه با رویکرد صنعتی در حوزه دارو برگزار می شود و همه زنجیره های تأمین دارو و آرایشی و بهداشتی در این نمایشگاه حضور دارند.

وی با عنوان این مطلب که این نمایشگاه منطبق بر نمایشگاه های روز دنیا برگزار می شود، افزود: حوزه پتروشیمی هم امسال برای نخستین بار در نمایشگاه حضور خواهد داشت و در حوزه ارتباط با پتروشیمی در حال حرکت به سمت راه اندازی نخستین دهکده سلامت در منطقه ویژه ماهشهر هستیم.

در ادامه، سید محمدرضا موسوی اصفهانی نایب رئیس سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی، شیمیایی و بسته بندی دارویی، گفت: اتصال صنعت پتروشیمی به صنعت دارو اتفاق مهمی است و می تواند منجر به تکمیل زنجیره ارزش در حوزه دارو شود.

وی افزود: در حوزه تولید مواد اولیه دارویی، قابلیت رقابت حتی با کشورهایی مانند چین و هند را هم داریم.

همچنین، شهریار امیدوار عضو هیأت مدیره سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی، شیمیایی و بسته بندی دارویی، گفت: صنعت ماده اولیه دارویی بر خلاف صنعت داروهای ساخته شده، نیازی به برندسازی ندارد و می تواند بدون برندسازی محصولات خود را در همه کشورها بفروشد که این یک مزیت بزرگ برای این صنعت است.

وی افزود: در صنعت ماده اولیه دارویی با ارزان ترین کشور جهان یعنی چین در حال رقابت هستیم.

امیدوار گفت: کمی توجه بیشتر به صنعت ماده اولیه دارویی می تواند ارزش افزوده بسیار بیشتری را نصیب کشور کند.

در ادامه، صابر نامی عضو هیأت مدیره سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی، شیمیایی و بسته بندی دارویی، گفت: اینکه جلسه شورای سیاست گذاری فارمکس به جای وزارت بهداشت در وزارت صمت برگزار می شود نشان می دهد که وزارت بهداشت حمایت چندانی از صنعت ماده اولیه دارویی نداشته و به همین دلیل این صنعت به وزارت صمت پناه برده است.

وی افزود: صنعت ماده اولیه دارویی ایران در حال رقابت با قوی ترین کشور جهان در این حوزه یعنی چین است. لذا، اگر حمایت ها بیشتر شود می توانیم تقریباً همه مولکول های دارویی را در کشور تولید کنیم.

بر اساس همین گزارش، محمد پیکانپور مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو، با عنوان این مطلب که وزارت بهداشت خانه فارمکس است، گفت: امیدوارم جلسات نمایشگاه فارمکس، علاوه بر وزارت صمت، در وزارت بهداشت هم برگزار شود.

وی در ادامه افزود: در 4 ماهه نخست امسال بیش از یک میلیارد دلار ارز دارو به بانک مرکزی درخواست دادیم.

پیکانپور گفت: تا پایان خرداد 1402، بسیاری از حواله های ارز دارو انجام نشده بود اما با پیگیری های انجام شده بسیاری از این حواله ها انجام شد.

وی با اشاره به این موضوع که سازمان برنامه و بودجه حدود یک ماه پیش 12 همت به زنجیره دارو تزریق کرد، افزود: از 30 همت تسهیلات بانکی که به صنعت دارو وعده داده شده، در چهار ماهه نخست امسال 21.6 همت به جز تمدیدی ها، تسهیلات جدید داده شده است.

مدیرکل دارویی سازمان غذا و دارو گفت: سیگنال هایی که ما اخیراً از شرکت های دارویی دریافت کرده ایم، این است که مشکلات نقدینگی شرکت ها تا حد زیادی برطرف شده است.

وی با اعلام اینکه از اردیبهشت 1402 قیمت های جدید مواد اولیه دارویی و داروهای ساخته شده را ابلاغ کرده ایم، ادامه داد: اگرچه شاید برخی قیمت ها چندان مورد رضایت شرکت ها نباشند.

پیکانپور با عنوان این مطلب که روسیه 630 قلم کمبود دارو دارد و به دنبال تأمین بخشی از نیازهای دارویی خود از ایران است، افزود: تاجیکستان هم به دنبال تأمین دارو از ایران است.

وی گفت: وزارت بهداشت به دنبال گرفتن تسهیلات 200 میلیون دلاری برای بازسازی و نوسازی تجهیزات صنعت داروسازی است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 225
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران