پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 313833 تاریخ : 1396/10/24-19:15:06
,17,
تبارشناسی 20 اکوسیستم استارت‌آپی برتر دنیا

معاونت کسب‌وکار اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران بررسی کرد:

تبارشناسی 20 اکوسیستم استارت‌آپی برتر دنیا

معاونت کسب‌وکار اتاق تهران، طی گزارشی به بررسی ویژگی‌های20 اکوسیستم استارت‌آپی برتر دنیا از سیلیکون‌ولی تا پکن و برلین پرداخته که برگرفته از گزارشStartup Genome2017 است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل ازروابط عمومی اتاق بازرگانی، این گزارش اکوسیستم استارت‌آپی بیش از 100 شهر از 50 کشور را براساس پنج معیار کلی عملکرد، سرمایه‌گذاری، دسترسی به بازار، استعداد و مهارت و تجربه استارت‌آپی مورد ارزیابی قرار داده است.

نخستین شهر مورد بررسی این مطالعه، شهر سلیکون‌ولی ( Silicon Valley) قطب پیشتاز نوآوری و توسعه‌ تکنولوژی پیشرفته که در کالیفرنیای شمالی در ایالات متحده‌ی آمریکاست. تولید ناخالص داخلی این کلان‌شهر، معادل 619  میلیارد دلار بوده و  ارزش اکوسیستم آن 264 میلیارد دلار برآورد شده است. در این اکوسیستم با جمعیت 7.6 میلیون نفر، سرمایه‌گذاری مرحله اولیه هر استارت‌آپ،762 هزار دلار عنوان شده. همچنین این گزارش درباره نرخ جذب بنیانگذاران این استارت‌آپ‌ها آورده است که تقریبا50 درصد بنیانگذاران آن مهاجر هستند. تعداد استارت‌آپ‌های فعال در این شهر 12700 تا 15600 بوده و تعداد شاغلان آن 2 میلیون نفر است.

نیویورک نیز یکی دیگر از اکوسیستم‌های مورد بررسی در این گزارش است که ارزش  آن  71 میلیارد دلار برآورد شده و هر  استارت‌آپ  در  مراحل  نخست  شکل‌گیری  در این شهر، به 568 هزار دلار سرمایه نیاز دارد. با وجود این، تعداد استارت‌آپ‌های فعال در نیویورک به 6300 تا 7800 استارت‌آپ می‌رسد و جمعیت شاغلان در این اکوسیستم، 15 هزار نفر است.

اما گویی هر چه از سیلیکون‌ولی، دورتر می‌شویم، از هیبت اکوسیستم‌های استارت‌آپی نیز کاسته می‌شود. در این گزارش چند اکوسیستم استارت‌آپی اروپایی نیز مورد بررسی قرار گرفته است که لندن از جمله آنهاست.

تعداد استارت‌آپ‌های فعال در  لندن از  حدود 5900 استارت‌آپ فراتر  نمی‌رود و ارزش  این  اکوسیستم معادل44 میلیارد دلار برآورد شده است. هر استارت‌آپ نیز برای راه‌اندازی دست‌کم به 451 هزار دلار سرمایه نیاز دارد. جالب اینکه بیش از 40 درصد  بنیانگذاران این استارت‌آپ‌ها نیز از  میان مهاجران به این منطقه هستند. یا در آلمان که به عنوان کشوری صنعتی در اروپا شناخته می‌شود، حدود 1800 تا 2400  استارت‌آپ  فعالیت می‌کند و  سرمایه‌گذاری مراحل نخست هر استارت‌آپ 483 هزار دلار است. در این شهر نیز بیش از 40 درصد استارت‌آپ‌ها توسط مهاجران بنیان گذاشته شده است و این  اکوسیستم استارت‌آپی، معادل 31  میلیارد دلار ارزشگذاری شده است. البته در  شهری  مانند آمستردام، راه‌اندازی یک استارت‌آپ، سرمایه کمتری  نیاز دارد؛ یعنی  صاحبان ایده می‌توانند با 144 هزار دلار مراحل اولیه راه‌اندازی یک استارت‌آپ را پشت سر بگذارند.

در پکن با 25  میلیون نفر جمعیت، حدود 4800 تا 7200  استارت‌آپ  فعال است و ارزش  دلاری این اکوسیستم به 131 میلیارد دلار می‌رسد. حال آنکه، سرمایه‌گذاری اولیه هر استارت‌آپ در این ابرشهر نیز 682 هزار دلار برآورد  شده است. البته ناگفته نماند که در سال 2015 دولت چین حدود 231 بیلیون دلار برای توسعه استارت‌آپ‌ها سرمایه‌گذاری کرد.

گزارش کامل معاونت کسب‌وکار اتاق تهران را می‌توانید اینجا دریافت و مطالعه کنید.

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 252
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران