پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 491597 تاریخ : 1398/07/15-11:22:06
,15,
تاثیر دفترکل ‌توزیع‌شده بر سیستم‌های پرداختی کشور در ابهام

تاثیر دفترکل ‌توزیع‌شده بر سیستم‌های پرداختی کشور در ابهام

مدیر عامل ققنوس: قبل از هر اقدامی باید به مقیاس اثربخشی آن توجه شود. بلاکچین تغییرات بسیاری را به وجود می‌آورد؛ بنابراین رفتن به سمت آن به سادگی نیست.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبرنگار بانک و صنعت ، دکتر فاطمی اردکانی مدیرعامل ققنوس در پنل تخصصی «بلاک چین، واقعیت یا توهم» گفت: در این حوزه آتش به اختیار را خیلی قابل قبول نمی دانیم، لذا در حوزه فناوری در بسیاری از زمینه ها توزیع پول مالی نتوانستیم اثر بخشی لازم را از استارتآپ ها ببریم.

وی افزود: فناوری‌های بزرگ در دنیا همواره با چالش مواجه بوده، اگر قرار باشد اقدامی در زمینه رمز ارزها صورت گیرد باید به اثربخشی کاربردها توجه کنیم و متناسب با شرایط برای چگونگی مدیریت استفاده از آن برنامه‌ریزی کنیم.

 

مدیر عامل ققنوس با تاکید براینکه تاثیر دفترکل ‌توزیع‌شده بر سیستم‌های پرداختی کشور هنوز مبهم است، تصریح کرد: بنابراین باید با گام‌هایی شروع کرد که تأثیرگذاری آن قابل لمس باشد. قبل از هر اقدامی باید به مقیاس اثربخشی آن توجه شود. بلاکچین تغییرات بسیاری را به وجود می‌آورد؛ بنابراین رفتن به سمت آن به سادگی نیست.

فاطمی آینده رمزارزها در کشور را اینگونه پیش بینی کرد: تا پنج سال آینده حدود 80 درصد از پی تو پی کشور مبنی بر دفترکل توزیع شده بدون ایجاد دغدغه برای حاکمیت انجام خواهد شد.

 

مردم ریسک رمز ارزها را برعهده بگیرند

فاطمی اردکانی گفت: بازارهای ما بیش از اندازه رگولیت هستند و فرار از این شرایط کار دشواری است. آی‌تی نتوانسته به چابکی سازمان‌های دولتی کمک کند، ایده‌هایی در زمینه آی‌تی موفق می شوند که هزینه‌های عملیاتی را برای مردم کم کنند، لذا نباید همه بار اقتصاد کشور را بر دوش دولت گذاشت و مردم باید ریسک رمز ارزها را برعهده بگیرند.

 

بلاک چین نه واقعت نه توهم

 


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 225
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران