پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 579973 تاریخ : 1400/02/19-12:14:38
,10034,22,
تحقق شعار سال در گرو مبارزه با قاچاق کالا و ارز است

استاندار سمنان:

تحقق شعار سال در گرو مبارزه با قاچاق کالا و ارز است

جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان سمنان به ریاست استاندار و با حضور اعضا در محل استانداری سمنان تشکیل شد.

به گزارش بانک و صنعت ، آشناگر، استاندار و رییس کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان با بیان اینکه امسال به عنوان «تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها» نامگذاری شده است خاطرنشان کرد: حتما قاچاق تولید را دچار رکود می کند و آثار آن در سالهای گذشته مشهود است چرا که با ورود کالاهای بدون کیفیت از مبادی غیر رسمی بدون پرداخت حقوق دولتی تولید دچار اختلال می شود و اگر قرار است برنامه های تولیدمان را درست سامان دهیم یکی از الزامات تولید مبارزه با قاچاق است.

استاندار سمنان با تاکید بر لزوم تغییر نگرش مردم نسبت به مصرف کالای ایرانی در سال جاری عنوان داشت: مبنای اصلی مبارزه با قاچاق اقدامات فرهنگی است و اگر مردم به سمت استفاده از کالاهای ایرانی ترغیب و از صدمات پدیده قاچاق به چرخ های تولیدی واحدهای صنعتی کشور وارد می کند مطلع شوند، قطعا این آگاهی بخشی در مبارزه با این پدیده شوم مؤثر خواهد بود.

سپس خجسته پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی و جانشین رییس کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان با اشاره به پلاک گذاری 56 درصد از دام های سبک و سنگین استان گفت: اصل موضوع پلاک گذاری از سوی دامداران استان پذیرفته شده است و باید با رفع موانع موجود مابقی دام های استان را نیز به سرعت هویت دار نماییم.

خجسته پور در ادامه با اشاره به فصل برداشت گندم اذعان داشت: بایست برای پیشگیری از احتکار و عرضه خارج از شبکه این محصول استراتژیک با پیگیری جدی دستگاه های ذیربط استانی برنامه ریزی لازم انجام شود.

جانشین رییس کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان ضمن اشاره به نقش مبارزه با قاچاق در رابطه با تحقق شعار سال خاطر نشان کرد: اقدامات انجام شده نشان دهنده حساسیت و پای کار بودن دستگاه های استانی است لیکن تنها با روش های قهری و مقابله ای نمی توان به نتیجه مطلوب دست یافت بلکه باید مبارزه با قاچاق را به یکی از مسائل اصلی زندگی مردم و خواسته اصلی جامعه تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: اگر مردم از تأثیر مبارزه با این پدیده شوم در رونق تولید، اشتغال و کاهش بیکاری آگاهی پیدا کنند دیگر منافع فردی استفاده از این اجناس را به منافع ملی ترجیح نخواهند داد.

همچنین اسلامی راد مشاور استاندار، مدیرکل امنیتی و انتظامی و دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در خصوص اقدامات کمیسیون استان در سال 1399 خاطرنشان کرد: 97 جلسه با 610 مصوبه در قالب جلسات کمیسیون استان، کارگروه ها و کمیته های ذیل آن تشکیل شده است که به این رقم 38 جلسه با 214 مصوبه مربوط به جلسات کمیسیون های شهرستان های استان اضافه می شود.

اسلامی راد مجموع کشفیات استان در سال گذشته را بالغ بر 936 میلیارد ریال عنوان کرده و افزود: از این رقم، 639 میلیارد ریال حاصل کنترل محورهای مواصلاتی استان در قالب یکهزار و 10 پرونده توسط نیروی انتظامی، 14 میلیارد ریال نتیجه 8 هزار و 928 بازرسی از سطح عرضه در قالب هزار و 496 پرونده توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و 282 میلیارد ریال ثمره تلاش گمرک استان است.

دبیر کمیسیون استان با اشاره به وضعیت پرونده های موضوع قاچاق رسیدگی شده در سال 1399 اذعان داشت: در خصوص 380 فقره پرونده مجموعا به ارزش 130 میلیارد ریال رأی به محکومیت صادر و متخلفین به پرداخت 261 میلیارد ریال جریمه محکوم شده اند که تا کنون بیش از 55 میلیارد ریال از آن وصول شده است.

اسلامی راد اقدامات فرهنگی استان در خصوص مبارزه با قاچاق کالا و ارز را مورد توجه قرار داد و گفت: پخش برنامه های متنوع رادیویی و تلوزیونی به مدت بیش از 77 ساعت در قالب مستند، گفت وگو و خبر از طریق صداوسیمای مرکز استان، برگزاری کارگاه های متعدد آموزشی در حوزه های مختلف، تبلیغات محیطی، بهره گیری از ظرفیت مبلغین و اساتید دانشگاه ها از مهم ترین اقدامات فرهنگی سال گذشته بوده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 218
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران